MediaCom is één van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea en Tele2.
Op dit moment zijn we op zoek naar een Campaign Manager.

Wat doe je echt?

De Campaign Manager is onderdeel van het Communications Team en werkt samen met de Campaign Lead aan het ondersteunen en implementeren van mediacampagnes voor alle touchpoints (Online & Offline). Tevens is de Campaign Manager (mede) verantwoordelijk voor het optimaliseren en rapportage van digitale campagnes in samenwerking met de specialisten.

Taken en verantwoordelijkheden:

  1. Ondersteunen van het Comms team bij de ontwikkeling van communicatieplannen voor klanten (doelgroep- concurrentie- en andere analyses tbv de ontwikkeling van het plan);
  2. (mede) Ontwikkelen van mediaplannen op het gebied van print, OOH, bioscoop en digital;
  3. Verantwoordelijk voor het opmaken van online procuraties;
  4. Plannen, uitvoeren, optimaliseren en maken van eindevaluaties van (digitale) campagnes, tevens terugkoppelen van resultaten van campagnes aan de Comms Planner;
  5. Aansturing van en samenwerking met de diverse afdelingen (Ad-ops/DO) van GroupM en Greenhouse ten behoeve van een optimale digitale campagneplanning, inkoop, iimplemenatie van trackers obv KPI’s;
  6. Samen met de Campaign Flow Manager verantwoordelijk voor het voeren van een juiste (project) administratie waaronder budgetbewaking van campagnes, bijhouden van media- en jaarkalenders mbt het inhoudelijke planningsdeel, deelprocuraties invullen e.d.;
  7. Aanspreekpunt voor exploitanten voor algemene afspraken, last minute aanbiedingen en het bijwonen van kennissessies;
  8. Opbouwen en onderhouden van goede werkrelaties met de collega’s van MediaCom, GroupM, Greenhouse en exploitanten;
  9. Actieve bijdrage aan de initiatieven op gebied van ontwikkeling d.m.v. volgen van trainingen en e-learnings.

Wij vragen?

  • Afgeronde HBO opleiding; studierichting Communicatie en/of Com. Economie;
  • Affiniteit met (digitale) mediaplanning;
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Teamplayer;
  • Accuraat;
  • Communicatief sterk;
  • Klant- en resultaatgericht;
  • Pro-actief en ondernemend;
  • Stressbestendig.

Wij bieden

  • We hebben een klantportfolio waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste klanten wereldwijd behoren;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • Goede arbeidsvoorwaarden & ontwikkelmogelijkheden;
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

Contact

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Ben jij een enthousiaste HBO/WO student, wil je meewerken aan de realisatie van (digitale) campagnes voor prachtige merken als Adidas, H&M, Ikea en Tele2 en geeft het jou energie als jij jouw campagnes terugziet op TV, radio of social media? Dan is deze stage bij MediaCom iets voor jou!

MediaCom is één van de grootste mediabureaus van de wereld èn Nederland.  Ons succes begint bij onze ‘People First’ cultuur. De klant, de werknemer, de consument; mensen staan bij ons altijd centraal. Daarbij is de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component.

Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging!

Wat zoeken we?
We zoeken een Stagiair die in de Client Teams ondersteuning geeft aan het uitvoeren en evalueren van mediacampagnes. Iemand die het leuk vindt om bij (digitale) mediacampagnes betrokken te zijn en in een team te werken.

Wat ga je doen?
Als Stagiair ben je samen met het Client team verantwoordelijk voor verschillende mediacampagnes. Je ondersteunt en implementeert deze mediacampagnes voor alle mediumtypen (online en offline). Tevens help je bij het optimaliseren en rapporteren van digitale campagnes in samenwerking met de specialisten, het maken van doelgroep- en concurrentie-analyses en het opmaken van orderbevestigingen.   

Wat heb jij te bieden?

