Omschrijving

Als Marketing stagiair bij De Energiebespaarders ben jij, samen met een klein team, medeverantwoordelijk voor de marketingactivatie en communicatie van De Energiebespaarders. Je werkt onder andere aan onze (online) uitingen in advertenties, onze blog en social media, ondersteunt bij het doen van analyses en helpt mee bij het creëren van content. Van strategie tot operatie, van advertising tot social media management en van partner management tot klantonderzoek; je gaat alles meemaken.

De Energiebespaarders is een jong en bruisend bedrijf dat de wereld een stukje groener maakt, huis voor huis. Daar ga jij je steentje aan bijdragen! Je krijgt toffe eigen projecten, ziet een goede dwarsdoorsnede van hoe marketingplannen in de praktijk worden gebracht en je wordt begeleid door een ervaren marketeer.

Wat je écht doet

  • Je ondersteunt in het beheer van social media kanalen en houdt trends in de markt/media bij om hier vervolgens op aan te haken.
  • Je schrijft blogposts, helpt mee bij het creëren van andere online (video)content en ondersteunt in het opzetten van marketingcampagnes.
  • Je doet analyses om een goed beeld te krijgen van hoe verschillende partnersen marketingkanalen presteren.
  • Je helpt mee in het doen van klantonderzoek om onze klanten nóg beter te leren kennen en nieuwe doelgroepen te identificeren.
  • Je verzamelt en rapporteert informatie met betrekking tot woningverduurzaming en weet hier geschikt op in te haken.

Wat we bieden

  • Ongekend goede werksfeer.
  • Een uitgebreide verse lunch, maandelijkse borrels, legendarische Energiebespaarders feesten (zolang de corona-maatregelen het toelaten)
  • Persoonlijke groei. We bieden jou een werkomgeving die het beste uit jou naar voren haalt.
  • Begeleiding door een ervaren marketeer met meer dan 10 jaar ervaring bij zowel grote multinationals als jonge startups.
  • Stagevergoeding van €400 per maand.

Wie we zoeken

  • In laatste fase van HBO, BSc of MSc opleiding
  • Marketing-, communicatie- of gerelateerde studie
  • Een meewerkstagiair voor 4-5 dagen per week. Echter is tijd en ruimte voor een afstudeerscriptie naast werkzaamheden bespreekbaar.
  • Iemand die proactief oplossingen kan bedenken en verantwoordelijkheid wil nemen.
  • Een leergierig persoon die grote uitdagingen niet uit de weg gaat en graag verschil wil maken in een snelgroeiend bedrijf.
  • Kennis van duurzaam wonen. Niet verplicht, wel welkom.
  • Een vloeiende pen met goede kennis van de Nederlandse taal.
  • Iemand die het leuk vind om zowel met data te werken als zijn/haar creatieve kant te laten zien.
  • Kennis van en affiniteit met (online) marketing, social media en copywriting. Ervaring is een pré.

Een dag uit het leven van een Marketing stagiair

Je werkdag begint om 09:00 uur ‘s ochtends op kantoor of thuis. Om de dag goed te beginnen, start je met een bak koffie. Elke dag is weer anders, maar begint altijd met een korte stand up meeting met het marketing team. Hierin bespreek je met je collega’s wat je doelen zijn en waar je die dag aan gaat werken. Als je hulp nodig hebt met bepaalde projecten of taken kan je dit bespreken en krijg je advies over hoe iets aan te pakken.

In de ochtend verzamel je zelfstandig de uitkomsten van het bezoekersgedrag van vorige week, en presenteert deze in de wekelijkse marketing meeting aan Jack en Olga. Daar leggen we onze prioriteiten vast, zodat er een duidelijk plan is voor aankomende week. Er ontstaat een spontane brainstorm over hoe we de site traffic kunnen laten groeien via een kleine maar slimme social media campagne. Vervolgens ga je verder aan je eigen bureau om dit uit te werken. Je sluit de ochtend af met het benaderen van klanten en bedrijven die je nodig hebt om een over 4 weken een video te schieten.

