MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt MBA o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het MBA team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Social Media.

Wat we zoeken
MBA zoekt een Stagiair Social Media die snapt hoe Instagram werkt en weet hoe je iets viral laat gaan. Ook Facebook, Snapchat en TikTok hebben geen geheimen voor jou en jij kent de hotste hashtags en leukste emoji’s. Je spreekt de taal van social en je vindt het leuk om in een team te werken

Wat ga je doen?
Als Stagiair Social Media ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende social campagnes. Wij adviseren onze klanten over welke rol social media kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de social campagnes. Hierbij moet je denken aan het meewerken aan creatieve briefings en social formats, het monitoren van lopende campagnes en het opmaken van evaluaties. Daarnaast zul je verantwoordelijkheid hebben voor community management en zorg je ervoor dat onze merken hun consumenten en volgers op een vriendelijke en professionele manier te woord staan.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affiniteit met social media;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in social media;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per februari of per maart 2021;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage (5 dagen).

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘hier’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

Interesse? Solliciteren kan hier!

MediaCom

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt MBA o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het MBA team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Influencer Marketing.

Wat we zoeken
MBA zoekt een Stagiair Influencer Marketing die snapt hoe Instagram werkt en weet welke influencers op dit moment helemaal happening zijn. Ook YouTube heeft geen geheimen voor jou en je bent als beste op de hoogte van wat er speelt in influencer-land. Daarnaast ben je social savvy en vind je het leuk om in een team te werken.

Wat ga je doen?
Als Stagiair Influencer Marketing ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencer campagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie. Tijdens je stage denk je en help je mee met de creatie en de uitvoering van de influencer campagnes. Hierbij moet je denken aan het zoeken en selecteren van influencers, het aanvragen van talent en het meedenken bij onderhandelingen. Daarnaast zul je samen met het team briefings schrijven en ervoor zorgen dat campagnes naar tevredenheid van de klant en de influencer worden omgezet.

Gewenst profiel

  • HBO / WO werk- en denkniveau;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Team player!
  • Ervaring én affniteit met influencer marketingcampagnes;
  • Kennis van de markt en op de hoogte van trends in influencer marketing;
  • Social savvy!

Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per februari of per maart 2021;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een startup mentaliteit binnen MBA, waarin er veel vrijheid is voor ontwikkeling en groei;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage (5 dagen).

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘apply’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

Interesse? Solliciteren kan hier!

Omschrijving

Als Marketing stagiair bij De Energiebespaarders ben jij, samen met een klein team, medeverantwoordelijk voor de marketingactivatie en communicatie van De Energiebespaarders. Je werkt onder andere aan onze (online) uitingen in advertenties, onze blog en social media, ondersteunt bij het doen van analyses en helpt mee bij het creëren van content. Van strategie tot operatie, van advertising tot social media management en van partner management tot klantonderzoek; je gaat alles meemaken.

De Energiebespaarders is een jong en bruisend bedrijf dat de wereld een stukje groener maakt, huis voor huis. Daar ga jij je steentje aan bijdragen! Je krijgt toffe eigen projecten, ziet een goede dwarsdoorsnede van hoe marketingplannen in de praktijk worden gebracht en je wordt begeleid door een ervaren marketeer.

Wat je écht doet

  • Je ondersteunt in het beheer van social media kanalen en houdt trends in de markt/media bij om hier vervolgens op aan te haken.
  • Je schrijft blogposts, helpt mee bij het creëren van andere online (video)content en ondersteunt in het opzetten van marketingcampagnes.
  • Je doet analyses om een goed beeld te krijgen van hoe verschillende partnersen marketingkanalen presteren.
  • Je helpt mee in het doen van klantonderzoek om onze klanten nóg beter te leren kennen en nieuwe doelgroepen te identificeren.
  • Je verzamelt en rapporteert informatie met betrekking tot woningverduurzaming en weet hier geschikt op in te haken.

Wat we bieden

  • Ongekend goede werksfeer.
  • Een uitgebreide verse lunch, maandelijkse borrels, legendarische Energiebespaarders feesten (zolang de corona-maatregelen het toelaten)
  • Persoonlijke groei. We bieden jou een werkomgeving die het beste uit jou naar voren haalt.
  • Begeleiding door een ervaren marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij zowel grote multinationals als jonge startups.
  • Stagevergoeding van €400 per maand.

Wie we zoeken

  • In laatste fase van HBO, BSc of MSc opleiding
  • Marketing-, communicatie- of gerelateerde studie
  • Een meewerkstagiair voor 4-5 dagen per week. Echter is tijd en ruimte voor een afstudeerscriptie naast werkzaamheden bespreekbaar.
  • Iemand die proactief oplossingen kan bedenken en verantwoordelijkheid wil nemen.
  • Een leergierig persoon die grote uitdagingen niet uit de weg gaat en graag verschil wil maken in een snelgroeiend bedrijf.
  • Kennis van duurzaam wonen. Niet verplicht, wel welkom.
  • Een vloeiende pen met goede kennis van de Nederlandse taal.
  • Iemand die het leuk vind om zowel met data te werken als zijn/haar creatieve kant te laten zien.
  • Kennis van en affiniteit met (online) marketing, social media en copywriting. Ervaring is een pré.

Een dag uit het leven van een Marketing stagiair

Je werkdag begint om 09:00 uur ‘s ochtends op kantoor of thuis. Om de dag goed te beginnen, start je met een bak koffie. Elke dag is weer anders, maar begint altijd met een korte stand up meeting met het marketing team. Hierin bespreek je met je collega’s wat je doelen zijn en waar je die dag aan gaat werken. Als je hulp nodig hebt met bepaalde projecten of taken kan je dit bespreken en krijg je advies over hoe iets aan te pakken.

