Beschrijving van het bedrijf

Het is verrassend wat er allemaal kan gebeuren door een kopje koffie. Bij JACOBS DOUWE EGBERTS, hebben we er onze missie van gemaakt om dit uit te zoeken. Als Stagiair Talent Management kan jij impact maken door hier onderdeel van te zijn. Onze mensen zijn hier sinds dag een mee bezig en we zijn er dan ook trots op dat we samen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. Ons koffie- en theeportfolio is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. We geloven er in dat iedereen de koffie verdient waar hij of zij zo van houdt, wie je ook bent, waar je ook woont of hoe je het drinkt! Kortom: “A coffee for every cup”.

 

De afdeling

De afdeling Talent Management NL richt zich op de ontwikkeling, performance en engagement van de medewerkers van JDE NL (Retail, Professional en onze fabrieken in Joure en Utrecht). We zijn inhoudelijk expert op het gebied van Performance development, Talent review, Learning & Development en Culture & Engagement en ondersteunen en adviseren HR Business partners en Management hierbij. We ontwikkelen en implementeren impactvolle leeroplossingen en veranderinterventies om continue ontwikkeling van medewerkers binnen de NL organisatie te bevorderen en een lerende cultuur te waarborgen. We coördineren de Performance Development en Talent Review cyclus en de medewerkers Engagement onderzoeken.

 

Functieomschrijving

Als stagiaire draag je bij aan het behalen van onze bedrijfsdoelstellingen. Dit doe je onder door mee te werken aan het vertalen, ontwikkelen en implementeren van leertrajecten en -oplossingen (blended, face to face & digitaal). Projecten waar je mee aan de slag gaat zijn Onboarding, Engagement en het verder ontwikkelen van het JDE learning aanbod.  

 

Wat je gaat doen?

  • Je plant en organiseert onze introductie events en diverse trainingen; communiceert hierover met de verschillende stakeholders en draagt zorg voor de administratieve vastlegging;
  • Je ontwikkelt impactvolle interactieve e-learning modules;
  • Je werkt mee aan de ontwikkeling van Talent management tools, materialen en communicatie;
  • Je ondersteunt bij de voorbereiding en uitrol van ons engagement onderzoek;
  • Je maakt rapportages over verschillende performance & learning events;
  • En waar mogelijk werk je mee aan diverse Talent Management initiatieven.

Kortom, ben jij een organisatie talent die organisatie- en talent ontwikkeling super interessant vindt?  Dan zijn we op zoek naar jou en vooral wanneer je de volgende bagage met je meebrengt:

 

Functie-eisen

Heb jij een ondernemende instelling en krijg jij energie van het behalen van successen? Dan pas jij goed bij JDE. Onze medewerkers inspireren al meer dan 265 jaar de internationale koffiewereld. Wij houden van mensen die niet bang zijn om uit te proberen en die dat doen tot het goed gaat. Wij hechten waarde aan een sterke overtuiging en moedigen je aan je mening te geven. En dat allemaal in een open en toegankelijke omgeving waar je kan groeien zoals jij dat wilt.

Voor de Stage Talent Management, zoeken we iemand met de volgende vaardigheden en ervaring:

  • op zoek naar een meewerkstage voor minimaal 5 maanden en minimaal 4 dagen per week;
  • HBO/ WO student die een opleiding volgt op het gebied van HR of Opleidingskunde/ Onderwijskunde/ HRD/ Psychologie;
  • conceptueel, creatief en communicatief sterk;
  • sterke affiniteit met digital learning en learningsystemen;
  • een organisatietalent en affiniteit met het plannen & organiseren van learning events en administratieve werkzaamheden;
  • een flexibele en dienstverlenende instelling;
  • accuraat, energiek, initiatiefrijk en zelfstandig en daarnaast gestructureerd en analytisch;
  • uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

 

Aanvullende informatie

Wat wij bieden

Een uitdagende en afwisselende stage waarbij je kennis maakt met verschillende aspecten van Talent management. Naast goede begeleiding door vakspecialisten krijg je veel verantwoordelijkheid en ruimte tot eigen inbreng. 

Als je bij ons werkt, heb je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs van 500 euro (WO-ers) per maand, op basis van een fulltime werkweek. De stageperiode is per Januari 2021 en voor een periode van 5/6 maanden, al kan hier in overleg van afgeweken worden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een onderwijs instelling.

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Eva van den Heuvel, Talent Development specialist, bereikbaar op 06 29 05 01 80

 

Enthousiast?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal! Upload snel je CV en motivatiebrief. Wij zien daarin graag terugkomen waarom jij bij JDE wilt komen werken en welke ervaringen je meeneemt die je leven hebben verrijkt. Je kunt reageren ter attentie van Eliza de Graaf, Talent Acquisition Intern. Klik hier om te solliciteren!