Tijdens een gezellige lunch met het team met veel slechte grappen, wordt het weekend besproken. Na de lunch neem je de blogs die je vorige week hebt geschreven door, om ze vervolgens te publiceren op onze kanalen aan de hand van de content kalender. Aan het einde van de dag leg je de laatste hand aan je vragen voor het interview dat overmorgen staat gepland met een klant.

Rond 18:00 uur zet je de laatste punt in een mail aan een partner met wie je morgen een belafspraak hebt en klapt je laptop dicht. Je pakt nog een bier uit de koelkast voor een klein borreltje met collega’s en stapt vervolgens met een voldaan gevoel op de fiets: je hebt met jouw collega’s Nederland weer een stukje duurzamer gemaakt!

Over De Energiebespaarders

Onnodig ingewikkelde dingen rond duurzaamheid simpel en toegankelijk maken. Daar staan wij elke morgen voor op. Oprichters Mark en Jeffrey werkten in de olie- en gassector en zagen daar dat veel mensen het lastig vinden om thuis energie te besparen, hoewel ze dat wel graag zouden willen. Het milieu sparen en slim omgaan met een eindige hoeveelheid grondstoffen, is eindelijk écht op de agenda gekomen en De Energiebespaarders willen hier een steentje aan bijdragen.

We helpen particuliere woningeigenaren door heel Nederland met het verduurzamen van hun woning. Door vakkundig advies en professionele uitvoer nemen wij zo veel mogelijk voor je uit handen. We coördineren en begeleiden de installaties om een klant zoveel mogelijk te ontzorgen. Daarbij bieden we een goede nazorg en garantie om klanten op een later moment niet voor vervelende verrassingen te laten staan.

Dit alles doen wij met onze intelligente software en slimme afspraken met onze partnerinstallateurs. We hebben een online platform gebouwd waarmee wij onze adviseurs, woningeigenaren en goede lokale installateurs met elkaar verbinden om het verduurzamen van woningen goedkoper, efficiënter en eenvoudiger te maken.

De Energiebespaarders is opgericht in 2015 en groeit als kool. Op dit moment hebben we zo’n 30 collega’s (maar als je met je ogen knippert kunnen er zomaar een paar bij zijn gekomen), waarbij onze gemiddelde leeftijd 28 jaar is. Ons team? Vet gezellig, ziek gemotiveerd om De Energiebespaarders samen te laten groeien en bovenal erg gedreven om Nederland een stukje duurzamer te maken.

Interesse? Solliciteren kan hier!

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

About Glocalities

Glocalities International B.V. is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients with sustainable international growth.

Why Glocalities is unique

 

Glocalities holds a unique position in global market research, possessing in-depth knowledge, cross-cultural data, and web-based tools allowing us to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in key economies worldwide. We serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 7 months

Contact details

Are you a result driven team player with positive energy? And are you enthusiastic about this internship at Glocalities?

Please send your resume and application to: working@glocalities.com.

For questions about the internship, contact Martijn Lampert (research director Glocalities) by telephone +31 20 589 8383.

Omschrijving

GORTcoaching is een van de marktleiders op het gebied van coaching in Nederland. Vind je het leuk om
mee te helpen met alle marketing gerelateerde activiteiten en het merk GORTcoaching naar het
volgende level te tillen? Door stage te lopen bij GORTcoaching zal je terecht komen in een enthousiast
team binnen een groeiende organisatie waar je een eigen project op niveau zal volbrengen. Benieuwd
naar de mogelijkheden? Lees verder en solliciteer voor onze vacature. Deze stage is op het niveau van
een traineeship.

  • Een stage op ons hoofdkantoor in Amsterdam
  • Zelfstandig werken op diverse projecten met eindverantwoordelijkheid op niveau en veel
    ruimte voor eigen initiatief
  • Mogelijkheid tot onderzoek doen binnen de organisatie
  • Persoonlijke begeleiding gedurende de gehele stage
  • De mogelijkheid om binnen de stage door te groeien

Jij gaat:

  • Content management website (zorgen dat onze website altijd up-to-date is, onderzoeken hoe
    we de usabillity kunnen verbeteren etc.)
  • Het onderhouden van onze social media kanalen
  • Online en offline marketing – taken uitvoeren. Je ondersteunt onze marketing manager op
    operationeel niveau.
  • Inhoudelijke marketing acties uitvoeren (publiceren van persberichten, artikelen voor vakbladen
    schrijven etc.).
  • Helpen met organiseren van bijv. intervisie, coachlunches etc.
  • Intervisie volgen van het stage team als bijdrage aan je persoonlijke ontwikkeling
  • Werken aan je eigen persoonlijke ontwikkeling, je talenten ontdekken en vervolgens inzetten.
  • Dit zijn een paar voorbeelden, naast deze taken zijn er nog andere mogelijkheden.

