GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en Mediacom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

In de WPP Campus ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Dankzij de ruimte en de verantwoordelijkheid die je al vanaf de eerste dag bij ons krijgt is GroupM al jarenlang een plek waar ambitieuze young professionals kunnen laten zien waar ze toe in staat zijn.

Wat houdt het werk in – Hoe ziet je dag eruit?

Het digitale team in Amsterdam maakt onderdeel uit van een geïntegreerd team van specialisten op het gebied van programmatic advertising over de locaties Amsterdam en Eindhoven. Binnen dit team werk je op de grootste merken van Nederland en hou je je bezig met ofwel video advertising of display advertising. Daarmee draag je verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van geïntegreerde programmatic media plannen en het prepareren en managen van lopende campagnes, waarbij in de eerste periode de focus ligt op het voorbereidende werk en na ongeveer zes maanden verantwoordelijkheid wordt gedragen voor eigen campagnes van a tot z. Geïntegreerd met de mediabureaus help je hen om de merken van de klanten te laten groeien. De data-geek in jou loopt warm voor analyses die je maakt om onze campagnes elke dag opnieuw naar een hoger niveau te tillen. Of het nu om branding KPI’s of media-doelstellingen gaat, je zal altijd voor het beste resultaat en impact voor onze adverteerders gaan. Je zult daarbij gebruik maken van de meest geavanceerde advertentietechnologie in de markt, waaronder een intern ontwikkeld AI optimalisatie tool en online dashboards. Na afloop trek je heldere conclusies en deel je je aanbevelingen op een professionele manier met de klant. Daarbij ben je medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en promoten van innovatie oplossingen op het gebied van programmatic binnen GroupM, de mediabureaus en naar onze klanten. Genoeg uitdaging dus!

Wat verwachten we van jou?

Dienstverlening

  • In nauwe samenwerking met de Team Lead ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van geïntegreerde Programmatic mediaplannen op tactisch niveau.
  • Eerste aanspreekpunt voor het mediabureau voor alle inhoudelijke en operationele vraagstukken op eigen klantpakket binnen klantteam.
  • Adviseert de klanten en mediabureaus op basis van KPI’s over Programmatic oplossingen en producten.
  • Binnen het Operations team verantwoordelijk voor het optimaal verlopen van de processen, klanttevredenheid en inhoudelijk de campagnes in goede banen leiden.
  • Met opgedane operationele Programmatic DSP en platform kennis betrokken zijn bij campagne optimalisatie en verantwoordelijk voor behalen van de doelstellingen van de campagnes.
  • Zet trends en behoeften vanuit het mediabureau om in voorstellen voor nieuwe producten en campagne inzetmogelijkheden, in samenwerking met de belangrijkste stakeholders zoals Strategist en Team Lead.

Hoe ziet het team eruit?

Het geïntegreerd team van digitale specialisten bestaat uit: Strategists, Team Leads, Display en Video Specialisten, Product Leads en Tech, Supply en Data Lead. De programmatic specialist rapporteert hiërarchisch aan de video teamlead  of de display team lead, afhankelijk van in welk team je van start gaat.

Wat bieden we jou?

Wij bieden een mooie veelzijdige startersrol met goede doorgroeimogelijkheden in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving. Je krijg de ruimte om jezelf door te ontwikkelen op een voor jouw specifiek terrein, bijvoorbeeld op het gebied van automatisering, brand safety of native advertising. Er is mogelijkheid training waardoor jij je optimaal kan ontwikkelen als professional. Aan de functie zijn een mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden verbonden.

Wat zijn de vereisten?

  • Dit betreft een startersrol binnen Online Advertising/Technologie, dus tussen 0-2 jaar werkervaring is gepast
  • Studieachtergrond (HBO/WO) in- of aantoonbare affiniteit met Digital Marketing
  • De standplaats van de rol is Amsterdam, echter is flexibiliteit in reizen naar Eindhoven gewenst (bijvoorbeeld één keer per week)
  • Competenties: resultaatgericht, klantgericht, kwaliteitsgerichtheid, overtuigingskracht, teamplayer, initiatiefrijk;

Dit klinkt als mijn baan!
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Microsoft Teams.