In de ochtend verzamel je zelfstandig de uitkomsten van het bezoekersgedrag van vorige week, en presenteert deze in de wekelijkse marketing meeting aan Jack en Olga. Daar leggen we onze prioriteiten vast, zodat er een duidelijk plan is voor aankomende week. Er ontstaat een spontane brainstorm over hoe we de site traffic kunnen laten groeien via een kleine maar slimme social media campagne. Vervolgens ga je verder aan je eigen bureau om dit uit te werken. Je sluit de ochtend af met het benaderen van klanten en bedrijven die je nodig hebt om een over 4 weken een video te schieten.

Tijdens een gezellige lunch met het team met veel slechte grappen, wordt het weekend besproken. Na de lunch neem je de blogs die je vorige week hebt geschreven door, om ze vervolgens te publiceren op onze kanalen aan de hand van de content kalender. Aan het einde van de dag leg je de laatste hand aan je vragen voor het interview dat overmorgen staat gepland met een klant.

Rond 18:00 uur zet je de laatste punt in een mail aan een partner met wie je morgen een belafspraak hebt en klapt je laptop dicht. Je pakt nog een bier uit de koelkast voor een klein borreltje met collega’s en stapt vervolgens met een voldaan gevoel op de fiets: je hebt met jouw collega’s Nederland weer een stukje duurzamer gemaakt!

Over De Energiebespaarders

Onnodig ingewikkelde dingen rond duurzaamheid simpel en toegankelijk maken. Daar staan wij elke morgen voor op. Oprichters Mark en Jeffrey werkten in de olie- en gassector en zagen daar dat veel mensen het lastig vinden om thuis energie te besparen, hoewel ze dat wel graag zouden willen. Het milieu sparen en slim omgaan met een eindige hoeveelheid grondstoffen, is eindelijk écht op de agenda gekomen en De Energiebespaarders willen hier een steentje aan bijdragen.

We helpen particuliere woningeigenaren door heel Nederland met het verduurzamen van hun woning. Door vakkundig advies en professionele uitvoer nemen wij zo veel mogelijk voor je uit handen. We coördineren en begeleiden de installaties om een klant zoveel mogelijk te ontzorgen. Daarbij bieden we een goede nazorg en garantie om klanten op een later moment niet voor vervelende verrassingen te laten staan.

Dit alles doen wij met onze intelligente software en slimme afspraken met onze partnerinstallateurs. We hebben een online platform gebouwd waarmee wij onze adviseurs, woningeigenaren en goede lokale installateurs met elkaar verbinden om het verduurzamen van woningen goedkoper, efficiënter en eenvoudiger te maken.

De Energiebespaarders is opgericht in 2015 en groeit als kool. Op dit moment hebben we zo’n 30 collega’s (maar als je met je ogen knippert kunnen er zomaar een paar bij zijn gekomen), waarbij onze gemiddelde leeftijd 28 jaar is. Ons team? Vet gezellig, ziek gemotiveerd om De Energiebespaarders samen te laten groeien en bovenal erg gedreven om Nederland een stukje duurzamer te maken.

Interesse? Solliciteren kan hier!

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

About Glocalities

Glocalities International B.V. is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients with sustainable international growth.

Why Glocalities is unique

 

Glocalities holds a unique position in global market research, possessing in-depth knowledge, cross-cultural data, and web-based tools allowing us to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in key economies worldwide. We serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 7 months

Contact details

Are you a result driven team player with positive energy? And are you enthusiastic about this internship at Glocalities?

Please send your resume and application to: working@glocalities.com.

For questions about the internship, contact Martijn Lampert (research director Glocalities) by telephone +31 20 589 8383.

Job Description

Location: Amsterdam – Depending on the possibility to work at the office due to the COVID-19 pandemic, for the time being you will mainly work from home and be supervised remotely.​
Type: Internship – not suitable for thesis
Length: 6 months
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: December 2020 or January 2021

In this role, you have the opportunity to
Have the experience of working as an internal media agency for marketers wishing to create and launch smaller media campaigns not requiring a full-service strategic media agency.

You are responsible for

  • Assist in setting and managing Google and Bing paid search campaigns, paid Social Campaigns on LinkedIn, Facebook & Twitter via Sprinklr, YouTube & GDN Campaigns
  • Assist in setting direct buys toward industry publications
  • Conduct PPC keyword research
  • Spearhead a project to consolidate and codify historical search campaign information to build a custom software module providing benchmarks and templates for campaign creation
  • Reporting and performance recommendations

You are a part of
The digital marketing & e-commerce team for professionals. The digital activation team is responsible for the marketing communication along relevant customer touchpoints. This team will focus on digital channel expertise, real-time marketing, social media, CRM, advocacy, search, .com, e-commerce and campaign analytics.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Studying at University level towards a bachelor’s or master’s degree in Marketing, Digital Marketing, Business, Business Management, Economics.
  • Understanding of digital marketing & digital analytics
  • Experience in Google adwords would be a plus
  • Possess a high learning ability and a high working speed
  • Has an eye for detail
  • Analytical skills, loves spending hours a day with Excel
  • Hands-on, working directly with the stakeholders and managing in the tools
  • Fluent in written and spoken English

In return, we offer you
The opportunity to support the Media Managers who review briefs, discuss the goals with marketers, and work with real marketing plans.

Why should you join Philips?
Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways. Learn more by watching this video.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!