Ben jij opzoek naar een Influencer Marketing stage bij het grootste advertentiemediabedrijf ter wereld? Wil jij werken met de mooiste merken voor de beste mediabureaus van Nederland? Lijkt het je leuk om in Amsterdam in een gloed nieuwe campus te werken waar alle grote mediabureaus, PR-bureaus en creatieve bureaus van WPP gevestigd zijn? Ben jij helemaal op de hoogte van het Nederlandse influencer landschap? Denk jij van toegevoegde waarde te kunnen zijn gedurende je stage? Is het antwoord op al deze vragen, ‘JA’? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Bij GroupM hebben wij sinds kort een afdeling die verantwoordelijk is voor Influencer Marketing campagnes die we op grote (internationale) schaal inzetten. Hierbij proberen wij de campagnes van onze mediabureaus meetbaar en schaalbaar te maken middels de laatste technieken.

In deze stage doe je praktijkervaring op in het hart van de mediawereld. Je zult het team versterken en verantwoordelijk worden voor diverse influencer trajecten. Onder onze begeleiding zullen wij ervoor zorgen dat jij bekend wordt met de wereld van mediabureaus. Tevens is deze stage perfect geschikt om jouw communicatie/-presentatie en organisatie-skills naar een hoger niveau te tillen.

Deze plek bied je de unieke kans om binnen heel WPP (moederbedrijf) een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare, Greenhouse en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading, Influencer Marketing en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam, Eindhoven en Sittard die werken voor tientallen klanten zoals Unilever, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving. Op vrijdagmiddag zijn we vaak te vinden in de sky bar die gevestigd is op de 9de verdieping.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je een echte spin in het web die secuur werkt en het overzicht kan bewaken bij verschillende werkzaamheden en deadlines.

Verantwoordelijkheden:

  • Assistentie bij (lopende) campagnes;
  • Scouten van influencers;
  • Organiseren van een event;
  • Evaluaties opzetten, uitsturen en verwerken;
  • Administratieve ondersteuning;
  • Rapporten verwerken en eventueel uitwerken;
  • Contacten onderhouden met mediabureau’s en partners;
  • Creatief meedenken met campagnes.

 Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week;
  • Je bent beschikbaar vanaf februari 2022 voor de duur van minimaal 20 weken;
  • Je doet een HBO studie in de richting van event/marketing/communicatie;
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend;
  • Je hebt ervaring met het verwerken van data in Excel;
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels;
  • Je hebt kennis van de Nederlandse influencer markt;
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines.
  • Je hebt humor en bent sociaal.

 Wij bieden

  • Een fantastische stageplek voor minimaal 4/5 maanden;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Ruimte om aan je studieopdracht te werken;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een leuk (jong)team bij GroupM die ook wekelijks een borrel met elkaar drinkt;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Een fantastische (gezonde) lunch in onze WPP kantine;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, GroupM, WPP);
  • Toegang tot onze GroupM University;
  • Stagevergoeding.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Zit je in de laatste fase van je WO studie en ben je klaar voor de praktijk? Ben je op zoek naar een stage waar je veel kan leren, jezelf kan ontwikkelen, je ambities kan tonen, onderdeel uitmaakt van een team en waar je ook veel plezier hebt?

GroupM is op zoek naar iemand met passie voor digitale media die zich snel kan en wil ontwikkelen. Iemand die de beste wil worden in het vak. Je bent hierbij verantwoordelijk voor het op een kwalitatieve en professionele wijze verzorgen van campagnemanagement en trafficking van digitale campagnes.

Deze plek biedt je de unieke kans om binnen heel GroupM een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam en Eindhoven die werken voor tientallen klanten zoals IKEA, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Wat ga je doen?

De Stagiair Campaign Management is verantwoordelijk voor het op een kwalitatieve en professionele wijze verzorgen van campagnemanagement en trafficking van digitale campagnes. Hierbij werk je nauw samen met mediaplanners van de mediabureaus, exploitanten, creatieve bureaus en admanagement partijen. Het team verzorgt online trafficking voor klanten van alle mediabureaus van GroupM (Mindshare, MediaCom en Wavemaker), waaronder Unilever, IKEA, Vodafone, Volvo,Netflix, Chanel en Subway.

Verantwoordelijkheden:

  • Opmaken van creatieve specificaties t.b.v. een correcte briefing naar het creatief bureau;
  • Controleren, inboeken en trafficken van de creatieve materialen in admanagementsystemen Sizmek, Google Campaign Manager en Adform;
  • Verzorgen van trackers, pixels en third-party measurement om digitale campagnes mee te meten;
  • Overall communicatie met betrokkenen (adverteerder/mediabureau) over de status van de campagne.

 Wat zoeken we?

