Description

MediaCom

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt MBA o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het MBA team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Influencer Marketing.

Wat we zoeken
MBA zoekt een Stagiair Influencer Marketing die snapt hoe Instagram werkt en weet welke influencers op dit moment helemaal happening zijn. Ook YouTube heeft geen geheimen voor jou en je bent als beste op de hoogte van wat er speelt in influencer-land. Daarnaast ben je social savvy en vind je het leuk om in een team te werken.

Wat ga je doen?
Als Stagiair Influencer Marketing ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencer campagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes. Hierbij moet je denken aan het zoeken en selecteren van influencers, het aanvragen van talent en het meedenken bij onderhandelingen. Daarnaast zul je samen met het team briefings schrijven en ervoor zorgen dat campagnes naar tevredenheid van de klant en de influencer worden omgezet.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affniteit met influencer marketingcampagnes;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in influencer marketing;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per augustus of per september 2020;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘hier’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Interesse in deze vacature en wil je graag meer weten? Klik dan hier!

Description

MediaCom

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt MBA o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het MBA team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Social Media.

Wat we zoeken
MBA zoekt een Stagiair Social Media die snapt hoe Instagram werkt en weet hoe je iets viral laat gaan. Ook Facebook, Snapchat en TikTok hebben geen geheimen voor jou en jij kent de hotste hashtags en leukste emoji’s. Je spreekt de taal van social en je vindt het leuk om in een team te werken

Wat ga je doen?
Als Stagiair Social Media ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende social campagnes. Wij adviseren onze klanten over welke rol social media kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de social campagnes. Hierbij moet je denken aan het meewerken aan creatieve briefings en social formats, het monitoren van lopende campagnes en het opmaken van evaluaties. Daarnaast zul je verantwoordelijkheid hebben voor community management en zorg je ervoor dat onze merken hun consumenten en volgers op een vriendelijke en professionele manier te woord staan.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affiniteit met social media;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in social media;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per augustus of per september 2020;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘hier’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Interesse in deze vacature en wil je graag meer weten? Klik dan hier!

Job Description

Location: Amsterdam
Type: Internship
Length: 12 months
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: Mid-August 2020

In this role, you have the opportunity to

Support the upstream Shaving marketing team (responsible for proposition development from idea generation to product launch) in multiple areas, focused on improving the organization’s ability to deliver value propositions related to the male grooming domain.

You are responsible for

  • Support for selected projects in Product Development including analysis on consumer and market data, and coordinating selected areas of the project
  • Development of Value propositions including consumer research, concept and claim development and verification.
  • Competitor Analysis to support key innovation projects for Facial Styling products (Beard trimmers)
  • Support on Product Launch Plans (trade presentations, launch activities, online activities…)
  • Analysis of Online portfolio and suggest counteractions together with the Market intelligence team
  • Support in the creation and follow up of value added promotions

You are a part of

The upstream Shaving marketing team, a dynamic team, with a professional and fun workplace, collaborating with different business in the organization.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Bachelor or Master Degree in Marketing, Business Administration, Digital Marketing, Economics or related fields
  • Strong Analytical skills: able to work with large amount of data and translate it for business purposes.
  • Knowledge in Project Management is highly appreciated
  • Be able to connect with cross-functional teams
  • Advanced user of Excel and MS Office tools (PowerPoint)
  • Organized, with good presentation and communication skills.
  • German speakers are strongly appreciated.

In return, we offer you

A path towards your most rewarding career, supporting as a first step in your long term career. We also believe that we are at our best as a company when you are at yours as a person.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways. Learn more by watching this video.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible, no later than Q3 2020

Duration: 6 months

We are open for discussion to make this internship assignment suitable to combine it with your thesis. If we grand you to combine this with your thesis, we do require you to work at least 32 hours per week on our projects.

In this role, you have the opportunity to

Develop your consumer experience and engagement skills in a dynamic environment of the marketing and sales organization for Personal Health Benelux. You work in an agile team with many digital professionals, which gives you the chance to develop your digital skills.

