Description

Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Heb je een bovengemiddelde interesse in mensen en krijg je een ‘kick’ van het vinden van het beste talent voor onze organisatie? GroupM zoekt per direct een Junior Recruiter.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor de mediabureaus Wavemaker, MediaCom en Mindshare. Dit betreft enerzijds ondersteunende activiteiten (Shared Services) en anderzijds dient GroupM als platform om nieuwe diensten op te starten en aan te bieden aan de interne mediabureaus.

Het HR team

Het HR team ondersteunt de organisatie bij het realiseren van haar strategie en doelstellingen. Hierin worden de uitdagende vraagstukken met betrekking tot in-, door en uitstroom opgepakt en aangepakt. Het HR team wordt gevormd door de HR Manager, een aantal HR Adviseurs, Sr. Recruiter, HR Assistants en Payroll Consultants.

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de Sr. Recruiter op administratief gebied: interviews inplannen, vacatures adverteren, online assessments uitsturen etc.;
  • Het screenen van de kandidaten die reageren op de vacatures;
  • Het vastleggen van alle mutaties en handelingen in het applicants tracking systeem (ATS);
  • Je begeleidt het interview proces waarin je nauw contact houdt met lijnmanagers en de nieuwe talenten;
  • Je zit bovenop het proces met betrekking tot feedback naar kandidaten zodat we snel kunnen schakelen;
  • Je organiseert inhousedagen voor MSc studenten en onderhoud contacten met diverse studieverenigingen;
  • Je helpt de Sr. Recruiter met het schrijven van wervende functieprofielen.

Wie ben jij?

  • HBO of WO werk- en denkniveau, met minimaal een bachelor diploma op zak;
  • Je bent bij voorkeur werkzaamof hebt stage gelopen in een internationale, dynamische en/of pragmatische organisatie.
  • Je bent nieuwsgierig en innovatief en werkt gemakkelijk met social media, als onderdeel van de wervingsstrategie;
  • Je werkt nauwkeurig en vindt het leuk om data te verzamelen en te analyseren.
  • Je bent integer, betrouwbaar en hebt een open houding.
  • Je bent een prettige, enthousiaste collega om mee samen te werken, en weet op een handige manier collega’s na te jagen.
  • Je bent flexibel en kunt je makkelijk aanpassen aan veranderende prioriteiten.
  • Je spreekt en schrijft goed in zowel het Nederlands als het Engels.

Wij bieden

  • Wij bieden je een uitdagende baan aan binnen het grootste bureaunetwerk van de wereld, waar met de beste mensen in de markt wordt gewerkt naar de oplossingen van de toekomst voor onze klanten in een snel veranderende (digitale) mediawereld;
  • Goede begeleiding van ervaren HR & recruitment collega’s;
  • Een inspirerende werkplek in Amsterdam;
  • Een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Open communicatie en een goede werksfeer, waarin iedereen zichzelf kan zijn;

We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

Interesse? 

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘apply’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Contact

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Je bent net of bijna afgestudeerd aan de universiteit en helemaal klaar voor de praktijk. GroupM is op zoek naar iemand met passie voor digitale media die zich snel kan en wil ontwikkelen. Iemand die de beste wil worden in het vak.

Over GroupM

GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

Dankzij de ruimte en de verantwoordelijkheid die je al vanaf de eerste dag bij ons krijgt is GroupM al jarenlang een plek waar ambitieuze starters kunnen laten zien waar ze toe in staat zijn.

Wat houdt het werk in?

Als Digital Campaign manager ben je verantwoordelijk voor de volledige procesgang van online social-, native-, banner- en videocampagnes; van opzet, optimalisatie tot eindevaluatie. Ook vertaal je jouw kennis over producten en systemen naar concrete campagnestrategieën. In samenwerking met jouw collega’s zorg jij voor een optimaal verloop van de campagnes en ben je verantwoordelijk voor het opstellen van rapportages.

Wat verwachten wij van jou?

Vanaf dag één draai je mee in het business team. Je vraagt jouw collega’s de oren van de kop en komt tijdens potjes tafeltennis tot innovatieve, slimme ideeën. Je laat je brein de vrije loop en hebt er geen problemen mee om de handen uit de mouwen te steken. Je bent iemand die het verschil wil maken.

