Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, met het hoofdkantoor in Utrecht, is leverancier van koffie- en theeconcepten in de Out-of-Home markt (business-to-business): van merken, ingrediënten en apparatuur tot accessoires en dienstverlening. JDE Professional heeft een leidende marktpositie en levert aan de horeca, bedrijven en zorg- en onderwijsinstellingen.

Functieomschrijving
Ben jij nieuwsgierig naar de dagelijkse activiteiten van een HR Business Partner? Wil jij impact hebben door het creatief meedenken aan de implementatie van verschillende HR projecten? En ben jij op zoek naar een uitdagende stage waarbij je veel verantwoordelijkheden krijgt? Lees dan snel verder!

Als HR stagiair binnen JDE Professional NL ga je volledig meelopen met de HR business partners. De HR Business Partners zijn een belangrijke schakel op het gebied van alle HR activiteiten; ze ondersteunen de verschillende business units (Marketing, Trade, Finance, Operations en Direct Sales) binnen de organisatie. Hierbij kun je denken aan het ontwikkelen en implementeren van HR processen en tools zoals Performance Management, Engagement en Development. Ook hebben zij een coachende rol richting de leidinggevende en medewerkers.

In deze rol ga je operationeel ervaring opdoen als HRBP en werk je samen met de partners en de business units samen. We verwachten van jou dat je hands-on en proactief aan de slag gaat. Je pakt projecten op, presenteert deze aan het team en werkt ze verder uit.

Je wordt als stagiair volledig opgenomen in ons HR Professional Team, maar je zult daarnaast ook veel contact hebben met andere afdelingen binnen JDE. Daarnaast hebben wij een actief netwerk van stagiairs die onder andere elke maand netwerkborrels organiseren, waar jij een leidende rol in kunt spelen.

Functie-eisen

  • Je zit in je laatste fase van een HBO of WO-opleiding op het gebied van HR Management, Bedrijfskunde, Psychologie of een andere passende studie;
  • Vloeiende beheersing van Nederlandse en Engelse taal en geschrift;
  • Je bent enthousiast, nieuwsgierig, analytisch, ondernemend, integer en praktisch creatief. Je kunt in teamverband samenwerken maar bent ook zelfstandig;
  • Tot slot heb je affiniteit met de FMCG sector en kun je omgaan met een snelle en dynamische werkomgeving.

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

De vergoeding voor deze stage bedraagt € 450,- voor een HBO-er of € 500,- voor een WO-er per maand op basis van een werkweek van 40 uur. De stageperiode is voor een periode van 6 maanden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO- of WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Marit Groenbos, stagiaire HRBP Professional bereikbaar op +31 6 11 60 80 15. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren.

Beschrijving van het bedrijf
At JACOBS DOUWE EGBERTS we are inspired by our belief that it’s amazing what can happen over a cup of coffee. We are driven by the vision that everyone deserves the coffee they love. Today our coffee & tea portfolio is available in over 140 countries around the world through iconic household names including: Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L’OR, Douwe Egberts, Super, Kenco, Pilao & Gevalia.

What’s it like to work at JACOBS DOUWE EGBERTS?
We are proud of our passionate, driven associates that challenge the status quo and pursue mastery in everything they do. Our goal is simple and ambitious – JACOBS DOUWE EGBERTS: A coffee for every cup.

Working with us means you’ll be making an impact in a fast-paced, collaborative environment. We work as a team, celebrating success and supporting one another. Our associates work with a diverse group of like-minded people, in an innovative environment committed to doing the right thing – all across the world. What you do here will get noticed.

Functieomschrijving
As a Supply Chain Coordinator you will be part of the Customer Service Export team, within the supply chain department. You will be working in a dynamic international environment. The team is serving Retail & Professional distributors worldwide (~50 countries).