Een online assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Beschrijving van het bedrijf

Het is verrassend wat er allemaal kan gebeuren door een kopje koffie. Bij JACOBS DOUWE EGBERTS, hebben we er onze missie van gemaakt om dit uit te zoeken. Als Stagiair Accountmanagement E-Commerce kan jij impact maken door hier onderdeel van te zijn. Onze mensen zijn hier sinds dag een mee bezig en we zijn er dan ook trots op dat we samen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. Ons koffie- en theeportfolio is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. We geloven er in dat iedereen de koffie verdient waar hij of zij zo van houdt, wie je ook bent, waar je ook woont of hoe je het drinkt! Kortom: “A coffee for every cup”.

De business unit Retail is de verkooporganisatie gericht op het supermarktkanaal, drogisterijen en online. Met merken als Douwe Egberts, Pickwick en Senseo is JDE Retail marktleider op het gebied van koffie en thee in Nederland. Voor het online team zijn we op zoek naar een Stagiair Accountmanagement.

 

Functieomschrijving

Tijdens deze stage ga je onderdeel uitmaken van het Online Retail Sales Team, wat zich dagelijks bezighoudt met de verkoop van alle Jacobs Douwe Egberts producten aan Nederlandse Online Retail klanten, zoals AH.nl, Jumbo.com, Bol.com en Koffievoordeel.nl. Je gaat opereren in een snel groeiende dynamische markt en je schakelt met veel verschillende afdelingen binnen JDE Retail (Sales, Marketing, Shopper Marketing, Supply Chain & Marketing Intelligence). Verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit klantcontact om activaties en content af te stemmen, het opzetten van interessante online testen en het maken van analyses om online sales te maximaliseren. Hierdoor is geen dag hetzelfde en krijg je de kans om meer specialistische ervaring op te doen in de wereld van FMCG E-commerce en te werken aan vaardigheden op het gebied van projectmanagement en stakeholdermanagement.

Je krijgt tijdens deze stage de mogelijkheid om volledig mee te draaien op E-Commerce. Het gaat hier om een meewerkstage per Januari 2021 voor 5 dagen per week. 

 

Wat je gaat doen

  • Verantwoordelijk voor het onderhouden van content van onze producten bij klanten
  • Verantwoordelijk voor het afstemmen van online activaties met klanten;
  • Analyseren van online salesdata en dit doorvertalen naar een online plan;
  • Verantwoordelijk voor het optimaliseren van ‘buy now’-buttons naar online retailers;
  • Uitvoeren van online promotieanalyses;
  • Aandragen van creatieve ideeën voor test & learn mogelijkheden samen met retailers;
  • Schakelen met Marketing omtrent het online laden van JDE merken en campagnes.

Functie-eisen

Heb jij een ondernemende instelling en krijg jij energie van het behalen van successen? Dan pas jij goed bij JDE. Onze medewerkers inspireren al meer dan 265 jaar de internationale koffiewereld. Wij houden van mensen die niet bang zijn om uit te proberen en die dat doen tot het goed gaat. Wij hechten waarde aan een sterke overtuiging en moedigen je aan je mening te geven. En dat allemaal in een open en toegankelijke omgeving waar je kan groeien zoals jij dat wilt.

Voor de positie van Stagiair Accountmanagement E-Commerce, zoeken we iemand met de volgende vaardigheden en ervaring:

  • WO-opleiding en affiniteit met FMCG en E-commerce;
  • Een ondernemende instelling en in staat om zelfstandig te werken;
  • Een dosis creativiteit
  • Sterk analytisch vermogen en resultaatgericht;
  • Goede Excel vaardigheden
  • Enthousiasme, proactieve houding en communicatief sterk.

Aanvullende informatie

Als je bij ons werkt, heb je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs van 500 euro (WO-ers) per maand, op basis van een fulltime werkweek. De stageperiode is Januari 2021 en voor een periode van 5/6 maanden, al kan hier in overleg van afgeweken worden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een onderwijs instelling.

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Rutmer Faber, Account Manager E-commerce, bereikbaar op 06 – 50 24 01 88.

Enthousiast?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal! Upload snel je CV en motivatiebrief. Wij zien daarin graag terugkomen waarom jij bij JDE wilt komen werken en welke ervaringen je meeneemt die je leven hebben verrijkt. Je kunt reageren ter attentie van Eliza de Graaf, Talent Acquisition Intern. Click here!

Een online assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Job Description

Location: Amsterdam
Starting Date: We prefer the intern to start asap but latest January 2021.
Duration: 6-12 months

In this role, you have the opportunity to

work with colleagues from across the globe on executing our commercial strategy within the heart of Philips’ commercial organization.

You are responsible for

  • First point of contact for all distribution strategy related requests
  • Maintenance of database containing all signed distribution contracts
  • Making test purchases at retailers across Europe to check compliance
  • Arranging “mystery shopper” visits to retailers via our 3rd party agency
  • Managing the execution of online website compliance checks via our 3rd party agency
  • Reporting out to all European stakeholders on your findings
  • Following up with the Commercial Policy officers in the markets on identified distribution contract breaches

You are a part of

The Philips Commercial Policy team, which is responsible for driving Philips’ Commercial strategy across the world; a diverse team consisting of many nationalities, working from our Global Headquarters in Amsterdam (next to Amsterdam Amstel station).