Wij bieden:

  • Vergoedingen:
    • Een stagevergoeding van €240 en een maximale reiskostenvergoeding van €150 per maand o.b.v. een stage van 3 dagen per week.
    • Een stagevergoeding van €320 en een maximale reiskostenvergoeding van €200 per maand o.b.v. een stage van 4 dagen per week.
    • Een stagevergoeding van €400 en een maximale reiskostenvergoeding van €250 per maand o.b.v. een stage van 5 dagen per week
  • Iedere dag een gezellige lunch samen op kantoor, dit wordt volledig vergoed (t.w.v. €42
    per maand)
  • Een fijne werksfeer in een jong en ambitieus team!
  • En in de corona tijden vooral vanuit huis werken en via zoom gezellig in verbinding
    blijven met het team

Wij vragen:

  • Minimaal HBO werk en denkniveau
  • Een student Marketing / Marketing-Communicatie (aanverwante studies zijn welkom)
  • Een ambitieus en proactief type met oog voor detail die binnen de stage veel wil leren en
    doorgroeien
  • Kennis van HTML en WordPress zijn een pre
  • Kennis van Photoshop is een pre
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in geschrift
  • Beschikbaarheid voor minimaal 3 dagen per week
  • Beschikbaarheid voor minimaal 6 maanden
  • Beschikking over een goedwerkende laptop

Reageren:
Ben jij de stagiair waar wij naar op zoek zijn? Reageer dan direct door je CV en motivatie naar
trainee@gortcoaching.nl te mailen.

Sollicitatieprocedure:
Onze sollicitatieprocedure bestaat uit 3 onderdelen; een schriftelijke sollicitatie, een sollicitatiegesprek
en een meeloopdag. De meeloopdag wordt gebruikt om van beide kanten te kijken of er een klik is. Jij
krijgt inzicht in hoe het zou zijn om bij GORTcoaching te werken en wij krijgen inzicht in hoe jij werkt en
hoe jij binnen het team zou passen.

Vragen?
Heb je nog vragen over deze vacature? Mail ons gerust via trainee@gortcoaching.nl. Deze stage is zeer
geschikt voor studenten die zeker met een 8 of hoger willen afstuderen.

LET OP: De vacature is doorlopend dus je kan op elk moment aan de slag gaan, per direct is zeker
mogelijk!

Voor meer info over GORTcoaching klik hier!

Beschrijving van het bedrijf

Het is verrassend wat er allemaal kan gebeuren door een kopje koffie. Bij JACOBS DOUWE EGBERTS, hebben we er onze missie van gemaakt om dit uit te zoeken. Als Stagiair Category Marketing Coffee & Cross Sell kan jij impact maken door hier onderdeel van te zijn. Onze mensen zijn hier sinds dag een mee bezig en we zijn er dan ook trots op dat we samen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. Ons koffie- en theeportfolio is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. We geloven er in dat iedereen de koffie verdient waar hij of zij zo van houdt, wie je ook bent, waar je ook woont of hoe je het drinkt! Kortom: “A coffee for every cup”.Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional levert koffie- en theeconcepten aan kantoren, overheidsinstellingen, horeca en hospitality, kortom alle instellingen buiten het supermarktkanaal. Vanuit onze ondernemerschap, kennis en rijke traditie zijn wij een strategische partner voor onze klanten en denken wij op creatieve en innovatieve wijze met hen mee over unieke koffie- en theeconcepten. Op deze manier leveren we bij verschillende klanten een bijdrage aan hun doelstellingen op gebied van duurzaam ondernemen en medewerkerstevredenheid.

