Functieomschrijving

Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, met het hoofdkantoor in Utrecht, is expert op het gebied van koffie en thee in de buitenshuismarkt. Het grootste deel van de distributie van koffie en thee verloopt via partners. Douwe Egberts Groothandels & Horeca is de commerciële unit die verantwoordelijk is voor samenwerking met groothandels en horeca in Nederland.

Voor het Groothandels & Horeca Marketing team zijn we op zoek naar een Groothandels & Horeca marketing stagiair(e). Het betreft een meeloopstage per februari 2022 voor een periode van zes maanden, met de mogelijkheid om 1 dag per week te besteden aan een afstudeeropdracht.

Wat je gaat doen

  • Verkoop bevorderende activiteiten, denk aan promoties, product demonstraties, online campagnes;
  • Verantwoordelijk voor het onderhouden van content van onze producten bij online groothandels zoals Bidfood en Sligro;
  • Uitvoeren van analyses op het gebied van (online) promotie, product, prijs en klant en dit doorvertalen naar plannen;
  • Productintroducties doorvertalen en het maken van handelspresentaties;
  • Content creëren voor nieuwsbrieven, banners en online merken pagina’s voor groothandels en commerciële klanten.
  • Bedenken en uitvoeren van activaties door middel van marketing materiaal bij groothandels.
  • Ondersteunen en initiëren van verkoop stimulerende activiteiten van commerciële klanten.

 

Functie-eisen

Heb jij een ondernemende instelling en krijg jij energie van het behalen van successen? Dan pas jij goed bij JDE. Onze medewerkers inspireren al meer dan 265 jaar de internationale koffiewereld. Wij houden van mensen die niet bang zijn om uit te proberen en die dat doen tot het goed gaat. Wij hechten waarde aan een sterke overtuiging en moedigen je aan je mening te geven. En dat allemaal in een open en toegankelijke omgeving waar je kan groeien zoals jij dat wilt.

Voor de stage Segment Marketing – Commercial & Trade, zoeken we iemand met de volgende vaardigheden en ervaring:

  • HBO/WO; bij voorkeur Marketing, Communicatie, Commerciële Economie of Hotelmanagement;
  • Ambitieus;
  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Proactieve houding;
  • Sterke analytische vaardigheden;
  • Hands-on mentaliteit en creatief;
  • Oplossingsgericht denkvermogen.

Aanvullende informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.
Voor deze meewerkstage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs/afstudeerders. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stageperiode ingeschreven staan aan een HBO-/WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Esther Hendrichs Segment Marketing Specialist – Commercial Segments, bereikbaar op 06 – 52866059. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je hier online reageren.

 

Beschrijving van het bedrijf

JDE is onderdeel van JDE Peet’s, het grootste ‘pure-play’ koffie- en theebedrijf in de wereld, met het hoofdkantoor in Nederland. Al ruim 265 jaar worden we geïnspireerd door de gedachte ‘it’s amazing what can happen over a cup of coffee’. Vandaag de dag creëren we kansen in meer dan 100 landen met een portfolio van meer dan 50 koffie- en theemerken. Denk aan karaktervolle merken zoals Douwe Egberts, L’OR, Jacobs, Senseo, Pickwick en Moccona.

Bij Jacobs Douwe Egberts zijn we ‘Made to Stand Out’. We benutten elke kans om uit te blinken. Elke dag leggen we de lat hoger, denken we slimmer en handelen we nog sneller. Wij maken impact die overal ter wereld voelbaar is. Samen maken we het mogelijk dat iedereen een uniek koffie- of theemoment kan beleven. Verleg je grenzen en geef vorm aan je carrière bij JDE!

YOUR TASKS

As an E-commerce intern at Beiersdorf you support the E-commerce team in (over)delivering the annual sales objectives for Cosmetics and Health Care. You report directly to the E-commerce Manager.
Beiersdorf Netherlands is a young organisation, where we work together in small cross-functional teams, with our core values Care, Simplicity, Courage and Trust in mind. This internship experience can be your introduction to a career with us. Do you want to gain valuable work Experience and give your graduate career a kickstart? Do you find yourself being intrigued by the responsibilities and expectations below? Apply!

What will you do?

  • Optimize Product Detail Pages at all e-commerce customers ( search terms, packshots, visuals, product descriptions)
  • Analyse market and competitor data on a weekly basis
  • Sharing product content and packshots for innovations with e-commerce customers
  • Maintaining promotions and sales figures in internal promotion system;
  • Support the e-commerce team with different types of business analyses where needed
  • Join e-commerce manager to customer meetings after good performance 1st 2 months
  • Manage and coordinate e-pos (such as banners) at e-commerce customers

YOUR PROFILE

  • HBO or University degree in relevant field;
  • Available for 6 months, 5 days per week;
  • Fluent in Dutch and English
  • Accurate / quality consciousness;
  • Analytically strong;
  • Commercial mindset;
  • Independent worker
  • Excellent MS Office skills (excel & powerpoint).