The Customer Service Export team is responsible for the total order-to-cash process. The team is an important link between our internal JDE organization and our international distributors. In the role of Supply Chain Coordinator, you will be main point of contact for a selected group of international distributors regarding operational matters. For example order placement, logistical planning, export documentation and invoicing.

You interact independently with internal and external stakeholders, to represent the interests of the customer. It is a dynamic role, with a high degree of autonomy with regard to classifying and prioritizing your work. A proactive attitude and good communication skills are required.

Your key tasks during your internship:

  • Order management;
  • Identify and apply the best solutions for our distributors, based on best practices in customer service and logistics;
  • Intensive cooperation with logistics service providers in Europe & Export business team (Retail & Professional);
  • Continuously working on improvement of our service level;
  • Preparation of weekly & monthly reports;
  • Proactive looking at optimization of current Supply Chain flows

Functie-eisen
To be successful in this role you need to be enrolled at a Dutch University ( Bachelor’s study) for the whole duration of the internship. You describe yourself as a team player, who is strongly interested in Supply Chain topics and wants to develop key internal & external stakeholder management skills.

You are highly motivated, an excellent communicator, fluent in Dutch & English, inquisitive, analytical and prepared to work in a fast-paced, dynamic international environment .

The internship starts around end of February or beginning of March, and is for a period of 4-6 months. Exact starting date and hours can be discussed, preferably not a graduate thesis internship.

We expect you to be available for ideally 5 days per week (4 days can be discussed).
Besides an internship compensation, we offer a flexible international work environment, a dedicated supervisor, freedom to implement your great ideas and opportunities to develop yourself and grow further within JDE.

You will report into the Senior Customer Service Export Specialist.

Is it you that we are looking for? Don’t wait and grasp this great internship opportunity and apply online!

Content & PR Specialist

Salaris: Marktconform
Locatie: Amsterdam
Consultant: Romy Griffioen
JobRef: 998652/001
Datum online: 27 januari 2020

Als content & PR specialist bij Robert Walters houd jij je bezig met verhalen vertellen. Je vindt het heerlijk om te schrijven: artikelen over de arbeidsmarkt, een whitepaper over de toekomst van recruitment, of een script voor een employer branding video: jij schudt de teksten zo uit je mouw. In deze baan is het jouw missie om de zichtbaarheid van recruitmentorganisaties Robert Walters en Walters People te vergroten.

Je maakt content die interessant is voor professionals die werkzaam zijn in de vakgebieden waarbinnen wij werven, zoals finance, legal, HR en IT. Je gaat het gesprek aan met onze recruitment consultants, en vertaalt hun kennis naar een interessant verhaal dat lekker wegleest.

Met jouw content wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken. Je gaat op zoek naar nieuwsmedia, blogs en vakbladen om onze content bij onder de aandacht te brengen. Zo help je Robert Walters en Walters People zich te profileren als opinieleider op het gebied van werving en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Het afgelopen jaar hebben we successen geboekt bij het FD, de Financiële Telegraaf en BNR, maar ook (online) vakmedia zijn voor ons belangrijk.

Wat je gaat doen:

  • Je houdt relevante ontwikkelingen binnen onze expertises in de gaten, doet onderzoek en bedenkt ideeën voor nieuwe content. Artikelen, video’s, podcasts, the floor is yours… we zijn altijd in voor iets nieuws!
  • Je schrijft teksten voor artikelen, persberichten, social media en andere onderdelen van de marketingmix
  • Samen met ons design team maak je flyers, brochures, en whitepapers
  • Je stelt samen met de junior marketeer een content kalender op en zorgt dat al onze disciplines hierin vertegenwoordigd worden
  • Je stelt perslijsten op en onderhoudt het contact met relevante media
  • Je maakt onze website beter vindbaar in Google door middel van SEO optimalisatie
  • Je gebruikt Google Analytics om erachter te komen wat werkt, en waar nieuwe kansen liggen