WPP (GroupM) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

GroupM University is op zoek naar een Stagiair Learning and Development. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van het uitzetten van training content, -planning en -uitvoer voor de nieuwe trainingssessies, contacten onderhouden met trainers en de content leveranciers.

Deze plek bied je de unieke kans om binnen heel WPP een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam, Eindhoven en Sittard die werken voor tientallen klanten zoals Unilever, KPN en Netflix.

In ons onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je een echte spin in het web die secuur werkt en het overzicht kan bewaken bij verschillende werkzaamheden en deadlines.

Verantwoordelijkheden:

  • Opzetten van nieuwe trainingssessies en contacten onderhouden met de trainers en content leveranciers;
  • Training content uitzetten, reviewen en testen;
  • Beheer van reserveringen van zalen, apparatuur en bezoekersregistratie;
  • Evaluaties opzetten, uitsturen en verwerken
  • Administratieve ondersteuning; zoals het aanmaken van user accounts en het bijhouden van de mail, aanmeldingen van trainingen verwerken, technische ondersteuning en het behandelen van user vragen. Daarnaast houd jij je bezig met het opzetten, uitsturen en verwerken van verschillende evaluaties;
  • Rapporten verwerken en eventueel uitwerken.

 Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week;
  • Je doet een hbo-studie in de richting van hr/marketing/communicatie;
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend;
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels;
  • Je bent precies en werkt accuraat;
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines.

 Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden, start per zo snel mogelijk;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een leuk team bij GroupM University die ook wekelijks een borrel met elkaar drinken;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, Greenhouse, GroupM en WPP);
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.

Solliciteren?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Zit je in de laatste fase van je WO studie en ben je klaar voor de praktijk? Ben je op zoek naar een stage waar je veel kan leren, jezelf kan ontwikkelen, je ambities kan tonen, onderdeel uitmaakt van een team en waar je ook veel plezier hebt?

GroupM is op zoek naar iemand met passie voor digitale media die zich snel kan en wil ontwikkelen. Iemand die de beste wil worden in het vak. Je bent hierbij verantwoordelijk voor het op een kwalitatieve en professionele wijze verzorgen van campagnemanagement en trafficking van digitale campagnes.

Deze plek biedt je de unieke kans om binnen heel GroupM een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam en Eindhoven die werken voor tientallen klanten zoals IKEA, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Wat ga je doen?

De Stagiair Campaign Management is verantwoordelijk voor het op een kwalitatieve en professionele wijze verzorgen van campagnemanagement en trafficking van digitale campagnes. Hierbij werk je nauw samen met mediaplanners van de mediabureaus, exploitanten, creatieve bureaus en admanagement partijen. Het team verzorgt online trafficking voor klanten van alle mediabureaus van GroupM (Mindshare, MediaCom en Wavemaker), waaronder Unilever, Vodafone, Volvo,Netflix, Chanel en Subway.

Verantwoordelijkheden:

  • Opmaken van creatieve specificaties t.b.v. een correcte briefing naar het creatief bureau;
  • Controleren, inboeken en trafficken van de creatieve materialen in admanagementsystemen Sizmek, Google Campaign Manager en Adform;
  • Verzorgen van trackers, pixels en third-party measurement om digitale campagnes mee te meten;
  • Overall communicatie met betrokkenen (adverteerder/mediabureau) over de status van de campagne.

 Wat zoeken we?

  • WO denk- en werkniveau;
  • Werkervaring binnen digital marketing of digitale media is een pre;
  • Goede MS Office vaardigheden, met name Excel en Word;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Goede sociale vaardigheden;
  • In staat om zelfstandig het werk te organiseren en prioriteiten te stellen;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Wat bieden wij?