  • HBO/WO werk- en denkniveau
  • Communicatief sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Nederlandse & Engelse taal in woord en geschrift;
  • Enthousiast, leergierig en organisatorisch sterk met oog voor detail;
  • Geïnteresseerd in (digitale) mediaplanning;
  • Teamplayer!

En natuurlijk: Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 5 maanden;
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per direct of aug/sep 2021;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP);
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.

Ben jij enthousiast geworden?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

WPP (GroupM, Wavemaker, MediaCom, Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

WAVEMAKER is hét mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en content strategieën.

WAVEMAKER is onderdeel van GroupM, de mediatak van WPP. In hartje Amsterdam zitten wij in het Amsteldok campus, de nieuwe creatieve en sociale hub voor alle WPP collega’s. Gewoon om beter geïntegreerd werk te maken voor onze klanten. Wavemaker heeft op de 5e etage een relaxte, comfortabele werkomgeving met fantastisch uitzicht over de stad en daarnaast worden in het pand inspirerende activiteiten georganiseerd, zoals workshops, lezingen en sport.

Jouw vliegende start in de media wereld.
Je bent bijna/net afgestudeerd en je hebt het wel even gehad met alleen theorie. Graag wil je aan de slag, maar je weet na je master/HBO nog niet specifiek wat je wilt gaan doen. Wel weet je dat je graag aan de slag wilt in de marketing / media en wilt werken voor mooie, sterke merken als Vodafone, Friesland Campina, Netflix en Tayota.

Omdat het lastig is om direct specifiek te weten wat je wilt en waar je goed in bent, heeft mediabureau WAVEMAKER een uniek programma ontwikkeld. In dit “traineeship” zal je starten als AVM (video, audio en tv) specialist, social specialist of als media planner. Je gaat je dan in ongeveer 18 maanden tijd ontwikkelen tot een professional. Na die 18 maanden krijg je de keuze om je verder binnen dat vakgebied te ontwikkelen of juist een brede stap te maken naar een van de andere disciplines. Zo kan je vanuit de praktijk jezelf ontwikkelen en ondertussen goed onderzoeken waar nou echt jouw passie en talent liggen.

Wat je doet

  • Jezelf snel ontwikkelen binnen het marketing/ communicatie vakgebied binnen een toonaangevend media-adviesbureau;
  • Ideeën bedenken, inbrengen en uitvoeren ter verbetering van WAVEMAKER;
  • Communicatie plannen (AVM) opzetten en uitvoeren;
  • Meewerken op interne projecten en op opdrachten voor diverse klanten.

Hoe je dat aanpakt

  • Vanaf dag 1 meedraaien met de collega’s in jouw klantenteam;
  • Werkzame ideeën bedenken én uitvoeren
  • Je handen uit de mouwen te steken;
  • Tijdens een potje tafeltennis tot nieuwe, slimme ideeën komen;
  • Jouw creatieve geest de vrije loop laten en dit delen;
  • Het verschil willen maken.

Hoe je dag eruit kan zien
08.30 uur. Je komt binnen en begint de dag met een goede kop cappuccino en je bekijkt de resultaten van de TV/YouTube campagne and communiceert dit . Terwijl je de vorige avond met je collega’s doorneemt doe je alvast je laptop open om jouw presentatie voor vanmiddag nog even aan te passen. Gisteravond op de bank toch nog een nieuw, briljant idee opgedaan. Je onderbouwt je nieuwe plannen uitvoerig en verwerkt alles netjes in Excel.

11.00 uur. De vergadering met jouw business unit staat op de planning. Je haast je naar de meeting om met het hele team de nieuwe planning te horen van de campagne en hier met z’n allen over te brainstormen.

13.00 uur. Een momentje van welverdiende rust. Samen met je collega’s snel je naar het bedrijfsrestaurant om daar gebruik te maken van de uitgebreide lunch waar je de plannen voor het weekend nog even bespreekt.

14.30 uur. Je laat jouw presentatie met daarin je nieuwe ideeën zien aan het team en beargumenteert waarom jouw idee tot uitvoering gebracht moet worden.

