Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible, no later than Q3 2020

Duration: 6 months

We are open for discussion to make this internship assignment suitable to combine it with your thesis. If we grand you to combine this with your thesis, we do require you to work at least 32 hours per week on our projects.

In this role, you have the opportunity to

Develop your consumer experience and engagement skills in a dynamic environment of the marketing and sales organization for Personal Health Benelux. You work in an agile team with many digital professionals, which gives you the chance to develop your digital skills.

You report to the Consumer Engagement & Care manager and you are part of the Digital Marketing and E-Commerce team.

You are responsible for

  • Support the Consumer Experience managers with their business goals
  • Support in driving transformation in the consumer experience touch point strategy for every phase of the consumer journey: : contact center, web, social, repair & exchange, return processes, refurbishment
  • Improving consumer engagement in the  A-Z Consumer Journey together with our digital specialists
  • Support in developing rich consumer insights based on VoC (Voice of Customer) data and bringing consumer focused improvements to all stakeholders

You are a part of

The Benelux digital team, which is a young and vibrant team with many digital disciplines: online merchandisers, CRM managers, digital marketers, Philips Shop owners and the performance team. At digital, we work hard to outperform on digital while having fun along the way as well. Every day new things and new wishes/ideas cross our path, which make sure our days, are never the same. You will be part of the consumer engagement & care squad within the Benelux Digital team, consisting out of consumer experience managers, social manager, quality & safety manager & service operation manager.

You will be working at our office in Eindhoven based at the High Tech Campus.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your HBO (Bachelor) or WO (Bachelor of science/Master of science) in: Business Administration, (International) Business Management or Marketing
  • Basic knowledge of online marketing
  • Consumer first mentality
  • Affinity with consumer focused metrics
  • Fluent in both Dutch & English
  • High energy and results oriented. Looking to make improvements and changes
  • You can work accurately

In return, we offer you

A great learning experience within an innovative and enthusiastic team, which is a frontrunner in digital marketing within the global organization from Philips. You will also learn to manage online content, optimize pages for natural search and optimize SEA campaigns.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, met het hoofdkantoor in Utrecht, is leverancier van koffie- en theeconcepten in de Out-of-Home markt (business-to-business): van merken, ingrediënten en apparatuur tot accessoires en dienstverlening. JDE Professional heeft een leidende marktpositie en levert aan de horeca, bedrijven en zorg- en onderwijsinstellingen.

Functieomschrijving
Ben jij nieuwsgierig naar de dagelijkse activiteiten van een HR Business Partner? Wil jij impact hebben door het creatief meedenken aan de implementatie van verschillende HR projecten? En ben jij op zoek naar een uitdagende stage waarbij je veel verantwoordelijkheden krijgt? Lees dan snel verder!

Als HR stagiair binnen JDE Professional NL ga je volledig meelopen met de HR business partners. De HR Business Partners zijn een belangrijke schakel op het gebied van alle HR activiteiten; ze ondersteunen de verschillende business units (Marketing, Trade, Finance, Operations en Direct Sales) binnen de organisatie. Hierbij kun je denken aan het ontwikkelen en implementeren van HR processen en tools zoals Performance Management, Engagement en Development. Ook hebben zij een coachende rol richting de leidinggevende en medewerkers.

In deze rol ga je operationeel ervaring opdoen als HRBP en werk je samen met de partners en de business units samen. We verwachten van jou dat je hands-on en proactief aan de slag gaat. Je pakt projecten op, presenteert deze aan het team en werkt ze verder uit.

Je wordt als stagiair volledig opgenomen in ons HR Professional Team, maar je zult daarnaast ook veel contact hebben met andere afdelingen binnen JDE. Daarnaast hebben wij een actief netwerk van stagiairs die onder andere elke maand netwerkborrels organiseren, waar jij een leidende rol in kunt spelen.

Functie-eisen

  • Je zit in je laatste fase van een HBO of WO-opleiding op het gebied van HR Management, Bedrijfskunde, Psychologie of een andere passende studie;
  • Vloeiende beheersing van Nederlandse en Engelse taal en geschrift;
  • Je bent enthousiast, nieuwsgierig, analytisch, ondernemend, integer en praktisch creatief. Je kunt in teamverband samenwerken maar bent ook zelfstandig;
  • Tot slot heb je affiniteit met de FMCG sector en kun je omgaan met een snelle en dynamische werkomgeving.

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

De vergoeding voor deze stage bedraagt € 450,- voor een HBO-er of € 500,- voor een WO-er per maand op basis van een werkweek van 40 uur. De stageperiode is voor een periode van 6 maanden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO- of WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Marit Groenbos, stagiaire HRBP Professional bereikbaar op +31 6 11 60 80 15. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving
De business unit Jacobs Douwe Egberts (JDE) Retail is de verkooporganisatie gericht op de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L’OR , Tassimo en Pickwick binnen het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn circa 70 professionals werkzaam, waaronder het marketingteam Single Serve. Dit team is verantwoordelijk voor de Single Serve merken SENSEO® en L’OR en is op zoek naar een stagiair(e) voor de merken SENSEO® en L’OR voor een periode van 6 maanden, per 1 juli 2020.

