Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie strategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science voor een periode van 5 maanden.

Over MediaCom

Bij MediaCom leven wij volgens het principe ‘People First, Better Results’. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component is van onze ‘People First’ cultuur.

Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging!

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van merkpositionering tot reclame-effectonderzoek tot doelgroeponderzoek tot voorspellingen van de campagne impact, op basis van modellen. Met de grote hoeveelheid kennis die we hebben vervullen we bovendien een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en zijn we een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

De stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de research afdeling van MediaCom op een toepasbare manier in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders uitgevoerd worden en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. MediaCom heeft de beschiking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wat zoeken we?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.
  • Analytisch sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Pro-actief en ondernemend
  • Stressbestendig
  • Passie voor media

Wat wij bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage)
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per februari 2022
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
  • Groot nationaal netwerk
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Alleen sollicitaties via de website worden in behandeling genomen.
Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

 

Vind jij het leuk om met je neus in de data te zitten en slimme analyses en tools te maken? Wil jij alles leren over de media, buitenreclame en de rol die dataverwerking daarin speelt? Dan zijn wij misschien wel op zoek naar jou! Kinetic is al jaren een plek waar ambitieuze young professionals zich kunnen ontwikkelen om uiteindelijk door te groeien in een dynamisch mediabedrijf.

De functie
Als Stagiair(e) Data & Tools sta je midden in de organisatie en midden in het Data & Tools Team. Je werkt nauw samen met het team wat verantwoordelijk is voor de Digital Transformation van Kinetic. Als stagiair(e) ben je betrokken bij verschillende processen en projecten binnen het Data & Tools team. Deze processen en projecten bestaan onder andere uit het bouwen van dashboards en tools voor collega’s en klanten, het coördineren van grootschalige onderzoeken en het verwerken en analyseren van de data die hier uit komt.

De organisatie
Kinetic is het grootste wereldwijde mediabureau (onderdeel van WPP) dat begrijpt hoe je moet communiceren met mensen in beweging. Wij analyseren, plannen en kopen alle vormen van reclame in voor de doelgroep buitenshuis. Daarnaast richt Kinetic zich op creativiteit, innovatie en onderzoek binnen Out of Home media.

Profiel
Ben jij ambitieus, heb je affiniteit met data en cijfers en ben je een echte teamplayer? Dan zijn wij op zoek naar jou!
– HBO/WO student: interesse in media, onderzoek en data-analyse is een vereiste
– Goede beheersing van Nederlands en Engels
– Communicatiekracht
– Flexibiliteit
– Kennis van MS Office, met name van Excel
– Ervaring met SQL en PowerBi is een pré

Taken
Je zult het Data & Tools team ondersteunen met de volgende taken en projecten:
– Wekelijkse kwaliteitscontroles van de campagnes: planningen en rapportages maken voor inspecties, analyses maken op de resultaten, het aansturen van inspecteurs
– Logistieke taken en data analyse van een grootschalig onderzoek naar zichtbaarheid van campagnes
– Het up-to-date houden van campagnedata in de centrale database
– Het bouwen van dashboards met overzichten van campagne evaluaties en kwaliteitscontroles

Wij bieden:
Binnen Kinetic krijg je de mogelijkheid om veel te leren en je analytische vaardigheden te verbeteren. Je kan werkervaring opdoen in een dynamische, jonge omgeving en je zult vooral ook veel plezier hebben. Daarnaast bieden wij een vergoeding van €450,- bruto p.m. (fulltime) en is de duur bij voorkeur minimaal 5 maanden.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

In this role, you have the opportunity to

Philips is a global health tech leader, making life better for billions of people globally through meaningful innovation and solutions. From complex medical devices and connected care systems to personal health and wellness, the work we do is shaping the future of healthcare for all. For recent graduates, we offer a unique two-year program to explore life at Philips while experiencing different areas of our organization. You will fulfill three challenging assignments. After the first, you will be in control of choosing what comes next. Stick to one specialization or branch out in new directions? It is your future and your decision. We will  support you with a personalized learning journey that combines hands-on experience with mentoring from leaders, coaching from peers, and guidance from our Career Center to find your own personal landing spot within Philips — one that best suits you, your career and life goals. Our culture of collaboration brings together diverse teams to support each other, expand our perspectives, and be our best. You will be connected to a community of graduates around the world to share your experience, learn from each other, collaborate and spark ideas.

