Ready…set…action! Je staat klaar voor jouw online presentatie. In je handen heb je presentatiekaartjes. Je haalt één keer diep adem en begint te vertellen over het onderzoek dat je hebt uitgevoerd. Twee weken lang heb je online een groep respondenten gevolgd en hun klantreis in kaart gebracht. De citaten en anekdotes komen soepel je mond uit. De opdrachtgever is blij en jij denkt: wat heb ik toch een leuke baan! Ook iets voor jou? Lees dan verder.

Ben jij een energieke en creatieve research professional, die zelfstandig is maar ook goed in teamverband kan werken? En ben jij een interviewtalent die analytisch sterk is, makkelijk de rode draad ontdekt en dit vervolgens scherp op papier zet? Als jij hier jezelf in herkent, dan is deze vacature misschien wel op je lijf geschreven! .

 

Jouw werkweek als kwalitatief researcher bestaat onder meer uit:

  • Onderzoeksprojecten coördineren van begin tot eind. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar vleesvervangers of het belang van duurzaamheid bij het doen van boodschappen tot het ontwikkelen van persona’s van klussers. En dit is slechts een impressie!
  • Het opstellen en afstemmen van de onderzoeksopzet met het team en de opdrachtgever.
  • Het ontwikkelen van gespreksrichtlijnen en activity guides.
  • Modereren van interviews, groepsdiscussies en e-Safari’s (online kwalitatief onderzoek).
  • Analyseren, rapporteren en presenteren van de onderzoeksresultaten, inclusief het geven van een passend advies waarmee onze opdrachtgevers direct aan de slag kunnen.
  • Het (mede) organiseren en begeleiden van workshops.
  • Meedenken over en meewerken aan het ontwikkelen van innovaties op het gebied van kwalitatief onderzoek.

 

Jij bent onze ideale collega als:

  • Schrijven je tweede natuur is en je het leuk vindt om het verhaal achter de resultaten te vertellen en deze insights om te zetten naar concreet advies.
  • Je kennis hebt over en affiniteit hebt met de sectoren FMCG, durables en retail.
  • Je een relevante universitaire master hebt afgerond, bijvoorbeeld (sociale) psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bedrijfskunde, , marketing of een andere relevante master.
  • Je aantoonbaar relevante werkervaring hebt (1-3 jaar), bijvoorbeeld in kwalitatief marktonderzoek, marketing of in een van de sectoren waar ons team zich op richt. Ervaring met het zelf uitvoeren van kwalitatief onderzoek is een pre.
  • Je een flexibele werkinstelling hebt en het teambelang vooropstelt. Dit betekent onder meer dat je niet terugschrikt van zeer regelmatig veldwerk op doordeweekse avonden (om single interviews en focusgroepen uit te voeren).

 

What’s in it for you?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur met arbeidsvoorwaarden die in de onderzoeksbranche marktconform-plus zijn. Een winstdelingsregeling, reiskosten- en onkostenvergoeding, telefoonkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

 

 

Vragen?

In ons team doen we stellen wij onze klanten in staat om hun producten en reclameuitngen zo goed mogelijk aan te laten sluiten op hundoelgroep. Dit kunnen wij het beste als we zelf een goede afspiegeling zijn van de samenleving.

We hebben nog veel meer te vertellen. Ga naar onze website. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Glocalities is a cutting edge values-based research program. Every day the world’s most recognised commercial brands, charities and governments use Glocalities’ data and software tools to uncover deep audience insights, opening up large areas of untapped potentialand contributing to a more sustainable future. Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.  

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

Our intern:

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 6 months

Your working environment

The Glocalities team consists of 12 people and is expanding. Our culture is international, diverse and dynamic. Our employees vary from fresh graduates to senior professionals in the business. Due to the nature of our company, we communicate primarily in English.

We offer our International Market Research Intern:

 

  • A contract of 6 months or longer, start date preferably as soon as possible (40 hours per week)
  • A stimulating environment where we encourage you to take initiative and have ownership of your projects
  • Compensation: € 450,- per month for a Masters student (for recent graduates the compensation is € 600,- per month)

You will work within the vibrant  city center of Amsterdam and additionally we offer flexible work from home possibilities. You’ll also be offered a personal development ‘buddy’ that will enable you to make the most of this opportunity. We offer you the possibility to stand out and make a difference. The world of research and data analytics is changing rapidly, and Glocalities wants to lead the change!

