Ready…set…action! Je staat klaar voor jouw online presentatie. In je handen heb je presentatiekaartjes. Je haalt één keer diep adem en begint te vertellen over het onderzoek dat je hebt uitgevoerd. Twee weken lang heb je online een groep respondenten gevolgd en hun klantreis in kaart gebracht. De citaten en anekdotes komen soepel je mond uit. De opdrachtgever is blij en jij denkt: wat heb ik toch een leuke baan! Ook iets voor jou? Lees dan verder.

Ben jij een energieke en creatieve research professional, die zelfstandig is maar ook goed in teamverband kan werken? En ben jij een interviewtalent die analytisch sterk is, makkelijk de rode draad ontdekt en dit vervolgens scherp op papier zet? Als jij hier jezelf in herkent, dan is deze vacature misschien wel op je lijf geschreven! .

 

Jouw werkweek als kwalitatief researcher bestaat onder meer uit:

  • Onderzoeksprojecten coördineren van begin tot eind. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar vleesvervangers of het belang van duurzaamheid bij het doen van boodschappen tot het ontwikkelen van persona’s van klussers. En dit is slechts een impressie!
  • Het opstellen en afstemmen van de onderzoeksopzet met het team en de opdrachtgever.
  • Het ontwikkelen van gespreksrichtlijnen en activity guides.
  • Modereren van interviews, groepsdiscussies en e-Safari’s (online kwalitatief onderzoek).
  • Analyseren, rapporteren en presenteren van de onderzoeksresultaten, inclusief het geven van een passend advies waarmee onze opdrachtgevers direct aan de slag kunnen.
  • Het (mede) organiseren en begeleiden van workshops.
  • Meedenken over en meewerken aan het ontwikkelen van innovaties op het gebied van kwalitatief onderzoek.

 

Jij bent onze ideale collega als:

  • Schrijven je tweede natuur is en je het leuk vindt om het verhaal achter de resultaten te vertellen en deze insights om te zetten naar concreet advies.
  • Je kennis hebt over en affiniteit hebt met de sectoren FMCG, durables en retail.
  • Je een relevante universitaire master hebt afgerond, bijvoorbeeld (sociale) psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bedrijfskunde, , marketing of een andere relevante master.
  • Je aantoonbaar relevante werkervaring hebt (1-3 jaar), bijvoorbeeld in kwalitatief marktonderzoek, marketing of in een van de sectoren waar ons team zich op richt. Ervaring met het zelf uitvoeren van kwalitatief onderzoek is een pre.
  • Je een flexibele werkinstelling hebt en het teambelang vooropstelt. Dit betekent onder meer dat je niet terugschrikt van zeer regelmatig veldwerk op doordeweekse avonden (om single interviews en focusgroepen uit te voeren).

 

What’s in it for you?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur met arbeidsvoorwaarden die in de onderzoeksbranche marktconform-plus zijn. Een winstdelingsregeling, reiskosten- en onkostenvergoeding, telefoonkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

 

 

Vragen?

In ons team doen we stellen wij onze klanten in staat om hun producten en reclameuitngen zo goed mogelijk aan te laten sluiten op hundoelgroep. Dit kunnen wij het beste als we zelf een goede afspiegeling zijn van de samenleving.

We hebben nog veel meer te vertellen. Ga naar onze website. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring met (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren FMCG, Durables en retail? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar biologisch vlees, tot een onderzoek over elektrische fietsen. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.
 

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde relevante master, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • We zoeken een junior voor deze functie, dus je hoeft niet heel ervaren te zijn. We komen altijd graag in contact met ervaren vakgenoten, dus als je meer ervaring hebt stuur dan vooral je CV in!
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pré.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum zo snel mogelijk.
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers.
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd.
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling.
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek.
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan.

Motivaction vindt het daarnaast belangrijk dat jij je blijvend kunt ontwikkelen en je eigen succes bepaalt. Daarom bieden we je onder meer veel opleidings- en trainingsmogelijkheden, een winstdelingsregeling, reiskosten-, telefoon- en internetkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Bij Motivaction zijn we elke dag bezig met wat mensen drijft. Dat doen we door middel van onderzoek. We analyseren bijvoorbeeld welke verpakking goed werkt bij een supermarktproduct, of achterhalen voor een gemeente hoe haar inwoners denken over een beleidsverandering. Dit doen we door middel van vragenlijsten, maar ook via interviews. Veel gaat nu online, maar we verwachten dat hier snel weer verandering in komt. Ons kantoor is nu geopend voor een minimale bezetting, waarbij klanten soms nog fysiek langskomen. Het is daarom belangrijk dat we altijd iemand hebben die onze gasten (op afstand) een warm welkom geeft. We zijn daarom op zoek naar een enthousiaste en flexibele host(ess) met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

 

Over de functie

Als onderdeel van onze hospitality-poule ben je verantwoordelijk voor het verwelkomen van respondenten, klanten en collega’s. Je valt in bij de receptie, of treedt op als gastvrouw/-heer bij onderzoek. Daar verwelkom je onder andere de klanten- en gasten, meld je auto’s aan en neem je de telefoon op. Notuleerdiensten worden ook vanuit deze poule ingepland, dus als je goed en snel kunt typen kun je door live mee te schrijven bij onderzoek ook je bijdrage leveren!

 

Ben jij onze ideale kandidaat?