You are responsible for

We have several assignments (location Best or Drachten ) available, each assignment has a specific focus.

Grooming & Beauty R&D Digital Functions

  • Generating new concepts in the digital solution space in multidisciplinary teams featuring competences in e.g. Artificial intelligence, Augmented Reality, Machine learning etc.
  • Using data driven metrics and qualitative/quantitative information to develop new insights and content
  • Identifying the consumer needs for the various digital propositions pre- and post-launch and translate them into new (digital) functions and requirements to expand our grooming product portfolio towards connected and personalized solutions.​

MR Business Development team

Make a significant impact by improving the Global Magnetic Resonance Imaging (MRI) Business performance. The MR BDM team has been recognized for its focus and innovation within the Performance Management space. With a wealth of experience, matured leading and lagging commercial indicators (like funnel health, orders on hand, order intake and sales), we will further develop and drive our business to continue to innovate. You will have a great possibility to go through a rich and exciting learning experience in an international setting and alongside experienced professionals with ample room to bring in your own ideas and initiative.

  • Co-Creating Performance management systems (incl. persistent tools and processes) for fast & impactful decision making
  • Engaging with Markets & Leadership to facilitate high quality views and direction
  • Support the preparation of recurring performance management reviews (analysis and reporting)
  • Support in problem solving deep dives with more in-depth analysis
  • Develop yourself as a LEAN expert practitioner, leading continuous improvements and driving the implementation
  • Define ways to help our global sales teams, per country with actionable commercial insights

IGT – Systems R&D

  • Define and setup a software efficiency framework
  • Instrument R&D (software) development processes to with digital measurement points to create insights in development performance
  • Data driven analysis of the (software) development processes; suggesting optimization opportunities; preferrably automated  

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Recently or almost graduated with a Master’s degree in Data Science; Artificial Intelligence; Machine Learning or equivalent.

  • Max 1 years of work experience straight after your graduation

  • Excellent inter-personal and communication skills, so you can persuade colleagues at all ranks in the organization

  • International experience or an international mindset

  • Self-starter with an entrepreneurial spirit, eager and ambitious

  • Speak and write fluent English

  • Personal desire to improve the status quo and ability to find ways to do so practically

  • Able to bring structure

  • Cultural awareness

  • Ability to think across functional domains

In return, we offer you

  • Launch a career in health technology

  • Join a company making a difference to people’s lives

  • Actively contribute to innovations that matter

  • Work on a diverse international team

  • Gain hands-on experience in multiple areas

  • Develop your capabilities and knowledge

  • Build a solid professional network

Recruitment process

When you are interested to join the Philips Graduate Development Program, please apply online latest 19th September 2021, applications that come in after this deadline can not be taken into account.

  • Upload your CV and/or motivation
  • In week 38/39 you will be informed whether you passed the pre-selection round and if yes you will be invited to perform an online test.
  • In week 41 you will be informed whether you are selected for the next round, the virtual video pitch.
  • In week 44/45 you will be informed whether you belong to the best performers, you will be invited for the final virtual assessment center, which will take place on the 25th and 30th of November (you will be invited for one of these dates). During this event, you will work on several challenging exercises together with similar minded graduates. Of course we will also provide you with more information on the Graduate Development Program and the assignments. This is the final step in the selection process. In the same week, we will inform you with the outcome.
  • Start date will be on the 1st February 2022

Please apply here!