Vacatureomschrijving

Als stagiaire Finance Operations maak je gedurende deze stage, met een divers takenpakket, deel uit van het Finance Operations team, een zeer dynamisch en betrokken team. Daarnaast zal je eigen taken en verantwoordelijkheden krijgen. Ook bestaat de mogelijkheid om te werken aan een eigen project.

Het is een uitgelezen kans om kennis te maken met Finance Operations binnen de FMCG-sector! Bovendien biedt deze functie veel kansen om jezelf te ontwikkelen en vaardigheden bij te leren. Vanzelfsprekend kan je op het kantoor onbeperkt genieten van ons brede koffie- en theeassortiment, maar houd er rekening mee dat je vanwege de coronamaatregelen (deels) vanuit huis zal werken.

Wat je gaat doen

  • Meewerken tijdens het maken van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen. Hierdoor leer je de Financial Reporting basics die handig zijn voor iedere toekomstige Financial.
  • Analyses maken ter ondersteuning van het Finance Operations team.
  • Een eigen project opzetten ten behoeve van procesoptimalisatie binnen de werkzaamheden van het Finance Operations team.
  • De optimalisatie en opvolging van interne controlemechanismen.
  • Kennis maken met verschillende Finance functies binnen JDEP NL zodat je een goed beeld krijgt van wat werken binnen Finance inhoudt.

 

Beschrijving van de afdeling
Jacobs Douwe Egberts Professional (JDEP), met het hoofdkantoor in Utrecht, is leverancier van koffie- en theeconcepten in de buitenshuismarkt (business-to-business): van merken, apparatuur en ingrediënten tot accessoires en dienstverlening. JDEP heeft een leidende marktpositie en levert aan de horeca, bedrijven en zorg- en onderwijsinstellingen. Vanuit onze rijke traditie, kennis en ondernemerschap zijn wij een strategische partner voor onze klanten en denken wij op creatieve en innovatieve wijze met hen mee over unieke koffie- en theeconcepten.

De afdeling Operations is met +/- 600 mensen verantwoordelijk voor de klantgerichte ondersteuning van het totale verkoopproces van de commerciële units van JDEP NL en de serviceactiviteiten van JDEP NL.

Operations bestaat uit drie afdelingen:

  • Service Excellence (verantwoordelijk voor de planning van zowel de installaties als de medewerkers van operating services en technische services)
  • Operating (verantwoordelijk voor het schoonmaken en bijvullen van de koffieautomaten)
  • Technische Services (verantwoordelijk voor het onderhoud van de koffieautomaten)

 

Functie-eisen

  • Je volgt een hbo-/wo-opleiding in de richting bedrijfskunde/bedrijfseconomie/finance;
  • Je kunt goed zelfstandig en nauwkeurig analyseren en werken;
  • Je bent ambitieus, je wilt graag carrièrestappen maken;
  • Je beschikt over sterke sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je beschikt over een can-do mentaliteit;
  • Je bent leergierig en enthousiast;
  • Je hebt affiniteit met de FMCG-sector (en hebt een passie voor koffie of thee).

Aanvullende informatie

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs/afstudeerders. De stageperiode start per augustus 2021 en is voor een periode van 6 maanden. De startdatum is flexibel en kan in overleg worden bepaald.

Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een hbo- of wo-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Tim Jansen, Finance Manager Operations, bereikbaar op 06-52421845. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren.

Beschrijving van het bedrijf
Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen, iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Job Description

Location: Amsterdam
Type: Internship – Not suitable for Thesis
Length: 6 months (preferably)
Time: 40 hours/week
Expected Start Date: January 4, 2021
Application Deadline: September 30, 2020 – Business Interviews will take place at beginning of October.

In this role, you have the opportunity to

Assist in advising Philips’ businesses on their acquisitions and divestiture programs, hereby advancing Philips transformation journey as a global leader in Health Technology.

The position provides a unique opportunity to experience M&A from a corporate value perspective in a very experienced M&A team, with a global scope. You will have to cope with high pressure, working with big teams and operating independently. Responsibilities rapidly increase for those who perform well.

You are responsible for

  • Assisting the M&A advisory and deal execution process from start to finish, including valuation and financial analyses (DCF and multiples), assisting/ managing due diligence processes, project management, drafting of marketing materials
  • Preparing presentations for the Board of Management, alongside with people from the Markets and Business Groups
  • Performing company research and industry benchmarking using various databases (e.g. Capital IQ, Bloomberg, Pitchbook)

You are a part of

The global deal team of Philips M&A is comprised of ~20 specialists and is responsible for advisory on the entire execution process of different types of deals (buy-side and sell-side, joint ventures, large, midsize and smaller deals). You will be part of the deal team in Amsterdam (~8 people) where you will be working hand-in-hand with the integration and disentanglement teams and with colleagues based in Cambridge (Boston, USA) and Shanghai (China).

In recent years, Philips M&A has successfully completed +30 international M&A transactions including, in 2016, the IPO of Philips Lighting (EUR 4.5 billion) and the sale of Lumileds (EUR 2.0 billion). Philips is looking to use these cash proceeds to acquire companies in the Health Technology space. Since 2017, Philips announced 30+ transactions, ranging in size, from start-ups to mature companies and from a few million to a few hundred million (e.g. the acquisition of EPD Solutions) to more than a billion (e.g. acquisition of Spectranetics Corporation).

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • An excellent academic track record (preferably in Economics, Finance, or Econometrics)
  • A genuine interest in corporate finance, valuation and financial markets
  • Current enrollment in a MSc program
  • Highly analytical mindset and a strong professional drive
  • Strong and open-minded team player who can work with various nationalities and cultures
  • Modelling experience in Excel and neat PowerPoint skills
  • Fluency in written/spoken English (Dutch is not required)
  • Relevant financial internship experience is preferred

In return, we offer you

On top of a competitive internship compensation, Philips M&A provides you a unique opportunity to experience M&A from a strategic, broad and diverse corporate perspective.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Philips is on a very exciting transformation journey to become an even more focused Health Technology leader. M&A is a crucial part of this journey and you can be part of that!

Visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our other young professionals. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Important:
Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university. Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!