Are you interested?

Visit our website for more information about what we do. If you are confident about becoming a valuable member of our team, apply right away!

Please match your CV closely to the job description. In your cover letter, introduce yourself briefly and then tell us why you are interested in both this internship and working at Glocalities. Subsequently, tell us how you will be adding value to our team by highlighting your relevant skills and experience.

Lastly, always include your availability period (e.g January 2022 – July 2022).

Please send your resume and cover letter to working@glocalities.com and contact d.pieters@glocalities.com for more details and questions.

De ultieme kickstart van jouw carrière!

Tijdens het Traineeship Implementatie word je in vier weken klaargestoomd om aan de slag te gaan bij een grote (internationale) financiële dienstverlener. Tijdens een implementatietraject van een softwarepakket help jij onze klanten digitaliseren en innoveren. Samen met jouw mede-trainees, onder intensieve begeleiding van professionals in een betaald traineeship.

De masterclass

Klaar voor de (kick)start? In de masterclass van vier weken draait alles om jouw persoonlijke ontwikkeling. Via workshops en trainingen word je voorbereid op jouw eerste klantopdracht als consultant.

  • Je krijgt diepgaande softwarekennis van Keylane Axon, maar ook basiskennis over pakketten als Salesforce, Miles en Plexus.
  • Je krijgt inhoudelijke trainingen over bijvoorbeeld Agile werken en de producten en processen binnen de financiële sector.
  • Naast een aantal ‘harde’ skill trainingen, krijg je ook een aantal ‘soft’ skill trainingen, zoals de training Consultancy Skills. Daarom ga je aan de slag met de ontwikkeling van essentiële consultancy skills.
  • Een ander onderdeel van de Masterclass is het behalen van een aantal certificaten, die ook jouw marktwaarde vergroten!
  • Tot slot werk je samen met je mede-trainees aan uitdagende (implementatie)cases.

Jouw eerste opdracht bij de klant

De masterclass afgerond? Dan ga je zelfstandig aan de slag op opdracht bij één van onze (internationale) klanten in de financiële sector. Je werkt aan de implementatie van een softwarepakket, analyseert data en onderhoud het contact met de opdrachtgever. Daarnaast volg je in het Young Professional Program relevante trainingen, zodat je je blijft ontwikkelen als consultant. Hoe ziet de opdracht eruit?

  • Je maakt de vertaalslag van de wens van de klant naar de mogelijkheden binnen het softwarepakket.
  • Je ontwikkelt nieuwe verzekeringsproducten- en functionaliteiten in het pakket.
  • Je adviseert hoe de software zo ingezet kan worden, dat bedrijfsprocessen geoptimaliseerd worden.
  • Je begeleidt workshops voor het opstellen van business – en IT-requirements.

Opdrachten van onze Implementatie Consultants

Deze consultants gingen jou voor en vertellen meer over hun opdracht.

Noah: “Na mijn traineeship ben ik gestart in het product configuratie team bij een grote internationale verzekeraar. Samen met een groep ITDS’ers werk ik hard aan de oplevering van nieuwe producten in het polisadministratiesysteem. Dit houdt in dat ik schakel met productmanagement over business requirements, ik functionele ontwerpen analyseer en producten ‘’bouw’’ in het systeem. In deze rol leer ik onwijs veel over processen bij financiële dienstverleners en ontwikkel ik mijn analytische vaardigheden. Ik merk dat ik snel meer verantwoordelijkheden krijg van mijn opdrachtgever!”

Karlijn: “Mijn eerste opdracht was samen met twee andere trainees bij een Belgische verzekeraar. Hier kwam ik in een team met meerdere ITDS’ers, waar wij verzekeringsproducten in het softwarepakket Keylane Axon implementeerden. Daarmee deed ik ervaring op het gebied van product inrichting, van testen en het leggen van analyses. Daarna werd ik met dezelfde twee collega’s doorgezet naar een andere Belgische verzekeraar, om helemaal vanaf de start Keylane Axon te implementeren. Doordat ik vanaf het begin van het project bij betrokken ben geweest, en veel heb kunnen doen op het gebied van functioneel en technisch ontwerp, heb ik in korte tijd veel kunnen leren.”

