GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en Mediacom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

In de WPP Campus ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Dankzij de ruimte en de verantwoordelijkheid die je al vanaf de eerste dag bij ons krijgt is GroupM al jarenlang een plek waar ambitieuze young professionals kunnen laten zien waar ze toe in staat zijn.

Wat houdt het werk in – Hoe ziet je dag eruit?

Het digitale team in Amsterdam maakt onderdeel uit van een geïntegreerd team van specialisten op het gebied van programmatic advertising over de locaties Amsterdam en Eindhoven. Binnen dit team werk je op de grootste merken van Nederland en hou je je bezig met ofwel video advertising of display advertising. Daarmee draag je verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van geïntegreerde programmatic media plannen en het prepareren en managen van lopende campagnes, waarbij in de eerste periode de focus ligt op het voorbereidende werk en na ongeveer zes maanden verantwoordelijkheid wordt gedragen voor eigen campagnes van a tot z. Geïntegreerd met de mediabureaus help je hen om de merken van de klanten te laten groeien. De data-geek in jou loopt warm voor analyses die je maakt om onze campagnes elke dag opnieuw naar een hoger niveau te tillen. Of het nu om branding KPI’s of media-doelstellingen gaat, je zal altijd voor het beste resultaat en impact voor onze adverteerders gaan. Je zult daarbij gebruik maken van de meest geavanceerde advertentietechnologie in de markt, waaronder een intern ontwikkeld AI optimalisatie tool en online dashboards. Na afloop trek je heldere conclusies en deel je je aanbevelingen op een professionele manier met de klant. Daarbij ben je medeverantwoordelijk voor het ontwikkelen en promoten van innovatie oplossingen op het gebied van programmatic binnen GroupM, de mediabureaus en naar onze klanten. Genoeg uitdaging dus!

Wat verwachten we van jou?

Dienstverlening

  • In nauwe samenwerking met de Team Lead ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van geïntegreerde Programmatic mediaplannen op tactisch niveau.
  • Eerste aanspreekpunt voor het mediabureau voor alle inhoudelijke en operationele vraagstukken op eigen klantpakket binnen klantteam.
  • Adviseert de klanten en mediabureaus op basis van KPI’s over Programmatic oplossingen en producten.
  • Binnen het Operations team verantwoordelijk voor het optimaal verlopen van de processen, klanttevredenheid en inhoudelijk de campagnes in goede banen leiden.
  • Met opgedane operationele Programmatic DSP en platform kennis betrokken zijn bij campagne optimalisatie en verantwoordelijk voor behalen van de doelstellingen van de campagnes.
  • Zet trends en behoeften vanuit het mediabureau om in voorstellen voor nieuwe producten en campagne inzetmogelijkheden, in samenwerking met de belangrijkste stakeholders zoals Strategist en Team Lead.

Hoe ziet het team eruit?

Het geïntegreerd team van digitale specialisten bestaat uit: Strategists, Team Leads, Display en Video Specialisten, Product Leads en Tech, Supply en Data Lead. De programmatic specialist rapporteert hiërarchisch aan de video teamlead  of de display team lead, afhankelijk van in welk team je van start gaat.

Wat bieden we jou?

Wij bieden een mooie veelzijdige startersrol met goede doorgroeimogelijkheden in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving. Je krijg de ruimte om jezelf door te ontwikkelen op een voor jouw specifiek terrein, bijvoorbeeld op het gebied van automatisering, brand safety of native advertising. Er is mogelijkheid training waardoor jij je optimaal kan ontwikkelen als professional. Aan de functie zijn een mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden verbonden.

Wat zijn de vereisten?

  • Dit betreft een startersrol binnen Online Advertising/Technologie, dus tussen 0-2 jaar werkervaring is gepast
  • Studieachtergrond (HBO/WO) in- of aantoonbare affiniteit met Digital Marketing
  • De standplaats van de rol is Amsterdam, echter is flexibiliteit in reizen naar Eindhoven gewenst (bijvoorbeeld één keer per week)
  • Competenties: resultaatgericht, klantgericht, kwaliteitsgerichtheid, overtuigingskracht, teamplayer, initiatiefrijk;

Dit klinkt als mijn baan!
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Microsoft Teams.

WPP (GroupM) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.