You report to the Consumer Engagement & Care manager and you are part of the Digital Marketing and E-Commerce team.

You are responsible for

  • Support the Consumer Experience managers with their business goals
  • Support in driving transformation in the consumer experience touch point strategy for every phase of the consumer journey: : contact center, web, social, repair & exchange, return processes, refurbishment
  • Improving consumer engagement in the  A-Z Consumer Journey together with our digital specialists
  • Support in developing rich consumer insights based on VoC (Voice of Customer) data and bringing consumer focused improvements to all stakeholders

You are a part of

The Benelux digital team, which is a young and vibrant team with many digital disciplines: online merchandisers, CRM managers, digital marketers, Philips Shop owners and the performance team. At digital, we work hard to outperform on digital while having fun along the way as well. Every day new things and new wishes/ideas cross our path, which make sure our days, are never the same. You will be part of the consumer engagement & care squad within the Benelux Digital team, consisting out of consumer experience managers, social manager, quality & safety manager & service operation manager.

You will be working at our office in Eindhoven based at the High Tech Campus.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your HBO (Bachelor) or WO (Bachelor of science/Master of science) in: Business Administration, (International) Business Management or Marketing
  • Basic knowledge of online marketing
  • Consumer first mentality
  • Affinity with consumer focused metrics
  • Fluent in both Dutch & English
  • High energy and results oriented. Looking to make improvements and changes
  • You can work accurately

In return, we offer you

A great learning experience within an innovative and enthusiastic team, which is a frontrunner in digital marketing within the global organization from Philips. You will also learn to manage online content, optimize pages for natural search and optimize SEA campaigns.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Wil jij graag een interessante en uitdagende stage doen bij dit enerverende bedrijf in hartje Amsterdam? Stuur dan je meteen je CV en Motivatiebrief naar info@tadaah.nl en wie weet kun jij binnenkort al beginnen!

Job Description

Start date: We prefer students able to start no later than Q3 2020.

Duration: 6 months. Students able to extend to 9 months are preferred.

This Internship Assignment is not subject to combine with your graduation or thesis. We require a 40 hours per week presence to work on this internship assignment.

In this role, you have the opportunity to

Work at the forefront of agile consumer learning as part of the Marketing Insights & Analytics Team of Philips. You will work on the execution of digital & social experiments that contribute to the validation and optimization of minimal viable propositions in our Ventures & Solutions.

You are responsible for

  • Supporting the Digital & Social Experimentation Leads in their day-to-day activities
  • Executing experiments set-out by the Experimenters (AB testing, optimizations, manage campaigns)
  • Create briefings for designers and developers (to support the creation of digital experiments).
  • Support on creating (digital) advertising for social media, search and other digital channels.
  • Analyze and report on advertising, audiences and behavior.
  • In addition, you will support the Insight Accelerators on consumer insight projects in Ventures & Solutions.

You are a part of

The Global Marketing Insights & Analytics team within Philips Personal Health based in the Head Quarters in Amsterdam. You will support the Insight Accelerator Team. Your focus will cover the whole of Personal Health (divided into different Business Units).

You will be working at our head office in Amsterdam.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University Bachelor or Master in Marketing, Communication and/or Economics.
  • Strong command on MS Office (Excel and PowerPoint),
  • Great analytical skills and Interested in market research, data analysis, competitive analysis, and consumer research
  • Digital savvy, good understanding of social media.
  • Experienced or interested in AB testing, growth hacking and online advertising.
  • Some experience in desk research (preferred)
  • Fluent English communication both verbal and in writing
  • Excellent networking / social skills and Team player

In return, we offer you

The unique opportunity to gain experience with global market and consumer analytics, innovation and strategy building on a wide range of topics. In addition, on the job learning in an agile environment by working closely with to experienced Experiment Leads, under the supervision of the Team Lead Insight Accelerator.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Are you up for a challenge and do you want to do an exciting internship at Philips? Then be sure to click here for more info!