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde bachelor- of masteropleiding in de richting van communicatie, marketing of journalistiek
  • Je hebt ervaring met het schrijven van content en vindt het leuk om af te wisselen tussen een zakelijke (Robert Walters) en informele (Walters People) tone of voice
  • Je werkt nauwkeurig en jouw Nederlands is 100% foutloos
  • Omdat Robert Walters in 30 landen actief is heb je veel contact met je internationale collega’s. Teksten schrijven in het Engels is voor jou geen probleem
  • Je houdt van doorpakken, stapt gemakkelijk op mensen af en bent niet bang om fouten te maken
  • Je hebt een ownership-mentaliteit: je pakt zelfstandig dingen op en als je problemen tegenkomt zoek je naar een oplossing
  • Je vindt het leuk om in de cijfers te duiken om te kijken wat werkt en waar kansen liggen. Wij helpen je graag op weg met de tools die we daarvoor tot onze beschikking hebben

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een fulltime baan (40 uur, maar 4 dagen is ook mogelijk) met uitzicht op een vast contract.
  • Een marktconform salaris met bonus, laptop en telefoon
  • Een inspirerende werkomgeving met enthousiaste mensen, een verzorgde lunch en vrijdagmiddagborrel
  • Een kantoor op de bruisende Zuidas, op slechts 1 minuut lopen van station Amsterdam Zuid
  • Veel zelfstandigheid en vrijheid in taken, maar tegelijkertijd een hecht team van drie andere marketeers om mee samen te werken
  • Veel ruimte voor eigen inbreng: we staan altijd open voor nieuwe ideeën
  • En niet te vergeten, we zijn dit jaar voor de derde keer uitgeroepen tot een Great Place to Work!

We kijken uit naar jouw sollicitatie, en willen je vragen direct een door jou geschreven tekst mee te sturen in de vorm van een blog, persbericht of website artikel. Interesse? Solliciteer direct!

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving
De business unit Jacobs Douwe Egberts (JDE) Retail is de verkooporganisatie gericht op de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L’OR , Tassimo en Pickwick binnen het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn circa 70 professionals werkzaam, waaronder het marketingteam Single Serve. Dit team is verantwoordelijk voor de Single Serve merken SENSEO® en L’OR en is op zoek naar een stagiair(e) voor de merken SENSEO® en L’OR voor een periode van 6 maanden, per 1 juli 2020.

Ondersteuning van het Single Serve marketingteam en haar werkzaamheden, waaronder:

  • Ondersteuning bij de executie van merkactivatie;
  • Meelopen met projecten op het gebied van productontwikkeling;
  • Ondersteuning van verpakkingstrajecten;
  • Ondersteuning van brand managers in de daily business;
  • Ondersteuning bij diverse online activiteiten: waaronder opstellen van eDM’s en up-to-date houden van de website;
  • Ondersteuning bij het doen van business analyses & marktonderzoek, inclusief Nielsen analyses en het bijhouden van markt- en consumententrends.

Kortom: een veelzijdige marketingstage waarin je ervaring kunt opdoen voor een functie als Junior Brand Manager. De exacte invulling van je werkzaamheden is verder af te stemmen.
Het betreft hier een meeloopstage, voor 5 dagen in de week.

Functie-eisen

  • Je volgt een WO-opleiding en je hebt affiniteit met marketing/sales (productontwikkeling, communicatie, retail);
  • Je bent een teamplayer, hebt een ondernemende instelling en bent in staat zelfstandig projecten te leiden;
  • Je bent creatief, met zorg voor goede executie;
  • Je bent pragmatisch, resultaatgericht en beschikt over goede analytische vaardigheden;
  • Je hebt goede sociale en communicatieve vaardigheden (ook in het Engels).

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- per maand op basis van een fulltime werkweek. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Benthe Gosselink, Senior Brand Manager Single Serve, bereikbaar op 06 – 5257 1008 . Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving
Doe jij een HBO of WO studie in de richting van (Digitale) Media, Marketing, Informatie en/of Communicatie en ben jij op zoek naar een uitdagende Online Marketing stage? Kom dan stage lopen bij het digital marketing & media team van Jacobs Douwe Egberts Retail!