Interested? Please apply here!

Job Description

Location: Eindhoven (HTC) – We are back to the office.​
Type: Internship
Length: 6 months
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: Mid-January 2022 (the latest)

Healthy lifestyles start with you. Working in Philips Personal Health is all about empowering people to live happy, healthy lifestyles. We leverage deep insights to create personalized and sustainable solutions across oral healthcare; mother and childcare; grooming and beauty; and consumer health. The work you do with us will help people and their families around the world take better control of their health and well-being, today and tomorrow.

In this role, you have the opportunity to

Gain insights in consumer decision journeys and discover how shopper marketing works on converting the shopper by focusing on key purchase barriers as well as key purchase drivers. You will partner with a Trade shopper marketer to drive traffic, awareness and conversion at our key retailers like Bol.com, Coolblue, MediaMarkt, Blokker etc.

You are responsible for

  • Analyzing previous actions, current sales and market situation, exploring opportunities and getting the basics right for online- and offline success to help us to grow the business.

  • Creating innovative activation plans for our products and customers

  • Creating content optimalization advice for key retailers

  • Maintaining the activation calendar per key customer

  • Analyzing and improving our shopper claims in retail

  • Tracking activations on its presence and effectiveness (qualitative and quantitative)

  • Preparing upcoming activations and online banner campaigns

  • Analyzing tailor made activations

  • Support with external presentations regarding optimizing product pages at the retailers website

You are a part of

The Trade Shopper Marketing team that is part of the Personal Health Benelux organization. You will report to a Trade Shopper Marketing manager and team up with other interns with marketing or sales assignments.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University Degree: HBO, Bachelor or Master in Marketing or related areas

  • Analytical skills,

  • An experienced user of Microsoft Excel and PowerPoint

  • Good communication skill; efficient and hands-on attitudes; able to handle deadlines

  • Some experience in Trade Marketing or Sales is preferred

  • Able to work independent and in a team

  • Native Dutch speaker; fluent in English (non negotiable)

In return, we offer you

A path towards your most rewarding career, supporting as a first step in your long term career. We also believe that we are at our best as a company when you are at yours as a person.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation (proof of enrollment) will be requested. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

You can apply for this role through this link.  

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 2.5 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Functieomschrijving

Wat je gaat doen

Customer Development maakt onderdeel uit van de afdeling Shopper Marketing. Voor deze afdeling zijn we per januari 2022 (exacte startdatum in overleg) op zoek naar een fulltime stagiair voor een periode van 5-6 maanden. De afdeling Shopper Marketing houdt zich bezig met de ontwikkeling van de categorieën koffie en thee vanuit ‘shopper’ perspectief. Het ontwikkelen van een categorievisie, schapadvies voor retailers, communicatie naar onze handelspartners, analyseren van de koffie- en theemarkt en doorvertalen van marketing initiatieven naar de winkelvloer zijn voorbeelden van taken van de Shopper Marketing afdeling. De afdeling staat in nauw contact met de afdelingen Marketing en Sales. In deze stage zul je ondersteuning geven aan de Customer Development Manager(s) in het SuperUnie team door middel van het tracken en analyseren van klantdata, evaluatie van promoties, ondersteunende analyses bij schapadviezen en het coördineren van instore en online activaties.

Functie-eisen

  • Je bent een WO student, bij voorkeur in de richting van een marketing (intelligence) of economisch gerelateerde studie;
  • Je hebt ambitie om in Shopper Marketing & Sales (FMCG) te gaan werken;
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden;
  • Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt zelfstandig werken en bent proactief;
  • Je bent ondernemend en resultaatgericht;
  • Je bent een teamplayer;
  • Je beheerst MS Office, met name Excel en PowerPoint;
  • Je bent 5-6 maanden fulltime beschikbaar.

Aanvullende informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €500,- voor WO-studenten per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Sanne Dijkstra, Customer Development Manager, bereikbaar op +31 6 31 66 10 83. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je via deze link direct online reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving

Voor de afdeling Shopper Marketing (onderdeel van Douwe Egberts Retail Nederland in Utrecht) zijn we vanaf januari 2022 (startdatum in overleg) op zoek naar een fulltime stagiair voor een periode van 5-6 maanden. Je zal nauw samenwerken met je Shopper Marketing team, Marketing, Sales en met externe creatieve bureaus.

Wat je gaat doen

  • Ondersteunen in de ontwikkeling van activatie materialen voor op de winkelvloer (displays en POS) voor landelijke campagnes en introducties;
  • Ondersteunen in de ontwikkeling van materialen voor tailormade activaties bij klanten;
  • Ontwikkelen van advertenties voor trademagazines zoals bijv. Allerhande en Hallo Jumbo;
  • Organiseren van demonstraties op de winkelvloer;
  • Organiseren van beurzen;
  • Operationele ondersteuning bieden aan de Shopper Marketing Activation Specialist.