  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, Kinetic, GroupM en WPP);
  • Een leuk team bij GroupM dat ook wekelijks een borrel met elkaar drinkt, al dan niet virtueel;
  • Startdatum: februari 2022;
  • Minimale duur: 6 maanden.

Solliciteren?
Nu je dit aan lezen bent denk je natuurlijk… dat ben ik! Mooi! Dus reageer snel als je aan een uitdagende stage wilt starten bij GroupM!

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatiebrief. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Ben jij opzoek naar een Influencer Marketing stage bij het grootste advertentiemediabedrijf ter wereld? Wil jij werken met de mooiste merken voor de beste mediabureaus van Nederland? Lijkt het je leuk om in Amsterdam in een gloed nieuwe campus te werken waar alle grote mediabureaus, PR-bureaus en creatieve bureaus van WPP gevestigd zijn? Ben jij helemaal op de hoogte van het Nederlandse influencer landschap? Denk jij van toegevoegde waarde te kunnen zijn gedurende je stage? Is het antwoord op al deze vragen, ‘JA’? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Bij GroupM hebben wij sinds kort een afdeling die verantwoordelijk is voor Influencer Marketing campagnes die we op grote (internationale) schaal inzetten. Hierbij proberen wij de campagnes van onze mediabureaus meetbaar en schaalbaar te maken middels de laatste technieken.

In deze stage doe je praktijkervaring op in het hart van de mediawereld. Je zult het team versterken en verantwoordelijk worden voor diverse influencer trajecten. Onder onze begeleiding zullen wij ervoor zorgen dat jij bekend wordt met de wereld van mediabureaus. Tevens is deze stage perfect geschikt om jouw communicatie/-presentatie en organisatie-skills naar een hoger niveau te tillen.

Deze plek bied je de unieke kans om binnen heel WPP (moederbedrijf) een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare, Greenhouse en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading, Influencer Marketing en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam, Eindhoven en Sittard die werken voor tientallen klanten zoals Unilever, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving. Op vrijdagmiddag zijn we vaak te vinden in de sky bar die gevestigd is op de 9de verdieping.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je een echte spin in het web die secuur werkt en het overzicht kan bewaken bij verschillende werkzaamheden en deadlines.

Verantwoordelijkheden:

  • Assistentie bij (lopende) campagnes;
  • Scouten van influencers;
  • Organiseren van een event;
  • Evaluaties opzetten, uitsturen en verwerken;
  • Administratieve ondersteuning;
  • Rapporten verwerken en eventueel uitwerken;
  • Contacten onderhouden met mediabureau’s en partners;
  • Creatief meedenken met campagnes.

 Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week;
  • Je bent beschikbaar vanaf september 2021 voor de duur van minimaal 20 weken;
  • Je doet een HBO studie in de richting van event/marketing/communicatie;
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend;
  • Je hebt ervaring met het verwerken van data in Excel;
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels;
  • Je hebt kennis van de Nederlandse influencer markt;
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines.
  • Je hebt humor en bent sociaal.

 Wij bieden

  • Een fantastische stageplek voor minimaal 4/5 maanden;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Ruimte om aan je studieopdracht te werken;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een leuk (jong)team bij GroupM die ook wekelijks een borrel met elkaar drinkt;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Een fantastische (gezonde) lunch in onze WPP kantine;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, GroupM, WPP);
  • Toegang tot onze GroupM University;
  • Stagevergoeding.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en Mediacom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

In de WPP Campus ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Dankzij de ruimte en de verantwoordelijkheid die je al vanaf de eerste dag bij ons krijgt is GroupM al jarenlang een plek waar ambitieuze young professionals kunnen laten zien waar ze toe in staat zijn.

Wat houdt het werk in – Hoe ziet je dag eruit?