Hoe ziet het team eruit?

Je gaat aan de slag in een team vol digitaal specialisten. Van uitvoerend tot strategisch. Het team bestaat uit professionals waarin iedereen nauw met elkaar samenwerkt, met als uiteindelijk doel: een optimale dienstverlening naar de klant toe.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een perfecte start van jouw loopbaan in de digitale wereld. Een mooie uitdaging met goede doorgroeimogelijkheden. Er wordt veel aandacht besteed aan training waardoor jij je optimaal kan ontwikkelen als professional. Aan de functie zijn een mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden verbonden.

In anderhalf jaar leer je alles op het gebied van programmatic advertising. Na 1.5 jaar is het mogelijk om vanuit de Campaign manager rol je door te ontwikkelen tot Specialist of door te groeien naar een bredere media advies rol bij een van de mediabureaus.

Wat zijn de vereisten?

  • (Bijna/net) WO master afgerond richting (digitale) communicatie/marketing
  • Maximaal 1 tot 2 jaar werkervaring
  • Passie voor de digitale wereld en de technologie erachter
  • Kennis over data (vergaring, opslag en verwerking)
  • Kennis van HTML is een pré

Dit klinkt als mijn baan!
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met het uitvoeren van communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van reclame-effectonderzoek tot doelgroep onderzoeken tot grootschalige onderzoeken waarmee we exact kunnen bepalen hoeveel omzet of effect door een campagnes of mediumtype is gecreëerd. De BS afdeling van MediaCom vervult door de grote hoeveelheid kennis die er is een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en is een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

Wat doe je echt?

  • De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de researchafdeling van MediaCom op een zinvolle manier in de praktijk gebracht.
  • Het gaat om een werkstage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten.
  • Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning.
  • Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er bij een mediabureau gaande zijn en hoe wij onderzoeksgegevens gebruiken om onze klanten te adviseren in hun communicatiestrategie en -planning.
  • Naast de werkstage is er ook ruimte om te werken aan een afstudeeropdracht, indien dat verplicht is vanuit de studie.

Wie zijn wij?

GroupM
GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

MediaCom
MediaCom verzorgt de marketingcommunicatiestrategie, -planning, -inkoop en – onderzoeken voor zeer uiteenlopende adverteerders, waaronder PON, Danone, GSK, UPI, Sony, AKZO Nobel en H&M. MediaCom bestaat uit circa 85 collega’s en is onderdeel van de grootste groep van communicatie adviesbureaus ter wereld, WPP en is een van de grootste én snelst groeiende bureaus van Nederland.

Wij vragen?
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je zeer bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • HBO/WO opleiding; studierichting Communicatie en/of Commerciële Economie;
  • Analytisch sterk;
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Communicatief sterk;
  • Pro-actief en ondernemend;
  • Stressbestendig;
  • Passie voor media.

Wij bieden

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage);
  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 4 maanden, start datum per augustus/september 2019;
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • Groot nationaal netwerk;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Online influencers (populaire bloggers/vloggers en social media sterren) staan dichtbij de consument. Het zijn personen die enerzijds inspireren en waar je je tegelijkertijd goed mee kunt identificeren.

Door het inzetten van de juiste influencers voor een campagne kun je een heel specifieke doelgroep op authentieke wijze bereiken. Bij Wavemaker doen we dit door samen met influencers unieke content te creëren. Geen content waar je zomaar overheen scrollt of weg klikt. Nee, content die je als consument graag wilt zien. Content die opvalt en je bijblijft.

De organisatie

WAVEMAKER is een Media- & Creative Content Agency in Amsterdam. Wij verzorgen het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en mooie merken.
Van strategie tot concept, digitale creatie tot influencermarketing. Zowel off- als online. Dat doen wij o.a. voor VODAFONE, FRIESLAND CAMPINA, SCOTCH & SODA, NIVEA, IKEA, IAMSTERDAM, HELLO FRESH en WELEDA.
En in ons Influencer Marketing team is er een plek vrij voor een stagiair Influencer Marketing!

