Please note: this internship is only available for Dutch speaking students!

 

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

Creative Systems is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt Creative Systems o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het Creative Systems team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Social Media.

Wat we zoeken
Het Creative Systems team zoekt een Stagiair Social Media die snapt hoe Instagram werkt en weet hoe je iets viral laat gaan. Ook Facebook, Snapchat en TikTok hebben geen geheimen voor jou en jij kent de hotste hashtags en leukste emoji’s. Je spreekt de taal van social en je vindt het leuk om in een team te werken

Wat ga je doen?
Als Stagiair Social Media ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende social campagnes. Wij adviseren onze klanten over welke rol social media kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de social campagnes. Hierbij moet je denken aan het meewerken aan creatieve briefings en social formats, het monitoren van lopende campagnes en het opmaken van evaluaties. Daarnaast zul je verantwoordelijkheid hebben voor community management en zorg je ervoor dat onze merken hun consumenten en volgers op een vriendelijke en professionele manier te woord staan.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affiniteit met social media;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in social media;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per augustus/september 2022;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage (5 dagen).

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

Please note: this internship is only available for Dutch speaking students!

MediaCom

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

Creative Systems is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt Creative Systems o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het Creative Systems hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Influencer Marketing.

Wat we zoeken
Het Creative Systems team zoekt een Stagiair Influencer Marketing die snapt hoe Instagram werkt en weet welke influencers op dit moment helemaal happening zijn. Ook YouTube heeft geen geheimen voor jou en je bent als beste op de hoogte van wat er speelt in influencer-land. Daarnaast ben je social savvy en vind je het leuk om in een team te werken.

Wat ga je doen?
Als Stagiair Influencer Marketing ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencer campagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes. Hierbij moet je denken aan het zoeken en selecteren van influencers, het aanvragen van talent en het meedenken bij onderhandelingen. Daarnaast zul je samen met het team briefings schrijven en ervoor zorgen dat campagnes naar tevredenheid van de klant en de influencer worden omgezet.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affiniteit met influencer marketingcampagnes;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in influencer marketing;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum bij voorkeur per augustus/september 2022;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage (5 dagen).

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

Gezocht: 2 junior creatives die voor de mooiste merken content willen creëren.

Sta je op het punt om af te studeren aan een creatieve opleiding of heb je dat net gedaan? Ben je dol op het bedenken van ideeën waar mensen op aan gaan? En ken je social media van TikTok duet tot Instastory? Dan ga jij je als Junior Creative bij Wavemaker Amsterdam 100% in je element voelen. Bij ons op de creatieve afdeling ga je samen met ervaren creatieven, strategen en social media managers content ontwikkelen voor merken als Ziggo, Toyota, Persil, Bumble en Miele. Wat het extra bijzonder maakt is dat je dit niet alleen voor Nederland kunt doen, maar voor markten over de hele wereld. Soms kun je je tanden zetten in inhakers of static posts, soms in video content en soms in activaties. Uiteraard kun je rekenen op een goede begeleiding zodat het een leerervaring wordt waarop je een schitterende carrière in het creatieve vak kunt bouwen.

Wie zijn wij?

Wavemaker Content is een Digital Creative Agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. We maken deel uit van het wereldwijde Wavemaker netwerk, maar hebben tegelijk een ambitieuze start-up mentaliteit. Met onze unieke mix van consumentendata-analyse, influencer marketing, mediastrategie en creativiteit geboren in het tijdperk van social media ontwikkelen we succesvolle campagnes voor merken als Toyota, Scotch & Soda, Vodafone, Ziggo en Artsen zonder Grenzen. Wavemaker is onderdeel van GroupM en is gevestigd in hartje Amsterdam in het Amsteldok campus, samen met andere WPP bureaus.

Jij:

  • Hebt een creatieve opleiding op minimaal HBO-niveau afgerond.
  • Beheerst tools uit de Adobe suite.
  • Kunt (social) concepten ontwikkelen.
  • Hebt een gedreven en nieuwsgierige houding;
  • Hebt een passie voor social media, van TikTok tot Instagram.
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en schrift.

Wat wij bieden

  • Een internationale, inspirerende omgeving waar je samenwerkt met jonge, ambitieuze collega’s;
  • Een functie waarin je zelfstandig kunt werken met veel ruimte voor ontwikkeling;
  • Een kans om samen te werken binnen een gedreven team voor de mooiste merken;
  • Opleiding ‘learning on the job’ door de diversiteit aan klantvraagstukken maar ook door trainingen binnen Wavemaker, GroupM en Greenhouse;
  • Een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden; laptop, telefoon en travel card;
  • Een fantastische lunch, check IG @Amsteldok.eats;
  • Vrijdagmiddagborrels en events op de rooftop aan de Amstel.
  • WPP card met perks.

Interesse?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv, een link naar je portfolio en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Wavemaker is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Heb je een bovengemiddelde interesse in mensen en lijkt het je uitdagend om het beste talent voor onze organisatie te vinden? GroupM zoekt per direct een Stagiair Recruitment.