De business unit Retail is de verkooporganisatie gericht op het supermarktkanaal, drogisterijen en online. Met merken als Douwe Egberts, Pickwick, L’Or en Senseo is JDE Retail marktleider op het gebied van koffie en thee in Nederland. Voor het Shopper marketing team zijn we op zoek naar een Stagiair Shopper Marketing.

Functie-eisen

Heb jij een ondernemende instelling en krijg jij energie van het behalen van successen? Dan pas jij goed bij JDE. Onze medewerkers inspireren al meer dan 265 jaar de internationale koffiewereld. Wij houden van mensen die niet bang zijn om uit te proberen en die dat doen tot het goed gaat. Wij hechten waarde aan een sterke overtuiging en moedigen je aan je mening te geven. En dat allemaal in een open en toegankelijke omgeving waar je kan groeien zoals jij dat wilt.
Voor de positie van Stagiair Shopper Marketing, zoeken we iemand met de volgende vaardigheden en ervaring:

  • Je bent een 3e/4e jaars HBO student, bij voorkeur in de richting van een marketing gerelateerde studie;
  • Jij begrijpt hoe het op de winkelvloer werkt en kan in het hoofd van de shopper kruipen;
  • Je hebt ambitie om in (Shopper) Marketing (FMCG) te gaan werken;
  • Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt zelfstandig werken en neemt je verantwoordelijkheid;
  • Je bent ondernemend, resultaatgericht en een teamplayer;
  • Je bent 5-6 maanden beschikbaar en kan 4 á 5 dagen per week meewerken.

Aanvullende informatie

Als je bij ons werkt, heb je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor HBO stagiairs  450 euro en voor WO stagiairs 500 euro per maand, op basis van een fulltime werkweek. De stageperiode begint in januari 2022 en is voor een periode van 5/6 maanden, al kan hier in overleg van afgeweken worden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een onderwijs instelling.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Carmen Schuitvlot, Shopper Marketing Activation Specialist, via Carmen.Schuitvlot@JDEcoffee.com .

Enthousiast?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal! Upload snel je CV en motivatiebrief via deze link. Wij zien daarin graag terugkomen waarom jij bij JDE wilt komen werken en welke ervaringen je meeneemt die je leven hebben verrijkt. Je kunt reageren ter attentie van Joost Renckens, Talent Acquisition Intern.

Een online assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

 

Beschrijving van het bedrijf

Het is verrassend wat er allemaal kan gebeuren door een kopje koffie. Bij JACOBS DOUWE EGBERTS, hebben we er onze missie van gemaakt om dit uit te zoeken. Als Stagiair Shopper Marketing kan jij impact maken door hier onderdeel van te zijn. Onze mensen zijn hier sinds dag een mee bezig en we zijn er dan ook trots op dat we samen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. Ons koffie- en theeportfolio is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. We geloven er in dat iedereen de koffie verdient waar hij of zij zo van houdt, wie je ook bent, waar je ook woont of hoe je het drinkt! Kortom: “A coffee for every cup”.

Job Description

Location: Eindhoven or Amsterdam- Depending on the possibility to work at the office due to the COVID-19 pandemic, for the time being you will mainly work from home and be supervised remotely.
Type: Internship
Length: 6 months (with a possibility to extend)
Time: 32 or 40 hours/week
Expected Start Date: November 2021

In this role, you have the opportunity to

Be part of the Direct to Consumer team within the Service Business Tribe. In this role you will have the opportunity to drive a high impact in consumer satisfaction and support our company sustainability ambitions as you will drive the ability to self-repair to consumers.

You are responsible for

  • Upload marketing content in Content / Catalog Management tool 

  • Upload pricing information in e-commerce tools and ERP systems 

  • Manage overall performance of the execution of the creation process to pre-determined milestones to ensure an on-time launch of products/fast availability of changed products online 

  • Create a standard for the product/part content per business

  • Improve Service NPS for parts

You are a part of

You will be part of the Direct to Consumer team within the Service Business Tribe, a very dynamic, targets driven and enthusiastic team with a lot of expertise in the field.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • HBO/University Marketing

  • Knowledge of marketing/search engine optimization

  • Performance improvement/problem solving skills

  • Strong analytical, data excellence/accuracy skills

  • Strong interest in e-comerce or online marketing

  • Driven by results 

  • Excellent English skills, preferable other languages

In return, we offer you

Be part of a challenging, innovative environment with great opportunities for you to explore.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation (proof of enrollment) will be requested. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

You can apply for this position by clicking here.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 2.5 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways. Learn more by watching this video.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.