Het digitale team in Amsterdam maakt onderdeel uit van een geïntegreerd team van specialisten op het gebied van programmatic advertising over de locaties Amsterdam en Eindhoven. Binnen dit team werk je op de grootste merken van Nederland en hou je je bezig met ofwel video advertising of display advertising. Daarmee draag je verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van geïntegreerde programmatic media plannen en het prepareren en managen van lopende campagnes, waarbij in de eerste periode de focus ligt op het voorbereidende werk en na ongeveer zes maanden verantwoordelijkheid wordt gedragen voor eigen campagnes van a tot z. Geïntegreerd met de mediabureaus help je hen om de merken van de klanten te laten groeien. De data-geek in jou loopt warm voor analyses die je maakt om onze campagnes elke dag opnieuw naar een hoger niveau te tillen. Of het nu om branding KPI’s of media-doelstellingen gaat, je zal altijd voor het beste resultaat en impact voor onze adverteerders gaan. Je zult daarbij gebruik maken van de meest geavanceerde advertentietechnologie in de markt, waaronder een intern ontwikkeld AI optimalisatie tool en online dashboards. Na afloop trek je heldere conclusies en deel je je aanbevelingen op een professionele manier met de klant. Daarbij ben je medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en promoten van innovatie oplossingen op het gebied van programmatic binnen GroupM, de mediabureaus en naar onze klanten. Genoeg uitdaging dus!

Wat verwachten we van jou?

Dienstverlening

  • In nauwe samenwerking met de Team Lead ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van geïntegreerde Programmatic mediaplannen op tactisch niveau.
  • Eerste aanspreekpunt voor het mediabureau voor alle inhoudelijke en operationele vraagstukken op eigen klantpakket binnen klantteam.
  • Adviseert de klanten en mediabureaus op basis van KPI’s over Programmatic oplossingen en producten.
  • Binnen het Operations team verantwoordelijk voor het optimaal verlopen van de processen, klanttevredenheid en inhoudelijk de campagnes in goede banen leiden.
  • Met opgedane operationele Programmatic DSP en platform kennis betrokken zijn bij campagne optimalisatie en verantwoordelijk voor behalen van de doelstellingen van de campagnes.
  • Zet trends en behoeften vanuit het mediabureau om in voorstellen voor nieuwe producten en campagne inzetmogelijkheden, in samenwerking met de belangrijkste stakeholders zoals Strategist en Team Lead.

Hoe ziet het team eruit?

Het geïntegreerd team van digitale specialisten bestaat uit: Strategists, Team Leads, Display en Video Specialisten, Product Leads en Tech, Supply en Data Lead. De programmatic specialist rapporteert hiërarchisch aan de video teamlead  of de display team lead, afhankelijk van in welk team je van start gaat.

Wat bieden we jou?

Wij bieden een mooie veelzijdige startersrol met goede doorgroeimogelijkheden in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving. Je krijg de ruimte om jezelf door te ontwikkelen op een voor jouw specifiek terrein, bijvoorbeeld op het gebied van automatisering, brand safety of native advertising. Er is mogelijkheid training waardoor jij je optimaal kan ontwikkelen als professional. Aan de functie zijn een mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden verbonden.

Wat zijn de vereisten?

  • Dit betreft een startersrol binnen Online Advertising/Technologie, dus tussen 0-2 jaar werkervaring is gepast
  • Studieachtergrond (HBO/WO) in- of aantoonbare affiniteit met Digital Marketing
  • De standplaats van de rol is Amsterdam, echter is flexibiliteit in reizen naar Eindhoven gewenst (bijvoorbeeld één keer per week)
  • Competenties: resultaatgericht, klantgericht, kwaliteitsgerichtheid, overtuigingskracht, teamplayer, initiatiefrijk;

Dit klinkt als mijn baan!
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Microsoft Teams.

WPP (GroupM) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

MOTION is de Content specialist binnen GroupM. Dit betekent dat wij onze 3 mediabureaus MediaCom, Mindshare en Wavemaker ondersteunen bij alle branded content vraagstukken van hun adverteerders.