 

Functieomschrijving

Het Category Marketing team volgt de trends in de markt en vertaalt deze door naar nieuwe producten, verpakkingen en concepten. Daarnaast is het Category Marketing team ook verantwoordelijk om de middelen te ontwikkelen die onze innovaties tot een succes te maken. Dit heeft betrekking op koffie, thee, cross-sell, machines en services en voor alle kanalen/segmenten waar JDE Professional actief is. Dit betreft grote bedrijven, MKB, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en Horeca. Het Category Marketing team heeft als belangrijkste doel de koffie & thee merken te bouwen binnen de out-of-home markt en een relevant en eigentijds assortiment aan te bieden aan de grote hoeveelheid klanten die deze markt kent.Voor de categorieën Coffee & Cross-Sell zijn we binnen het Category Marketing team op zoek naar een stagiair(e) die met veel enthousiasme en energie het team komt versterken. Dit is jouw kans om opgedane marketingkennis te gebruiken en te verbeteren in de praktijk. We zullen je uitdagen op verschillende marketingvlakken, variërend van het (door)ontwikkelen en onderhouden van het assortiment en het meewerken aan een marketingplan, tot het ontwikkelen van marketing materialen en het begeleiden van innovatieprojecten. Kortom: genoeg om te leren! 

Wat je gaat doen

  • Algemene marketingondersteuning voor de koffiemerken Douwe Egberts, L’OR, en Piazza D’Oro;
  • Algemene ondersteuning voor de Cross-sell categorie (zoals bekers, melk, suiker) van onze koffiemerken;
  • Onderhouden en (door)ontwikkelen van het product assortiment;
  • Ontwikkelen van marketing materialen en een bijdrage leveren aan het totale marketingplan;
  • Coördineren van (sub)projecten;
  • Afstemmen van vraagstukken met segment-marketing, sales en de internationale marketingafdeling;
  • Ondersteuning van het Category Marketing team bij dagelijkse werkzaamheden.

Functie-eisen

Heb jij een ondernemende instelling en krijg jij energie van het behalen van successen? Dan pas jij goed bij JDE. Onze medewerkers inspireren al meer dan 265 jaar de internationale koffiewereld. Wij houden van mensen die niet bang zijn om uit te proberen en die dat doen tot het goed gaat. Wij hechten waarde aan een sterke overtuiging en moedigen je aan je mening te geven. En dat allemaal in een open en toegankelijke omgeving waar je kan groeien zoals jij dat wilt.
Voor deze stage zoeken we iemand met de volgende vaardigheden en ervaring:

  • HBO/WO: bij voorkeur binnen een opleiding  gericht op Marketing, Communicatie of Commerciële Economie,
  • Grote mate van zelfstandigheid en een proactieve houding;
  • Professionele-, communicatie- en presentatievaardigheden;
  • Je kan een financiële bril, maar ook een technische bril opzetten;
  • Hands-on mentaliteit en creatief;
  • Oplossingsgericht denkvermogen;
  • Projectmanagementvaardigheden zoals planning;

Aanvullende informatie

We bieden
Als je bij ons werkt, heb je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Daarnaast kom je in een jong team met een gemiddelde leeftijd van 30. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs van 450 euro (HBO-ers) of 500 euro (WO-ers) per maand, op basis van een fulltime werkweek. De stageperiode is [maand + jaar] en voor een periode van 5/6 maanden, al kan hier in overleg van afgeweken worden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO of WO instelling.De stageperiode is in overleg op basis van onderstaande kenmerken:

  • Start bij voorkeur in Januari 2021;
  • Betreft een fulltime dienstverband;
  • Een periode van minimaal vijf à zes maanden.

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Marius Steenhuis (Sr. Category Marketing specialist), bereikbaar op +31 (0)611014954.

Enthousiast?

Wij zijn erg benieuwd naar jouw verhaal! Upload snel je CV en motivatiebrief. Wij zien daarin graag terugkomen waarom jij bij JDE wilt komen werken en welke ervaringen je meeneemt die je leven hebben verrijkt. Je kunt reageren ter attentie van Eliza de Graaf, Talent Acquisition Intern. Een online assessment maakt onderdeel uit van de procedure. Click here!