Wat ga je doen?

Als stagiair Influencer Marketing speel je samen met de Influencer Marketing managers een belangrijke rol in de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes van A-Z. Dit houdt in dat je nauw betrokken bent bij projecten, creatieve brainstorms, videoshoots en het evalueren en analyseren van resultaten, zodat we ons als team kunnen blijven ontwikkelen.

Wie ben jij?

  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Sterk in het werken in teams en individueel;
  • Je vindt creatieve processen leuk en bent niet bang jouw bijdrage te leveren;
  • Je hebt interesse in de markt en bent geen onbekende op kanalen als Instagram, YouTube, Snapchat en Facebook;
  • Je hebt basiskennis van online influencers (EnzoKnol, StukTV en Monica Geuze zijn voor jou geen onbekenden);
  • Je volgt een HBO/WO opleiding communicatie, marketing, media of een vergelijkbare richting.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 4 maanden, start datum in onderling overleg;
  • Persoonlijke begeleiding en ruimte om jezelf verder te ontwikkelen
  • Fantastische merken om voor te werken (NIVEA, ANWB, Grolsch);
  • Werken in een informele sfeer met bijna 100 leuke collega’s in Amsterdam;
  • Werken in een internationale organisatie met collega’s van verschillende disciplines;
  • Goede stagevergoeding (€450 euro bruto bij full-time stage).

Interesse?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Ben jij op zoek naar een stage voor 4-5 dagen per week in de media/marketing?
En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Dan komt dat goed uit!

Bij WAVEMAKER zijn wij namelijk op zoek naar een Stagiair Social Media.

De organisatie

WAVEMAKER is een Media- & Creative Content Agency in Amsterdam. Wij verzorgen het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en mooie merken.
Van strategie tot concept, digitale creatie tot influencermarketing. Zowel off- als online. Dat doen wij o.a. voor VODAFONE, FRIESLAND CAMPINA, NETFLIX, IKEA, IAMSTERDAM, HELLO FRESH, BOL.COM en WELEDA.
En in ons Social team is er een plek vrij voor een Social Stagiair!

Wat ga je doen?

Onze Social Media Managers verzorgen de social media strategieën, contentkalenders, activaties, en het community management van veel van onze merken. In ons Social team speel je een belangrijke rol. Je mond dichthouden is er niet bij. Je werkt nauw samen met alle betrokkenen binnen het Social en Creatieve team aan contentkalenders en de tofste activaties.

Je bent de oren en ogen van een merk, weet af van alles wat er speelt in hun community, waarmee jij de content nog beter kan maken. Op deze manier achterhaal jij ook de insights die helpen de beste strategieën voor (potentiele) klanten te maken.

Wie ben jij?

Geen muurbloempje. That’s for sure. In social kan de hele wereld er met 1 update compleet anders uitzien, wat soms betekent: alles omgooien. Dus een handen uit mouwen mentaliteit is een must. Je bent opgegroeid met het internet, weet waarom mensen op social uithangen, en wordt van ongeveer niets blijer dan van nieuwe Instagram functionaliteiten. En van niets chagrijniger dan van het nog steeds niet hebben van de GIF optie in Stories… Just sayin’.

  • Je hebt een pro-actieve werkhouding
  • Je bent creatief, zelfstandig en je hebt WO denkniveau
  • Je hebt alle social media platformen uitgespeeld

Nu je dit aan lezen bent denk je natuurlijk… dat ben ik! Mooi! Dus reageer snel als je het nieuwe studiejaar in wilt met een uitdagende stage in ons Social team.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 4 maanden, start datum in overleg;
  • Persoonlijke begeleiding en ruimte om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Fantastische merken om voor te werken (Etos, Albert Heijn, NIVEA, IKEA, Labello);
  • Werken in een informele sfeer met bijna 120 leuke collega’s in Amsterdam;
  • Werken in een internationale organisatie met collega’s van verschillende disciplines;
  • Goede stagevergoeding (€450 euro bruto bij full-time stage).

Interesse?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Description

Op zoek naar uitdagende stage in de mediawereld?