16.00 uur. Je pakt even een blikje cola uit een van de goedgevulde koelkasten terwijl je in het laatste uurtje alle puntjes op de i zet van die dag. Terwijl je nog de inkoopschema’s moet bijwerken en nieuwe campagneoverzichten moet beschrijven, merk je elke dag weer dat er eigenlijk toch te weinig uren in een dag zitten.

20.00 uur. Terwijl je thuis lekker op de bank zit, realiseer jij je dat je in de afgelopen twee maanden bij WAVEMAKER al meer hebt geleerd dan de afgelopen vijf jaar in de collegebanken.

Hoe het allemaal in zijn werk gaat:

Tijdens de sollicitatieprocedure zal je kennismaken met HR/Recruitment en collega’s van de verschillende disciplines. Hierbij gaan we niet alleen kijken wat wij denken dat het beste bij jou past, maar kan jij ook laten zien waar jouw passie ligt. Wanneer jij de verschillende rondes succesvol doorstaat kan jij binnen no-time bij WAVEMAKER aan de slag.

Wie jij bent

  • HBO/WO bachelor/master bijna/net afgerond;
  • Passie en interesse in de media wereld;
  • Heel veel ambitie en hard willen werken;
  • Cijfermatig sterk en analytisch;
  • Ervaring met marketing/communicatie;
  • Vernieuwende ideeën;
  • Proactief en collegiaal;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse en de Engelse taal.

Wat wij jou bieden

  • De beste start van jouw loopbaan bij een dynamisch media-adviesbureau;
  • Een fantastische werkplek met leuke collega’s bij een heel mooi bedrijf;
  • Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een internationaal kennisnetwerk op het gebied van (digitale) media;
  • Aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling door deelname aan de WAVEMAKER Academy.

Dit klinkt als mijn droombaan!

Zie jij dit ook als DE start van je carrière in de media?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

 

Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie strategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science voor een periode van 5 maanden.

Over MediaCom

Bij MediaCom leven wij volgens het principe ‘People First, Better Results’. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component is van onze ‘People First’ cultuur.

Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging!

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van merkpositionering tot reclame-effectonderzoek tot doelgroeponderzoek tot voorspellingen van de campagne impact, op basis van modellen. Met de grote hoeveelheid kennis die we hebben vervullen we bovendien een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en zijn we een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

De stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de research afdeling van MediaCom op een toepasbare manier in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders uitgevoerd worden en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. MediaCom heeft de beschiking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wat zoeken we?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.
  • Analytisch sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Pro-actief en ondernemend
  • Stressbestendig
  • Passie voor media

Wat wij bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage)
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per september 2021
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
  • Groot nationaal netwerk
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Alleen sollicitaties via de website worden in behandeling genomen.
Klik hier om naar de website te gaan en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

Family-held company Keune Haircosmetics is the largest supplier of professional haircare products in the Netherlands (B2B). It all started in 1922 when pharmacist Jan Keune’s fascination with curls and perms led him to experiment and develop the formula for home perms. This was the starting point of Keune Haircosmetics. Now, almost 100 years later, the company is run by Jan Keune’s son George Keune and his son, Eelco, and we are active in more than 80 countries. We are proud to have been able to work with one of the most diverse and creative crews in the business. The only thing we’re missing is YOU! For our Global Marketing department in our epicenter (read: head office) in Soest we are looking for:

MARKETING INTERNS

In the Global Marketing department, we focus on Brand Management, Product Management, Social Media, and Influencer Marketing.

As a marketing intern, you are fully part of the team. This means that you have a versatile job with a lot of responsibilities. You will be packing Goodie Boxes in the morning, will be at a shoot for a new product in the afternoon, and at a launch party full of influencers in the evening. And even though it’s getting late, the next morning you’re just as fresh and fruity at the office (with a head full of shiny hair, thanks to our endless supply of Keune goodies) to also do some administrative work.