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Studying towards a Master Degree in Data Science, Information Management, Econometrics, Finance or related study with a business sense and interest;
  • Strong organizational skills and attention to detail;
  • Effective stakeholder management/ communication;
  • MS Office skills (Excel), Data analytics experience, SQL nice to have;
  • Solid understanding of e-commerce;
  • Able to manage multiple projects at a time;
  • Previous internship experience within a multinational environment is an added value;
  • Fluency in English.

In return, we offer you

  • Gain in-depth knowledge on the Consumer Electronics market and its retailers
  • Deep insights in to developing a solid distribution strategy, go-to-market strategy and pricing model
  • A chance to greatly improve your stakeholder management/influencing skill
  • The possibility to combine your thesis

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Notes

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Job Description

Location: Amsterdam
Type: Internship – Not suitable for Thesis
Length: 6 months (preferably)
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: January 4, 2021
Application Deadline: September 30, 2020 – Business Interviews will take place at beginning of October.

In this role, you have the opportunity to

Assist in advising Philips’ businesses on their acquisitions and divestiture programs, hereby advancing Philips transformation journey as a global leader in Health Technology.

The position provides a unique opportunity to experience M&A from a corporate value perspective in a very experienced M&A team, with a global scope. You will have to cope with high pressure, working with big teams and operating independently. Responsibilities rapidly increase for those who perform well.

You are responsible for

  • Assisting the M&A advisory and deal execution process from start to finish, including valuation and financial analyses (DCF and multiples), assisting/ managing due diligence processes, project management, drafting of marketing materials
  • Preparing presentations for the Board of Management, alongside with people from the Markets and Business Groups
  • Performing company research and industry benchmarking using various databases (e.g. Capital IQ, Bloomberg, Pitchbook)

You are a part of

The global deal team of Philips M&A is comprised of ~20 specialists and is responsible for advisory on the entire execution process of different types of deals (buy-side and sell-side, joint ventures, large, midsize and smaller deals). You will be part of the deal team in Amsterdam (~8 people) where you will be working hand-in-hand with the integration and disentanglement teams and with colleagues based in Cambridge (Boston, USA) and Shanghai (China).

In recent years, Philips M&A has successfully completed +30 international M&A transactions including, in 2016, the IPO of Philips Lighting (EUR 4.5 billion) and the sale of Lumileds (EUR 2.0 billion). Philips is looking to use these cash proceeds to acquire companies in the Health Technology space. Since 2017, Philips announced 30+ transactions, ranging in size, from start-ups to mature companies and from a few million to a few hundred million (e.g. the acquisition of EPD Solutions) to more than a billion (e.g. acquisition of Spectranetics Corporation).

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • An excellent academic track record (preferably in Economics, Finance, or Econometrics)
  • A genuine interest in corporate finance, valuation and financial markets
  • Current enrollment in a MSc program
  • Highly analytical mindset and a strong professional drive
  • Strong and open-minded team player who can work with various nationalities and cultures
  • Modelling experience in Excel and neat PowerPoint skills
  • Fluency in written/spoken English (Dutch is not required)
  • Relevant financial internship experience is preferred

In return, we offer you

On top of a competitive internship compensation, Philips M&A provides you a unique opportunity to experience M&A from a strategic, broad and diverse corporate perspective.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Philips is on a very exciting transformation journey to become an even more focused Health Technology leader. M&A is a crucial part of this journey and you can be part of that!

Visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our other young professionals. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Job Description

Location: Eindhoven
Type: Internship – Non-Thesis
Length: 6 months
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: August/September 2020

In this role, you have the opportunity to

Drive the financial modelling for the long-term strategic projects (LSP) and innovate/standardize customized solutions in International Markets.

You are responsible for

  • The development and maintenance of our business case models for measuring profitability of Long-term Strategic Partnerships.
  • You will be the go2 person for updates/upgrades when it comes to the development and enabling of agent models, with a huge 3rd party share.
  • On behalf of your colleagues in the markets you will be the link to the End-to-End (E2E) 3rd party program. Capturing requirements for automation and delivery towards stakeholders.
  • You will contribute to the sustainable use of the models by means of support, trainings and presentations

You are a part of

The Strategic Pursuit Team (SPT) for International Markets. You will report to the Senior Financial Business Consultant. The SPT team consists of senior experts like Strategic Business Architects, Bid Managers and Financial Business Consultants. In your daily work you will participate in a virtual team that drives the E2E improvement of deals with a huge 3rd party content. This position is preferably full-time and will be based in Eindhoven

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • MSc degree in e.g. mathematics, physics, econometrics
  • Excellent knowledge of programming, preferably in SAS, SQL, Python, R
  • Basic financial understanding
  • You have strong analytical and problem-solving execution skills
  • You have organizational skills to work in a structured way and maintain a holistic focus
  • You are fluent in English

In return, we offer you

An interesting opportunity in a dynamic team where you will gain experience on long-term strategic partnerships and Business Case modelling.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways. Learn more by watching this video.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!