  • WO denk- en werkniveau;
  • Werkervaring binnen digital marketing of digitale media is een pre;
  • Goede MS Office vaardigheden, met name Excel en Word;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Goede sociale vaardigheden;
  • In staat om zelfstandig het werk te organiseren en prioriteiten te stellen;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Wat bieden wij?

  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • De stagevergoeding bedraagt € 450,- bruto per maand bij een fulltime stage.
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, Kinetic, GroupM en WPP);
  • Een leuk team bij GroupM dat ook wekelijks een borrel met elkaar drinkt, al dan niet virtueel;
  • Startdatum: februari 2022;
  • Minimale duur: 6 maanden.

Solliciteren?
Nu je dit aan lezen bent denk je natuurlijk… dat ben ik! Mooi! Dus reageer snel als je aan een uitdagende stage wilt starten bij GroupM!

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatiebrief. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit voor een gesprek per Teams.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Weet jij je raad met Google, Facebook, &  LinkedIn Ads? Ben je op zoek naar een manier om wat bij te verdienen met werk van een paar uur per maand? Misschien kun jij ons helpen. Stichting De Kleine Consultant zoekt iemand die op flexbasis onze advertenties kan regelen. Vanwege snelle doorstroom binnen onze organisatie is het niet mogelijk om dit door onze vrijwilligers te laten doen, en daarom zouden we graag iemand hebben die dit op langere termijn onder zijn hoede wil nemen. Het gaat om een paar uur per maand die je zelf inplant, het liefst voor minstens een jaar.

Wat wij van jou vragen:

  • Drie maal per jaar tijdens onze recruitmentperiodes een advertentiecampagne opzetten op Google, Facebook & LinkedIn. Deze recruitmentperiodes vallen in september-oktober, januari-februari, en mei-juni.
  • Aan het einde van elke recruitmentperiode een rapport opstellen met de key figures en mogelijke verbeterpunten.
  • Afstemmen van jouw werkzaamheden met onze communicatiemanager.

Wat dit niet is:

  • Je hoeft zelf geen visuals / texten te maken of day-to-day social mediabeheer te doen: dit wordt door onze communicatiemanager gedaan.

Interesse? Neem vrijblijvend contact met ons op via nationaalbestuur@dekleineconsultant.nl inclusief je CV en eventuele referenties.

Over ons:

De Kleine Consultant is de eerste door studenten gerunde non-profit strategieconsultant in Nederland. Met als hoger doel: wij maken Kleine Consultants en onze klanten groot! We bieden strategisch advies daar waar het de meeste waarde toevoegt. Dat is voornamelijk bij start-ups, non-profit organisaties en maatschappelijke MKB. In de afgelopen twaalf jaar hebben we al meer dan 300 strategische projecten uitgevoerd, hebben we meer dan 800 Kleine Consultants groot gemaakt én zijn we gevestigd in acht Nederlandse steden en in Londen. Ons succes? Onze win-win-win formule: Wij ontwikkelen studenten, wij helpen onze klanten, én wij leren van onze partners voor wie we een waardevolle talentenpool zijn.

Voor meer informatie, neem een kijkje op https://dekleineconsultant.nl

 

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring in het (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren media, telecom en leisure? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. Als junior researcher ga je onder meer werken voor de grote mediabedrijven en telecomproviders van Nederland. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar het verbeteren van een bestaand programmaformat, een pretest van een reclamecampagne, een positioneringsonderzoek van een nieuwe streamingdienst tot een onderzoek over diversiteit en inclusiviteit in talkshows. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.

Wat vragen wij?

  • Je hebt maximaal 1 jaar werkervaring in een professionele omgeving en minimaal een afgeronde relevante WO-opleiding, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pre.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum uiterlijk 1 september
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Jeroen Senster (Principal Research Consultant) op (0)6 112 909 67 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!

Ben jij een ambitieuze young professional met een enorme passie voor digital marketing? Wil jij het verschil maken en je carrière een vliegende start geven? Dan is het Digital Marketing Traineeship van SchaalX iets voor jou!

Startdatum traineeship: 9 september 2021

Samenvatting

Jij bent afgestudeerd (WO of HBO) en wil graag een toffe baan in online marketing, maar tegelijkertijd ben je nog lang niet uitgeleerd. Jouw ambitie is namelijk om ver te komen in dit vak en daarvoor wil jij jezelf continu blijven uitdagen. Herkenbaar? Voor ons ook! Daarom kun je via het Digital Marketing Traineeship van SchaalX werkervaring opdoen in online marketing én jouw kennis blijven ontwikkelen. Klinkt dat aantrekkelijk? Mooi, dan is ons Digital Marketing Traineeship iets voor jou!

Waar kom je te werken?