Naast het bieden van strategisch- en onderhandelingsadvies begeleidt MOTION de uitvoering van de content samenwerkingen. Content neemt in diverse vormen een steeds belangrijkere rol binnen de totale middelenkeuze van adverteerders zoals IKEA, Grolsch, ABN AMRO, Volkswagen, Flexa en Vodafone. Voor de uitvoering en begeleiding van projecten zijn wij op zoek naar een collega die deze projecten in samenwerking met de verschillende stakeholders uitrolt.

Wat doe je?

  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van de afspraken die gemaakt zijn door de Branded Content Director;
  • Productiebegeleiding is een belangrijk onderdeel van je functie;
  • Je bent daarvoor het aanspreekpunt voor alle betrokken partijen, zoals adverteerder, media partij en producent;
  • Je hebt intensief contact met de mediabureaus om de projecten af te stemmen, zodat het mediabureau dit geïntegreerd binnen de gehele mediacommunicatie strategie van de betreffende adverteerder kan verwerken;
  • Je bent verantwoordelijk voor de controle en het monitoren van de mediaprestatie van de campagnes in samenspraak met het mediabureau;
  • Je hebt rechtstreeks contact met de brandmanagers van diverse bedrijven om de gehele mediacommunicatie strategie te optimaliseren;
  • Tenslotte ondersteun je de afdeling bij administratieve handelingen en speciale projecten.

Hoe je dag eruit kan zien

Na het eerste kopje koffie en gesprekken met collega’s over de avond ervoor zet je je computer aan. De eerste mails zijn al binnen en daarmee ook gelijk de actiepunten. Eerst de Brandmanager van ABN AMRO bellen of ze tevreden is met de video die gisteren live is gegaan en gelijk het script voor volgende week bespreken. Daarna het billboard bekijken dat RTL heeft gestuurd voor Flexa en beoordelen of deze goed genoeg is om door te sturen naar de klant. Met een tweede kopje koffie staat om 11.00 uur de wekelijkse statusmeeting met het hele team gepand om alle lopende projecten en opportunity’s te bespreken. 

Tijd voor lunch waar genoeg keus is! Na de lunch nog even de mailbox checken en dan door naar de opnames voor hun nieuwste Vodaphone campagne. Jij bent in de lead en zorgt dat alles loopt zoals afgesproken en bespreekt daarna de laatste status met de klant voor het gehele project. Het laatste uurtje op kantoor mail je de besproken actiepunten zodat iedereen de dag erna gelijk aan de slag kan.

Team

Als Projectcoördinator ben je onderdeel van het projectbureau en werk je intensief samen met de Branded Content Directors.

Wij vragen?

Wij zoeken een enthousiaste, creatieve en vooral ambitieuze collega met een meer dan gemiddelde interesse in communicatie en content marketing. Een kandidaat met ‘hands on’ mentaliteit en die het leuk vindt om zelfstandig projecten uit te voeren, zijn vereisten.
Verder ben je stressbestendig, creatief en communicatief vaardig.
Ervaring op het gebied van TV producties is een pré.
HBO+/WO opleiding Marketing, Communicatie, Digital Business of eventueel de Hoge Hotelschool heeft de voorkeur.
Je bent in het bezit van een rijbewijs en je bent bereid om 1 of meerdere dagen per week op locatie te werken.

Wij bieden

Ideale startdatum: zo snel mogelijk (contract voor 7 maanden).

Wij bieden een uitdagende veelomvattende baan in de dynamische markt van branded content met enorme opportunity’s. Een markt die steeds meer mogelijkheden biedt voor adverteerders door de digitalisering en convergentie van de verschillende media.

Afhankelijk van ervaring en achtergrond bieden wij een prima salaris met een vaste eindejaarsuitkering en bonus als secundaire arbeidsvoorwaarden. Je wordt ‘on the’ job gecoacht door gepassioneerde vakmensen. We bieden een uitdagende klantenkring met veel kansen en interne doorgroeimogelijkheden binnen een internationale media organisatie.

Interesse?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.