We bieden een veelzijdige stage in de (online) wereld van Koffie & Thee, waarbij je in korte tijd veel kunt leren op het gebied van digital marketing – 360 campagnes, content marketing, social media, SEO, brand websites, GIPHY en nog veel meer! Je komt te werken in een jong team met een open en informele sfeer, waardoor er ruimte is voor eigen initiatieven en projecten.

We zijn per juli 2020 (startdatum in overleg) op zoek naar een stagiair voor een periode van 6 maanden. Het gaat om een meewerkstage.

Wat je gaat doen

  • Ondersteuning bij de inzet van online kanalen (o.a. SEA, e-mailmarketing, online video);
  • Ondersteuning bij de inzet van social media (Facebook/Instagram);
  • Beheren van het Content Management Systeem;
  • Meelopen met projecten op het gebied van online marketing van het digital marketing team.

Functie-eisen

  • HBO-/WO-opleiding en affiniteit met online marketing;
  • Ondernemend en proactief;
  • Aandacht voor detail en goede executie;
  • teamplayer
  • Goede analytische vaardigheden;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden in NL en EN;

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €450,- (HBO) of €500,- (WO) per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO- of WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Phylicia van Wieringen, Digital Marketing Specialist, bereikbaar op +31 6 29 56 31 17. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L’OR en Pickwick gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo’n 70 professionals werkzaam.

Voor het marketingteam Douwe Egberts Retail zijn we op zoek naar twee stagiairs voor een periode van 6 maanden. Het betreft een meeloopstage voor Masterstudenten voor 5 dagen per week, eventueel in combinatie met afstuderen voor 1 dag per week (de begeleiding voor afstuderen is beperkt).

Functieomschrijving
Over Douwe Egberts
Als stagiair in ons marketingteam ondersteun je het gehele Douwe Egberts team door het zelfstandig managen van projecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor het plan van aanpak, briefing van/samenwerking met bureaus, social media, interne afstemmingen (denk aan branderij, sales, shopper marketing, supply chain), timing en budget.

Projectvoorbeelden:

  • Algemene marketingondersteuning op het Douwe Egberts, Kanis & Gunnink en L’Or merk;
  • Business analyses & marktonderzoek, incl. het bijhouden van markt- en consumententrends;
  • Executie van marketingplannen (bijv. promoties, on-pack communicatie, online- campagnes en merkactivatie waaronder “Burendag”);
  • Beheren van de Douwe Egberts website en social media en ondersteuning bieden bij ontwikkeling van Douwe Egberts’ online-strategie;
  • Ondersteuning van brand management voor daily business;
  • Verpakkingswijzigingen, innovaties en activaties;
  • Ontwikkelen van communicatie-uitingen in diverse mediakanalen zoals print, online, mailings, sampling en POS-materiaal.

Kortom: een veelzijdige marketingstage waarin je ervaring kunt opdoen voor een functie als Junior Brand Manager. De exacte invulling van je werkzaamheden wordt in overleg afgestemd.

Functie-eisen
Jouw profiel

  • WO Master opleiding en affiniteit met marketing/sales (productontwikkeling, communicatie, activatie);
  • Ambitie om in Marketing (FMCG) te gaan werken;
  • Factbased – Goede analytische vaardigheden;
  • Idea creator – Innovatief, met oog voor trends;
  • Teamplayer – Connector in de organisatie;
  • Zelfstarter – Zelfstandig projecten starten en leiden;
  • Pragmatisch en resultaatgericht;
  • Ondernemend en proactief;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden (Nederlands & Engels).

Aanvullende informatie
We bieden
Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- per maand. De stageperiode is per juli en voor een periode van 6 maanden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Lotte Bloemendal, bereikbaar op +31 615029068. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.