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Service & Insights, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam en Eindhoven die werken voor tientallen klanten zoals IKEA, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Het HR team

Het HR team ondersteunt de organisatie bij het realiseren van haar strategie en doelstellingen. Hierin worden de uitdagende vraagstukken met betrekking tot in-, door en uitstroom opgepakt en aangepakt. Het HR team wordt gevormd door de HR Directeur, een aantal HR Adviseurs, Sr. Recruiter, HR Assistants en Payroll Consultants.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de werving en selectie van alle stagiaires binnen GroupM;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van een deel van onze vacatures, gaat op zoek naar de laatste trends op het gebied van recruitment en verzint unieke wervingscampagnes;
  • Je ondersteunt de Sr. Recruiter op administratief gebied: interviews inplannen, vacatures adverteren, online assessments uitsturen etc.;
  • Het screenen van de kandidaten die reageren op de vacatures;
  • Het vastleggen van alle mutaties en handelingen in het applicants tracking systeem (ATS);
  • Je begeleidt het interview proces waarin je nauw contact houdt met lijnmanagers en de nieuwe talenten;
  • Je zit bovenop het proces met betrekking tot feedback naar kandidaten zodat we snel kunnen schakelen;
  • Je organiseert inhousedagen (online) voor MSc studenten en onderhoud contacten met diverse studieverenigingen;
  • Je helpt de Sr. Recruiter met het schrijven van wervende functieprofielen.

Wat zoeken we?

  • HBO/WO denk- en werkniveau, studierichting Bedrijfskunde, HRM of Marketing;
  • Je bent nieuwsgierig en innovatief en werkt gemakkelijk met Social media, als onderdeel van de wervingsstrategie;
  • Je werkt nauwkeurig en vindt het leuk om data te verzamelen en te analyseren;
  • Je bent integer, betrouwbaar en hebt een open houding;
  • Je bent een prettige, enthousiaste collega om mee samen te werken, en weet op een handige manier collega’s na te jagen;
  • Je bent flexibel en kunt je makkelijk aanpassen aan veranderende prioriteiten;
  • Je spreekt en schrijft goed in zowel het Nederlands als het Engels.

Wat bieden wij?

  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, Kinetic, GroupM en WPP);
  • Startdatum in onderling overleg;
  • Minimale duur: 5 maanden voor 4/5 dagen per week.

Interesse? 
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

 

MediaCom is onderdeel van de grootste groep van communicatieservices bureaus ter wereld, WPP. We zijn actief in 89 landen wereldwijd en een van de grootste en snelst groeiende mediabureaus van Nederland. We verzorgen de communicatiestrategie, -planning, -inkoop en – onderzoeken voor zeer uiteenlopende adverteerders, waaronder Volkswagen, IKEA, Specsavers, ABN AMRO, T-Mobile, Marktplaats en H&M. Onze kracht is dat we onze klanten helpen voorbij de grenzen van traditionele media te kijken om tot nieuwe ideeën te komen en groei mogelijk te maken. Basis hiervoor is onze overtuiging ‘People First, Better Results’, wat betekent dat talent binnen Mediacom hun potentieel zowel persoonlijk als professioneel volledig kan benutten.
Op dit moment zijn we op zoek naar een Jr. Business Science Manager!

Wat doe je echt?

Op de Business Science afdeling van MediaCom ben je voor onze klanten dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek. Ons doel is klanten te inspireren en helpen bij het nemen van slimme marcom beslissingen. Denk hierbij aan strategische studies zoals doelgroep segmentatie, budgetallocatie en begeleiding van econometrische modeling trajecten tot meer tactische, zoals brand lift studies, pretesting, trackingonderzoek, campaign modeling, etcetera. Bij de Business Science afdeling werk je rechtstreeks voor onze klanten en vervul je een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau, waaronder strategie. Daarnaast speelt de afdeling een belangrijke rol bij new business.

We zijn op zoek naar een Junior Business Science Manager die een sterke affiniteit heeft met communicatie en onderzoek. Je zal een brede reeks aan activiteiten ondernemen, zoals het opzetten van onderzoeken, maken van vragenlijsten, doen van analyses, maken en geven van presentaties, etcetera. Dit doe je samen met onze Business Science Consultants. Je hebt daarbij ook zelf klantcontact en bent actief op alle eerder beschreven vormen van onderzoek. De functie is daardoor zeer divers en er wordt van je verwacht dat je in staat bent om zelfstandig en kritisch te werken.

Naast het uitvoeren van klantprojecten zal je eveneens een bijdrage leveren aan het delen en ontwikkelen van kennis binnen ons bedrijf. Dat betekent dat je meewerkt aan interne projecten en relevante/innovatieve cases deelt met collega’s.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • het opzetten en begeleiden van onderzoeksprojecten en vragenlijsten
  • het zelfstandig analyseren van onderzoeksdata
  • het maken van rapportages en presentaties voor onze klanten
  • het aansturen van veldwerk- en onderzoeksbureaus
  • nauwe samenwerking met Business Science consultants, maar ook met Client Teams, strategen en Insights specialisten binnen MediaCom
  • het helpen van de klantenteams bij onderbouwing voor research & strategie gerelateerde klantvragen
  • het meehelpen op new business trajecten

Wij vragen:

  • WO werk- en denkniveau
  • Starter, 0-1 jaar ervaring in media- en marktonderzoek
  • Sterk analytisch denkvermogen
  • Cijfermatig inzicht: kennis van statistiek en analysetechnieken
  • Goede kennis van SPSS of andere relevante analyse software
  • Kennis van media- en communicatieprocessen en consumentengedrag
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Hoge gebruikerskennis van Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Nauwkeurig
  • Proactief en ondernemend
  • Enthousiast
  • Zelfstandig

Wij bieden:

  • Open communicatie en een gezellige informele werksfeer, met veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden
  • Een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste onderzoeksbureaus, business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt
  • Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een mooi kantoor met eigen Mediacom kroeg, Skylounge en restaurant aan de Amstel

Contact:
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.