By the way, we can get coffee and print ourselves, that’s not what you are here for. We think it’s much more important that you let your voice be heard and blow us away with your knowledge of the beauty industry, your good ideas, and your smart questions.

YOU:

  • Are HBO/WO educated
  • Speak and write flawless Dutch / English
  • Are available 40 hours a week
  • Understand what it means to be part of a team
  • Don’t sit around waiting for things to happen or for someone to ask you anything, but show initiative
  • Are flexible (as in you can handle last-minute changes well)
  • Are funny (it’s also ok if you believe that yourself)

WE:

  • Invest in your talent
  • Offer you career opportunities
  • Give you the chance to collaborate with top-notch marketeers
  • Give you regular (honest!) feedback
  • Are the nicest colleagues (okay, maybe not the nicest, but really nice!)
  • Internship allowance of €650 per month

 

Send your resume with a short but sweet motivation letter to apijnenburg@keune.com and svleeuwen@keune.com

Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing en ben je sterk cijfermatig? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Dan komt dat goed uit!

Bij WAVEMAKER zijn wij namelijk per direct op zoek naar een Campaign Manager Video & Audio (starter).
WAVEMAKER is hét mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en content strategieën.

De Campaign Manager Video & Audio werkt nauw samen met de AV lead en/of Senior AV specialist en ondersteunt deze op alle uitvoerende werkzaamheden, waaronder het inkopen optimaliseren, evalueren van campagnes, materiaal coördinatie en afstemming met GroupM/exploitanten. De Campaign Manager Video & Audio onderhoudt zelf contact met de klant over de uitzendschema’s en het beantwoorden van vragen van de klant. Daarnaast zet de Campaign Manager Video & Audio zich in om het AV-landschap, planningstools, Wavemaker/GRM producten en exploitanten te leren kennen.

Wat doet een Campaign Manager Video & Audio ?

  • Als Campaign Manager Video & Audio ben je verantwoordelijk voor de inkoop, monitoring en evaluatie van audiovisuele middelen, TV, Radio en online video;
  • Je maakt media analyses en verkrijgt hiermee inzicht tot de markt en je doelgroep;
  • Je houdt de campagnes op een dagelijkse basis nauwkeurig bij en optimaliseert deze waar nodig;
  • Je hebt contact met de klant met betrekking tot je eigen geplande campagnes;
  • Je levert een bijdrage in het geval van (internationale); klantrapportages & (internationale) data & audit rapportages. Daarnaast verzamel je data voor dashboarding, campagne opzet en concurrentie analyse;
  • In de introductiefase van nieuwe collega’s ondersteunt de Campaign Manager Video & Audio bij het inwerken;
  • Je maakt een sterke persoonlijke groei door aan de hand van de aangeboden interne trainingen gericht op zowel persoonlijke ontwikkeling als ontwikkelingen in het medialandschap;
  • Je onderhoud je werkrelaties met exploitanten;
  • De Campaign Manager Video & Audio rapporteert aan de AV Lead.

Wie jij bent

  • HBO/WO master bijna/net afgerond;
  • Passie en interesse in de media wereld en marketing&communicatie;
  • Ambitie en hard willen werken;
  • Cijfermatig sterk en analytisch;
  • Vernieuwende ideeën;
  • Het verschil willen maken;
  • Proactief en collegiaal;
  • Sterke Excel skills;
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse en de Engelse taal;
  • Nederlands vereist.

Wat wij jou bieden

  • De start van jouw loopbaan bij een dynamisch media-adviesbureau;
  • Een werkplek met leuke collega’s bij een heel mooi bedrijf;
  • Een goed salaris en mooie doorgroeimogelijkheden;
  • Professionele en internationale omgeving met (persoonlijke) groei- en ontwikkelmogelijkheden;
  • Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een internationaal kennisnetwerk op het gebied van (digitale) media;
  • Aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling door deelname aan de WAVEMAKER Academy.

Dit klinkt als mijn droombaan!

Zie jij dit ook als DE start van je carrière in de media?

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik onderaan deze vacature op ‘hier’ en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.