Dit breng je mee 

  • Een hbo- of wo-diploma, bij voorkeur in de richting IT of bèta. Heb jij interesse in IT, softwarepakketten en de financiële sector? Dan gaan we ook graag met je in gesprek!
  • 0 – 2 jaar relevante werkervaring;
  • Een sterk analytisch vermogen en uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Een flinke dosis ambitie en leergierigheid;
  • Kennis van Excel, Access en SQL is een pré.

Dit kun je van ITDS verwachten

De arbeidsvoorwaarden zijn marktconform. Ook krijg je de keuze tussen een leaseauto met tankpas of een NS Businesscard, een laptop, je mobiele onkosten kunnen gedeclareerd worden, 25 vakantiedagen en een premievrije pensioenregeling en een mooie thuisbasis in Amsterdam. Daarnaast krijg je:

  • Een mooie start van jouw carrière bij het beste adviesbureau voor verzekeraars van Nederland (uitgeroepen door Consultancy.nl)!
  • Vanaf dag één intensieve coaching en begeleiding door jouw Manager, waardoor jij het maximale uit jezelf kunt halen. Benieuwd naar het groeipad? Lees hier het interview met Implementatie Consultant Leon.
  • De mogelijkheid om intern mee te werken aan de ontwikkeling van marktproposities. En de mogelijkheid om je te specialiseren en expertise op te bouwen in verschillende applicaties en pakketten.
  • (Sportieve) bedrijfsuitjes, zoals maandborrels, een skitrip, de Zandvoort Circuit Run en deelname aan de Amsterdamse bedrijfshockeycompetitie.
  • En iedere vrijdag luiden we het weekend in met een borrel op ons kantoor!
  • Uiteraard volgen wij de adviezen van de Overheid en het RIVM op ten aanzien van Covid-19.

Dit zijn wij

ITDS Business Consultants is een adviesbureau voor o.a. financiële dienstverleners. Onze consultants combineren actuele kennis van de banken-, verzekerings- en pensioenwereld met een praktische visie op technologie, wetgeving en digital marketing. Wij geloven in de kracht en waarde van financiële dienstverleners. Bovendien zien we kansen te over. Dit doen we met 180 collega’s in Nederland en 240 in Polen.

Sinds december 2018 vormen wij een zelfstandig onderdeel van de Redmore Group, evenals Talent&ProTriple A – Risk Finance en Profource met in totaal 1800 hoogopgeleide medewerkers.

We leren je graag kennen

Het Traineeship Implementatie start op 7 maart 2022. Interesse? Solliciteer dan hier! Heb je vragen? Neem dan contact op met Wessel, Margo en Elisa (Recruitmentteam Traineeships) via 020- 226 01 10.

Wij horen graag van je!

Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Heb je een bovengemiddelde interesse in mensen en lijkt het je uitdagend om het beste talent voor onze organisatie te vinden? GroupM zoekt per direct een Stagiair Recruitment.

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare, MediaCom en Greenhouse.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam en Eindhoven die werken voor tientallen klanten zoals IKEA, KPN en Netflix.

Het HR team

Het HR team ondersteunt de organisatie bij het realiseren van haar strategie en doelstellingen. Hierin worden de uitdagende vraagstukken met betrekking tot in-, door en uitstroom opgepakt en aangepakt. Het HR team wordt gevormd door de HR Directeur, een aantal HR Adviseurs, Sr. Recruiter, Jr. Recruiter, HR Assistants en Payroll Consultants.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor de werving en selectie van alle stagiaires binnen GroupM;
  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer van een deel van onze vacatures, gaat op zoek naar de laatste trends op het gebied van recruitment en verzint unieke wervingscampagnes;
  • Je ondersteunt de Sr. Recruiter op administratief gebied: interviews inplannen, vacatures adverteren, online assessments uitsturen etc.;
  • Het screenen van de kandidaten die reageren op de vacatures;
  • Het vastleggen van alle mutaties en handelingen in het applicants tracking systeem (ATS);
  • Je begeleidt het interview proces waarin je nauw contact houdt met lijnmanagers en de nieuwe talenten;
  • Je zit bovenop het proces met betrekking tot feedback naar kandidaten zodat we snel kunnen schakelen;
  • Je organiseert samen met de Jr. Recruiter inhousedagen (online) voor MSc studenten en onderhoud contacten met diverse studieverenigingen;
  • Je helpt de Sr. Recruiter met het schrijven van wervende functieprofielen.

