Description

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met het uitvoeren van communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van reclame-effectonderzoek tot doelgroep onderzoeken tot grootschalige onderzoeken waarmee we exact kunnen bepalen hoeveel omzet of effect door een campagnes of mediumtype is gecreëerd. De BS afdeling van MediaCom vervult door de grote hoeveelheid kennis die er is een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en is een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

Wat doe je echt?

  • De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de researchafdeling van MediaCom op een zinvolle manier in de praktijk gebracht.
  • Het gaat om een werkstage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten.
  • Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning.
  • Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er bij een mediabureau gaande zijn en hoe wij onderzoeksgegevens gebruiken om onze klanten te adviseren in hun communicatiestrategie en -planning.
  • Naast de werkstage is er ook ruimte om te werken aan een afstudeeropdracht, indien dat verplicht is vanuit de studie.

Wie zijn wij?

GroupM
GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

MediaCom
MediaCom verzorgt de marketingcommunicatiestrategie, -planning, -inkoop en – onderzoeken voor zeer uiteenlopende adverteerders, waaronder PON, Danone, GSK, UPI, Sony, AKZO Nobel en H&M. MediaCom bestaat uit circa 85 collega’s en is onderdeel van de grootste groep van communicatie adviesbureaus ter wereld, WPP en is een van de grootste én snelst groeiende bureaus van Nederland.

Wij vragen?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je zeer bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • HBO/WO opleiding; studierichting Communicatie en/of Commerciële Economie;
  • Analytisch sterk;
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Communicatief sterk;
  • Pro-actief en ondernemend;
  • Stressbestendig;
  • Passie voor media.

Wij bieden

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage);
  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 4 maanden, start datum per augustus/september 2019;
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • Groot nationaal netwerk;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Ben jij kwaliteits – en resultaatgericht en beschik jij over administratieve/financiële vaardigheden? GroupM zoekt per direct een Campaign Executie Oproepkracht voor minimaal 3 dagen in de week.

Over GroupM

GroupM is een dochter van WPP en voert activiteiten uit voor de mediabureaus Wavemaker,  Mindshare en MediaCom. Dit betreft enerzijds ondersteunende activiteiten (Shared Service Center) en anderzijds dient GroupM als platform om nieuwe diensten op te starten en aan te bieden aan diezelfde mediabureaus.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Wat ga je doen?

De Campaign Executive is binnen GroupM werkzaam op de afdeling Operations. In deze rol zal je ondersteuning bieden in een divers aantal werkzaamheden van het matching team, die onderdeel uitmaken van Operations.

De Campaign Executive is onder andere verantwoordelijk voor het Inkoopproces: het controleren van media-orders en het uitsturen van de order bevestigingen (reserveren van mediaruimte). Daarnaast het Traffic proces: het vervaardigen van materiaalbonnen en RTV uitzendinstructies en ook de matching: waarbij de facturatie verwerking gedaan wordt.

De focus voor deze vacature ligt op de ondersteuning op de kerntaken van het matching team

  • Verwerken van inkomende facturen (verifiëren)
  • Scannen van facturen
  • Afstemmen van RTV facturen
  • Splitsen van facturen
  • Oplossen van de in- en verkoopverschillen verschillen op facturen (waaronder uitsturen van credit aanvragen bij exploitanten).

Wat zijn de vereisten?

  • HBO werk-en denkniveau
  • Maximaal 1 tot 2 jaar werkervaring
  • Administratieve en financiële vaardigheden
  • Goede basiskennis van Windows applicaties: Excel & word
  • Je bent kwaliteit en resultaatgericht!

Dit klinkt als mijn baan!

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik nu op deze link en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Website

Description

About us
MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geintegreerde content label van MediaCom. Wij geloven in content die impact maakt, betekenisvol, creatief en altijd op basis van concrete marketingdoelstellingen. Wij verzorgen o.a (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social content, influencer marketing en social advertising. MBA werkt voor toonaangevende klanten als Nikon, IKEA, ABN AMRO, Fox Sports, Specsavers, Shell, Subway, PlayStation en nog vele andere A-merken.

Wat we zoeken
MBA zoekt een Influencer Marketing Stagiaire die snapt hoe Instagram werkt en weet welke influencers op dit moment helemaal happening zijn. Ook YouTube heeft geen geheimen voor jou en je bent als beste op de hoogte van wat er speelt in influencer-land. Daarnaast ben je social savvy en vind je het leuk om in een team te werken.

Wat ga je doen?
Als Influencer Marketing Stagiaire ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencer campagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes. Hierbij moet je denken aan het zoeken en selecteren van influencers, het aanvragen van talent en het meedenken bij onderhandelingen. Daarnaast zul je samen met het team briefings schrijven en ervoor zorgen dat campagnes naar tevredenheid van de klant en de influencer worden omgezet.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail
  • Team player!
  • Ervaring én affniteit met influencer marketingcampagnes
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in influencer marketing
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Group M, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.
  • Prima stagevergoeding.

Ben jij enthousiast geworden? 
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik nu op deze link en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

MediaCom is voor haar content label MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Stagiair Social Advertising. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van social advertisingadvies, -planning en -uitvoer voor de klanten van MediaCom.

Je gaat werken voor klanten als IKEA, Subway, Specsavers, PlayStation en National Geographic Channel.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je samen met het social team verantwoordelijk voor planning, optimaliseren en rapporteren van paid social campagnes maar denkt ook mee met social content. Je verzorgt media-inkoop over kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en Snapchat.
Wij vinden het belangrijk dat jij ervoor zorgt alle communicatie en rapportage vlekkeloos verloopt.

Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week
  • Je doet een mbo-/hbo-studie in de richting van marketing/communicatie
  • Je snapt de rol van social media in de bredere marketingmix van de klant en welke rol social media speelt in de customer journey van de consument
  • Je hebt basiskennis van online influencers (EnzoKnol, StukTV en Monica Geuze zijn voor jou geen onbekenden)
  • Je wilt leren hoe je zowel branding als conversiecampagnes op kunt zetten
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels
  • Je bent precies en werkt accuraat
  • Je werkt graag voor A-merken met ambitieuze doelen en complexe marketingplannen
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines

Verantwoordelijkheden:

  • De social advertising stagiaire ondersteunt de social mediaspecialisten op een aantal grote klanten van MediaCom.
  • Je bent verantwoordelijk voor het inrichten, monitoren en optimaliseren van Social campagnes.
  • Je helpt mee met het bedenken van creatieve content voor social
  • Blijft op de hoogte van belangrijke trends en ontwikkelingen in Social Media in het algemeen en Social Advertising in het bijzonder.

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 6 maanden, start in onderling overleg;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Bijna 100 leuke collega’s binnen MediaCom die ook wekelijks een borrel met elkaar drinken;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • Stagevergoeding

Interesse?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik nu op deze link en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons tijdelijk zal versterken? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

GroupM University is op zoek naar een Stagiair Trainingen. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van het uitzetten van training content, -planning en -uitvoer voor de nieuwe trainingssessies, contacten onderhouden met trainers en de content leveranciers.

Deze plek bied je de unieke kans om binnen heel WPP een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je een echte spin in het web die secuur werkt en het overzicht kan bewaken bij verschillende werkzaamheden en deadlines.

Verantwoordelijkheden:

  • Opzetten van nieuwe trainingssessies en contacten onderhouden met de trainers en content leveranciers;
  • Training content uitzetten, reviewen en testen;
  • Beheer van reserveringen van zalen, apparatuur en bezoekersregistratie;
  • Evaluaties opzetten, uitsturen en verwerken
  • Administratieve ondersteuning; zoals het aanmaken van user accounts en het bijhouden van de mail, aanmeldingen van trainingen verwerken, technische ondersteuning en het behandelen van user vragen. Daarnaast houd jij je bezig met het opzetten, uitsturen en verwerken van verschillende evaluaties;
  • Rapporten verwerken en eventueel uitwerken.

 Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week;
  • Je doet een hbo-studie in de richting van hr/marketing/communicatie;
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend;
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels;
  • Je bent precies en werkt accuraat;
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines.

 Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 3 maanden, start in onderling overleg;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een leuk team bij GroupM University die ook wekelijks een borrel met elkaar drinken;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, GroupM, WPP);
  • Stagevergoeding

Solliciteren?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op deze link en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Ben jij graag het aanspreekpunt, weet jij wat gastvrijheid is en ben je flexibel inzetbaar? Studeer je nog en heb je genoeg tijd voor een leuke bijbaan?

Wij zoeken receptionistes voor ons receptieteam. Als receptioniste ben je het visitekaartje van het bedrijf en zorg je dat onze bezoekers zich welkom voelen. De werkdagen zijn ma-di-woe-do-vrij. De dagen zijn opgedeeld in twee dagdelen; in een ochtend- en een middagdienst (8:00-13:30 en 13:00-18:00).

Taken receptie:

  • Het verwelkomen en ontvangen van onze gasten;
  • Het verwerken van inkomende- en uitgaande post;
  • Het klaarzetten van vergaderruimtes en verzorgen van lunches;
  • Bijhouden van de pantry’s;
  • Het ondersteunen van het Office team.

Deze taken zullen dagelijks, in overleg met of in opdracht van onze Office Manager, nog uitgebreid kunnen worden met diverse andere ondersteunende administratieve taken.

Wie zijn wij?

Wavemaker is een mediabureau dat media, content en technologie met elkaar verbindt.

Wavemaker weet als geen ander mediabureau de consument actief te betrekken bij de merken van haar opdrachtgevers. Onze specialisten werken in teams waarbij de klant centraal staat, wat zorgt voor een tastbaar eindresultaat over de disciplines heen. Wavemaker is onderdeel van een sterk mondiaal netwerk en maakt deel uit van GroupM, de grootste media inkoopgroep van Nederland en behoort tot de WPP groep.

Wavemaker is één van de snelst groeiende mediabureaus ter wereld, gevestigd in 90 landen met in Nederland een vestiging in Amsterdam Zuid. Wavemaker is goed te bereiken met het openbaar vervoer of de fiets.

Wie ben jij?

Onze ideale nieuwe collega beschikt over de volgende eigenschappen:

  • Minimaal HBO/WO werk-en-denkniveau
  • Minimaal 6 maanden beschikbaar
  • Enthousiast
  • Representatief
  • Dienstverlenend en gemotiveerd
  • Stressbestendig en nauwkeuring
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Bekend met Microsoft Office
  • Horeca-werkervaring is een pré

Je werkt op vaste tijden maar bent, indien nodig, flexibel inzetbaar. Ervaring in een soortgelijke functie is een voordeel. Daarnaast ben je minimaal 1 a 2 dagdelen per week beschikbaar.

Interesse?

Ben jij de gemotiveerde collega waar wij naar op zoek zijn en herken je jezelf in dit profiel? We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘apply’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie.

Sollicitaties kunnen ook per email worden gericht aan Judith Stern en Marjolein ‘t Jong:

judith.stern@wmglobal.com / 06 295 31 852

marjolein.jong@groupm.com / 06 58 95 77 61

Apply here!