Ondersteuning van het Single Serve marketingteam en haar werkzaamheden, waaronder:

  • Ondersteuning bij de executie van merkactivatie;
  • Meelopen met projecten op het gebied van productontwikkeling;
  • Ondersteuning van verpakkingstrajecten;
  • Ondersteuning van brand managers in de daily business;
  • Ondersteuning bij diverse online activiteiten: waaronder opstellen van eDM’s en up-to-date houden van de website;
  • Ondersteuning bij het doen van business analyses & marktonderzoek, inclusief Nielsen analyses en het bijhouden van markt- en consumententrends.

Kortom: een veelzijdige marketingstage waarin je ervaring kunt opdoen voor een functie als Junior Brand Manager. De exacte invulling van je werkzaamheden is verder af te stemmen.
Het betreft hier een meeloopstage, voor 5 dagen in de week.

Functie-eisen

  • Je volgt een WO-opleiding en je hebt affiniteit met marketing/sales (productontwikkeling, communicatie, retail);
  • Je bent een teamplayer, hebt een ondernemende instelling en bent in staat zelfstandig projecten te leiden;
  • Je bent creatief, met zorg voor goede executie;
  • Je bent pragmatisch, resultaatgericht en beschikt over goede analytische vaardigheden;
  • Je hebt goede sociale en communicatieve vaardigheden (ook in het Engels).

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- per maand op basis van een fulltime werkweek. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Benthe Gosselink, Senior Brand Manager Single Serve, bereikbaar op 06 – 5257 1008 . Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving
Doe jij een HBO of WO studie in de richting van (Digitale) Media, Marketing, Informatie en/of Communicatie en ben jij op zoek naar een uitdagende Online Marketing stage? Kom dan stage lopen bij het digital marketing & media team van Jacobs Douwe Egberts Retail!

We bieden een veelzijdige stage in de (online) wereld van Koffie & Thee, waarbij je in korte tijd veel kunt leren op het gebied van digital marketing – 360 campagnes, content marketing, social media, SEO, brand websites, GIPHY en nog veel meer! Je komt te werken in een jong team met een open en informele sfeer, waardoor er ruimte is voor eigen initiatieven en projecten.

We zijn per juli 2020 (startdatum in overleg) op zoek naar een stagiair voor een periode van 6 maanden. Het gaat om een meewerkstage.

Wat je gaat doen

  • Ondersteuning bij de inzet van online kanalen (o.a. SEA, e-mailmarketing, online video);
  • Ondersteuning bij de inzet van social media (Facebook/Instagram);
  • Beheren van het Content Management Systeem;
  • Meelopen met projecten op het gebied van online marketing van het digital marketing team.

Functie-eisen

  • HBO-/WO-opleiding en affiniteit met online marketing;
  • Ondernemend en proactief;
  • Aandacht voor detail en goede executie;
  • teamplayer
  • Goede analytische vaardigheden;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden in NL en EN;

Aanvullende informatie
Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €450,- (HBO) of €500,- (WO) per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO- of WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Phylicia van Wieringen, Digital Marketing Specialist, bereikbaar op +31 6 29 56 31 17. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L’OR en Pickwick gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo’n 70 professionals werkzaam.

Voor het marketingteam Douwe Egberts Retail zijn we op zoek naar twee stagiairs voor een periode van 6 maanden. Het betreft een meeloopstage voor Masterstudenten voor 5 dagen per week, eventueel in combinatie met afstuderen voor 1 dag per week (de begeleiding voor afstuderen is beperkt).

Functieomschrijving
Over Douwe Egberts
Als stagiair in ons marketingteam ondersteun je het gehele Douwe Egberts team door het zelfstandig managen van projecten, waarbij je verantwoordelijk bent voor het plan van aanpak, briefing van/samenwerking met bureaus, social media, interne afstemmingen (denk aan branderij, sales, shopper marketing, supply chain), timing en budget.

Projectvoorbeelden:

  • Algemene marketingondersteuning op het Douwe Egberts, Kanis & Gunnink en L’Or merk;
  • Business analyses & marktonderzoek, incl. het bijhouden van markt- en consumententrends;
  • Executie van marketingplannen (bijv. promoties, on-pack communicatie, online- campagnes en merkactivatie waaronder “Burendag”);
  • Beheren van de Douwe Egberts website en social media en ondersteuning bieden bij ontwikkeling van Douwe Egberts’ online-strategie;
  • Ondersteuning van brand management voor daily business;
  • Verpakkingswijzigingen, innovaties en activaties;
  • Ontwikkelen van communicatie-uitingen in diverse mediakanalen zoals print, online, mailings, sampling en POS-materiaal.

Kortom: een veelzijdige marketingstage waarin je ervaring kunt opdoen voor een functie als Junior Brand Manager. De exacte invulling van je werkzaamheden wordt in overleg afgestemd.

Functie-eisen
Jouw profiel

  • WO Master opleiding en affiniteit met marketing/sales (productontwikkeling, communicatie, activatie);
  • Ambitie om in Marketing (FMCG) te gaan werken;
  • Factbased – Goede analytische vaardigheden;
  • Idea creator – Innovatief, met oog voor trends;
  • Teamplayer – Connector in de organisatie;
  • Zelfstarter – Zelfstandig projecten starten en leiden;
  • Pragmatisch en resultaatgericht;
  • Ondernemend en proactief;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden (Nederlands & Engels).

Aanvullende informatie
We bieden
Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- per maand. De stageperiode is per juli en voor een periode van 6 maanden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Lotte Bloemendal, bereikbaar op +31 615029068. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.