Wat zoeken we?

  • HBO/WO denk- en werkniveau, studierichting Bedrijfskunde, HRM of Marketing;
  • Je bent nieuwsgierig en innovatief en werkt gemakkelijk met Social media, als onderdeel van de wervingsstrategie;
  • Je werkt nauwkeurig en vindt het leuk om data te verzamelen en te analyseren;
  • Je bent integer, betrouwbaar en hebt een open houding;
  • Je bent een prettige, enthousiaste collega om mee samen te werken, en weet op een handige manier collega’s na te jagen;
  • Je bent flexibel en kunt je makkelijk aanpassen aan veranderende prioriteiten;
  • Je spreekt en schrijft goed in zowel het Nederlands als het Engels.

Wat bieden wij?

  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, Kinetic, Greenhouse, GroupM en WPP);
  • Startdatum: februari 2022;
  • Minimale duur: 5 maanden voor 4/5 dagen per week.

Interesse? 
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Word jij blij van de juiste match, ben jij altijd bezig met het optimaliseren van de candidate journey en weet jij talentvolle kandidaten aan ons te binden? GroupM zoekt per direct een Junior Recruitment Specialist.

Zoals je natuurlijk al hebt gezien op onze website zijn wij op zoek naar veel nieuwe collega’s voor onze verschillende mediabureaus. Om al deze nieuwe toppers op een persoonlijke manier aan onze organisatie te binden, hebben wij een doortastende recruiter nodig die beschikt over een gezonde dosis pit. Je bent het visitekaartje van GroupM en je legt het eerste contact met studenten, starters en  professionals, waarbij je ervoor zorgt dat elke sollicitant de beste candidate experience beleeft.

Je bent verantwoordelijk voor het gehele werving & selectieproces van verschillende  vacatures, waarbij je het als een uitdaging ziet om een team op volle sterkte te krijgen.

GroupM

GroupM voert activiteiten uit voor de mediabureaus Wavemaker, MediaCom en Mindshare. Dit betreft enerzijds ondersteunende activiteiten (Shared Services) en anderzijds dient GroupM als platform om nieuwe diensten op te starten en aan te bieden aan de interne mediabureaus.

Wat ga je doen?

  • Het screenen van de kandidaten die reageren op de vacatures;
  • Je ondersteunt de Sr. Recruiter op administratief gebied: interviews inplannen, vacatures adverteren, online assessments uitsturen etc.;
  • Het vastleggen van alle mutaties en handelingen in het applicants tracking systeem (ATS);
  • Je begeleidt het interview proces waarin je nauw contact houdt met lijnmanagers en de nieuwe talenten;
  • Je zit bovenop het proces met betrekking tot feedback naar kandidaten zodat we snel kunnen schakelen;
  • Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van inhousedagen voor HBO & Master studenten en onderhoud contacten met diverse studieverenigingen;
  • Je bezoekt Hogescholen, Universiteiten en (online) stage markten om het juiste talent te spotten;
  • Je gaat op zoek naar de laatste trends op het gebied van recruitment en verzint unieke wervingscampagnes.

Wie ben jij?

  • Je bent innovatief en houdt niet van stilzitten;
  • Een echte teamplayer die communicatief sterk is;
  • Je hebt 0-2 jaar ervaring in Recruitment;
  • Goede beheersing van Nederlandse en Engelse taal;
  • Je hebt recentelijk je HBO/WO studie afgerond;
  • Je bent tussen 32 en 40 uur beschikbaar.

Wij bieden

  • Wij bieden je een uitdagende baan aan binnen het grootste bureaunetwerk van de wereld, waar met de beste mensen in de markt wordt gewerkt naar de oplossingen van de toekomst voor onze klanten in een snel veranderende (digitale) mediawereld;
  • Goede begeleiding van ervaren HR & recruitment collega’s;
  • Een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Open communicatie en een goede werksfeer, waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

Interesse?
Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Heb je een bovengemiddelde interesse in mensen en krijg je een ‘kick’ van het vinden van het beste talent voor onze organisatie? Solliciteer dan snel hier zodat je binnenkort een kop koffie (of een biertje) kunt komen drinken om kennis te maken met misschien wel je nieuwe collega’s!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.