Je komt in dienst bij SchaalX en gaat tijdens je traineeship (dat al drie jaar op rij als excellent is beoordeeld door Thuiswinkel.org) bij verschillende opdrachtgevers aan de slag. Dit kan elke organisatie in Nederland zijn: van start-up tot corporate. Denk bijvoorbeeld aan Vattenfall, Gazelle, Hyundai of Klaverblad Verzekering. We kijken of de organisatie, het team en de opdracht bij jou passen, zodat jij je optimaal als T-shaped digital marketeer kunt ontwikkelen en impact kunt maken in organisaties.

Over SchaalX
SchaalX is al 17 jaar specialist in werving & selectie, interimbemiddeling én ontwikkeling van marketing & communicatie professionals. Voor senior, medior én junior posities. We bieden een aantal traineeships aan voor Digital Young Professionals. Deze traineeships hebben wij ontwikkeld, omdat opleidingen vandaag de dag onvoldoende aansluiten op de arbeidsmarkt: enerzijds wordt er gevraagd om werkervaring (die je als starter nog niet hebt) en anderzijds om specifieke kennis en vaardigheden (die opleidingen niet bieden). Hierdoor is er een gat op de arbeidsmarkt. Dat gat vullen wij op met onze digital traineeships. Ideaal voor jou, zodat je werkervaring kunt opdoen in digital marketing en continu jouw kennis, competenties en vaardigheden blijft ontwikkelen.

Wat ga je doen?

Je komt 1,5 jaar in dienst bij SchaalX en in die periode staat alles in het teken van jouw ontwikkeling tot T-shaped digital marketeer. Eerst volg je de introductietraining van ruim twee weken, zodat je daarna klaar bent om aan de slag te gaan met digital marketingvraagstukken bij verschillende opdrachtgevers. Iedere twee weken kom je samen met jouw tribe een dag terug bij SchaalX voor een masterclass, bootcamp of intervisie. Een greep uit de opdrachten waarmee jij aan de slag kunt gaan:

  • CRO: je optimaliseert de conversiefunnel en zorgt daarmee voor een verhoging van het aantal aanmeldingen via het formulier op de website, waarvoor je tools gebruikt als Optimizely of Tagmanagement
  • Online campagnes: de campagnes ga jij van a tot z opzetten en vervolgens zorg je dat alle resultaten samenkomen in het door jou ontwikkelde dashboard
  • Social advertising & SEA: jij zorgt dat de campagnes via social media goed converteren én je zorgt voor meer traffic naar de website via Google Ads
  • Data analytics: jij analyseert data uit Google Analytics en presenteert dit op een begrijpelijke manier in dashboards, die als basis dienen voor alle marketingactiviteiten
  • Marketing automation: jij draagt bij aan het automatiseren van e-mailmarketing door marketingflows in te stellen en deze continu te optimaliseren

Onderwerpen die in de masterclasses aan bod komen zijn o.a. mobile marketing, SEO, SEA, analytics, conversie optimalisatie, voice search, webanalyse en influencer marketing.

Wat neem je mee?

  • Wo diploma (of high potential met hbo diploma), bij voorkeur richting marketing, communicatie, media of bedrijfskunde
  • Maximaal 2 jaar relevante werkervaring
  • Passie voor de digitale wereld en online marketing
  • Kennis van digitale tools (is een pre)
  • Een ondernemende, proactieve en leergierige instelling
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

Wat bieden we jou?

First things first:

  • Een fulltime baan: 36 uur per week werk je bij jouw opdrachtgever, 4 uur per week besteed je bij SchaalX aan masterclasses, bootcamps en intervisies (in praktijk ben je iedere twee weken een dag bij SchaalX)
  • Fulltime salaris dat je tijdens jouw traineeship opbouwt tot €2.500 per maand
  • 22 vakantiedagen per jaar

Daarnaast krijg je nog veel meer:

  • Een intensief opleidingstraject bestaande uit masterclasses, bootcamps en intervisies, waarin we investeren in jouw digital marketingkennis en persoonlijke ontwikkeling (t.w.v. €18.000)
  • Een steile leercurve, waarmee jij tijdens het traineeship van 1,5 jaar een sprong maakt in jouw carrière die gelijkstaat aan 3 jaar werkervaring
  • Een vaste SchaalX mentor tijdens jouw hele traineeship en 1 op 1 begeleiding vanuit De Droomfabriek voor ontwikkeling van jouw persoonlijk leiderschap
  • Je wordt onderdeel van een kleinschalige tribe met maximaal 12 young professionals: je bent bij ons geen nummer, maar onderdeel van een hecht netwerk met wie je altijd kunt sparren
  • Werkervaring bij verschillende organisaties, zodat jij kunt ontdekken welk type organisatie en welke specialismen het best bij jou passen
  • (Digitale) Vrijdagmiddagborrels samen met alle andere trainees

Hoe nu verder?

  • De eerstvolgende tribe van het traineeship start 9 september 2021
  • De selectie voor het traineeship start zo spoedig mogelijk
  • Ben jij razend enthousiast? Dan kun je nu al solliciteren!

 

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!