Dan vind je het fantastisch om collega’s, klanten en respondenten te woord te staan en hen op weg te helpen. Je kunt goed omgaan met afwisselende werkzaamheden en raakt niet in paniek van een drukke dag. Daarnaast heb je een flinke dosis energie en…

  • ..ben je servicegericht
  • ..ben je betrokken en denk je graag ad hoc mee
  • ..een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • ..ben je woonachtig in Amsterdam
  • ..horeca-ervaring is een pré

 

Wat bieden wij?

Een flexibele parttimefunctie binnen een stimulerende werkomgeving in het hart van Amsterdam. Binnen deze functie is veel ruimte voor jouw inbreng en initiatief en krijg je de kans om jouw kwaliteiten en talenten in te zetten en relevante werkervaring op te doen voor de toekomst.

 

Zit er Motivaction in jouw toekomst?

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

Enthousiast geworden? Mail dan een korte motivatie met je cv naar sollicitatie@motivaction.nl. Als je nog vragen hebt over deze functie kun je die stellen aan Chantal van Meel (hospitality manager) via 020 589 8383.

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Bij Motivaction zijn we elke dag bezig met uitzoeken wat mensen drijft door middel van onderzoek. Door de jaren heen hebben we daarom het geluk om met een zeer gevarieerde klantenkring te kunnen werken: van de overheid tot de publieke omroep of bijvoorbeeld het FD. De ene keer analyseren we welke verpakkingen goed werken bij een supermarktproduct, de andere keer achterhalen we hoe bewoners van een gemeente denken over een beleidsverandering. Genoeg variatie dus!  

Hier kom jij kijken:  wij zijn op zoek naar enthousiaste collega’s om ons te ondersteunen bij het onderzoek.

Over de functie  

Als notulist ga je op verschillende manieren helpen bij het verzamelen of het verwerken van onderzoeksgegevens. De ene keer doe je dit door opgenomen interviews te transcriberen en de andere keer zit je (digitaal) bij een kwalitatief onderzoek om live te notuleren. Snel kunnen typen is dus een vereiste! Als de omstandigheden het toelaten komt het ook voor dat je enquêtes afneemt op locatie. Je werkt veelal zelfstandig, maar onderhoudt ook nauw contact met de projectleiders van de desbetreffende onderzoeken. Jij zorgt ervoor dat de antwoorden die onze respondenten gegeven goed vastgelegd worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren.

Herken jij je in de onderstaande vaardigheden? 

  • Notuleren
  • Transcriberen van een interview en het coderen van de antwoorden
  • Vragenlijsten invoeren en ervoor zorgen dat deze kloppen
  • Enquêteren (online en op locatie, zodra dit weer kan!)

 

Ben jij onze ideale kandidaat?  

Onze nieuwe collega werkt secuur en zelfstandig, is communicatief vaardig en proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO denkniveau, liefst tweede of derdejaars student
  • Ben je minimaal 12 uur per week beschikbaar
  • Heb je affiniteit met (markt)onderzoek
  • Is ervaring met onderzoekswerkzaamheden een mooie pré, maar niet verplicht

Wat krijg je ervoor terug?  

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen
  • Een werkomgeving met veel kans om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit er motivaction in jouw toekomst? 

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie neem contact op met Damiano Pieters via 020 58 98 382. Stuur je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Wij zijn op zoek naar een student of parttimer die ons team Data Consultancy kan helpen met codeerwerk. Ben jij een HBO- of WO-student(e) die relevante werkervaring op wil doen met data-analyse en geïnteresseerd is in onderzoek? Of heb je affiniteit met onderzoek en ben je op zoek naar een flexibele parttimefunctie? Dan is deze functie perfect voor jou!

 

Het team

Binnen Motivaction houdt het Data Consultancy team zich bezig met al het online onderzoek. De codeurs, waar jij ook bij gaat horen, zijn verantwoordelijk voor het coderen van de open vragen binnen deze onderzoeken. Je komt te werken in een jong en gezellig team met een informele werksfeer, in het centrum van Amsterdam.

 

Over de functie

Als codeur werk je zelfstandig binnen het codeerteam, maar heb je veel contact met de projectleiders van onderzoeken waar je mee bezig bent. Jij zorgt ervoor dat de (open) antwoorden die onze respondenten in online onderzoek hebben gegeven handig ingedeeld kunnen worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren en cijfers kunnen duiden. Een rol met veel verantwoordelijkheid waarin je aan uiteenlopende onderzoeken werkt!

 

Wat wij vragen:

Om onze nieuwe collega te worden is het belangrijk dat je secuur en zelfstandig werkt, communicatief bent en proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO-denkniveau, het liefst ben je tweede of derdejaars student
  • Ben je minimaal 16 uur beschikbaar
  • Heb je interesse in (markt)onderzoek

 

Wat wij bieden:

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden en veel kans om jezelf te ontwikkelen
  • Een hecht team waarin je kunt samenwerken met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Kristin van de Poel via +31 20 58 98 383. Stuur om te solliciteren je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring in het (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren media, telecom en leisure? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. Als junior researcher ga je onder meer werken voor de grote mediabedrijven en telecomproviders van Nederland. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar het verbeteren van een bestaand programmaformat, een pretest van een reclamecampagne, een positioneringsonderzoek van een nieuwe streamingdienst tot een onderzoek over diversiteit en inclusiviteit in talkshows. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.

Wat vragen wij?

  • Je hebt maximaal 1 jaar werkervaring in een professionele omgeving en minimaal een afgeronde relevante WO-opleiding, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pre.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum uiterlijk 1 september
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Jeroen Senster (Principal Research Consultant) op (0)6 112 909 67 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!