Zit je in de laatste fase van je HBO of WO studie en ben je klaar voor de praktijk? Ben je op zoek naar een stage waar je veel kan leren, jezelf kan ontwikkelen, je ambities kan tonen, onderdeel uitmaakt van een team en waar je ook veel plezier hebt? Dan ben je bij Kinetic aan het juiste adres!

Door de ruimte en verantwoordelijkheid die je vanaf dag 1 krijgt en het meedraaien en werken in een vast team, is Kinetic is al jaren een plek waar ambitieuze stagiaires zich kunnen ontwikkelen om zich klaar te stomen voor een goede start in de mediawereld. Wij zoeken op dit moment een talent met passie voor media en onderzoek die staat te trappelen om een uitdagende stageperiode aan te gaan.

Nieuwsgierig? Kijk de video: https://www.youtube.com/watch?v=-u0giXh_ZSU

Kinetic

Kinetic is het grootste wereldwijde mediabureau (onderdeel van WPP) dat begrijpt hoe je moet communiceren met mensen in beweging. Wij analyseren, plannen en kopen alle vormen van reclame in voor de doelgroep buitenshuis.

Kinetic Nederland werkt voor de grootste adverteerders van Nederland, denk hierbij aan merken als KPN,Unilever, G-Star, Nike, Ikea en H&M. Kinetic zorgt ervoor dat deze adverteerders het beste Out of Home mediaplan en de beste prijs krijgen, daarnaast doen we relevant onderzoek en organiseren inspirerende events en masterclasses.

Jouw team

Als Stagiair Insights & Innovation sta je midden in de organisatie en midden in het Insights & Innovation team Team. Je werkt onder begeleiding van de Insights & Innovation Director en Insights Manager. Als stagiair ben je nauw betrokken bij verschillende processen en projecten binnen hetnsights & Innovation team. Deze processen en projecten bevinden zich in de domeinen: onderzoek, marketing en het verzamelen en toepassen van inzichten over Out of Home specifiek en communicatie en technologie in het algemeen.

Functieprofiel

  • HBO/WO student; interesse in media en onderzoek is een vereiste;
  • Beheersing van Nederlands en Engels;
  • Kennis van MS Office (Excel, PowerPoint en Word);
  • Goed kunnen omgaan met grafische programma’s als Photoshop is een pré.

Vaardigheden en persoonskenmerken

  • Als stagiair ben jij goed in project- en time management;
  • Je vindt het leuk om cijfermatig, analytisch en nauwkeurig bezig te zijn;
  • Door jouw communicatiekracht, sociale instelling en assertiviteit werk je graag samen met het team naar een gezamenlijk doel;
  • Je komt met initiatieven en draagt oplossingen aan bij jouw collega’s om de organisatie nog beter te maken;
  • Jouw flexibiliteit zorgt er voor dat je een fijne collega bent om mee samen te werken.

Wat je echt doet

  • (Mee) organiseren van jaarlijkse masterclasses en het verzorgen van de bijbehorende communicatie;
  • Ontwikkelen en bijhouden van verschillende communicatiemiddelen, o.a. kalender, toiletreclame,
  • blogposts, social media, nieuwsbrief etc.;
  • (Mee) helpen op innovatieve onderzoeksprojecten met als doel op tot nieuwe inzichten te komen in de werking van buitenreclame;
  • Opstellen en uitvoeren van het jaarlijkse Customer Satisfaction Review en/of Exploitanten Onderzoek;
  • (Mee) helpen op grote campagne effectmetingen;
  • Ondersteuning in overige Marketing & Research Werkzaamheden.

Hoe kan je dit het beste doen

  • Vanaf dag 1 meedoen met jouw collega’s in het Research & Marketing team;
  • Jezelf ontplooien en jouw persoonlijkheid onderdeel uit laten maken van het team
  • Je brein de vrije loop laten en slimme en creatieve ideeën delen;
  • Je handen uit de mouwen te steken;
  • Het verschil willen maken.

Periode en stagevergoeding

Start per september 2019; duur in overleg. De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.

Interesse?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.