MediaCom is onderdeel van de grootste groep van communicatieservices bureaus ter wereld, WPP. We zijn actief in 89 landen wereldwijd en een van de grootste en snelst groeiende mediabureaus van Nederland. We verzorgen de communicatiestrategie, -planning, -inkoop en – onderzoeken voor zeer uiteenlopende adverteerders, waaronder Volkswagen, IKEA, Specsavers, ABN AMRO, T-Mobile, Marktplaats en H&M. Onze kracht is dat we onze klanten helpen voorbij de grenzen van traditionele media te kijken om tot nieuwe ideeën te komen en groei mogelijk te maken. Basis hiervoor is onze overtuiging ‘People First, Better Results’, wat betekent dat talent binnen Mediacom hun potentieel zowel persoonlijk als professioneel volledig kan benutten.
Op dit moment zijn we op zoek naar een Jr. Business Science Manager!

Wat doe je echt?

Op de Business Science afdeling van MediaCom ben je voor onze klanten dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek. Ons doel is klanten te inspireren en helpen bij het nemen van slimme marcom beslissingen. Denk hierbij aan strategische studies zoals doelgroep segmentatie, budgetallocatie en begeleiding van econometrische modeling trajecten tot meer tactische, zoals brand lift studies, pretesting, trackingonderzoek, campaign modeling, etcetera. Bij de Business Science afdeling werk je rechtstreeks voor onze klanten en vervul je een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau, waaronder strategie. Daarnaast speelt de afdeling een belangrijke rol bij new business.

We zijn op zoek naar een Junior Business Science Manager die een sterke affiniteit heeft met communicatie en onderzoek. Je zal een brede reeks aan activiteiten ondernemen, zoals het opzetten van onderzoeken, maken van vragenlijsten, doen van analyses, maken en geven van presentaties, etcetera. Dit doe je samen met onze Business Science Consultants. Je hebt daarbij ook zelf klantcontact en bent actief op alle eerder beschreven vormen van onderzoek. De functie is daardoor zeer divers en er wordt van je verwacht dat je in staat bent om zelfstandig en kritisch te werken.

Naast het uitvoeren van klantprojecten zal je eveneens een bijdrage leveren aan het delen en ontwikkelen van kennis binnen ons bedrijf. Dat betekent dat je meewerkt aan interne projecten en relevante/innovatieve cases deelt met collega’s.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • het opzetten en begeleiden van onderzoeksprojecten en vragenlijsten
  • het zelfstandig analyseren van onderzoeksdata
  • het maken van rapportages en presentaties voor onze klanten
  • het aansturen van veldwerk- en onderzoeksbureaus
  • nauwe samenwerking met Business Science consultants, maar ook met Client Teams, strategen en Insights specialisten binnen MediaCom
  • het helpen van de klantenteams bij onderbouwing voor research & strategie gerelateerde klantvragen
  • het meehelpen op new business trajecten

Wij vragen:

  • WO werk- en denkniveau
  • Starter, 0-1 jaar ervaring in media- en marktonderzoek
  • Sterk analytisch denkvermogen
  • Cijfermatig inzicht: kennis van statistiek en analysetechnieken
  • Goede kennis van SPSS of andere relevante analyse software
  • Kennis van media- en communicatieprocessen en consumentengedrag
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Hoge gebruikerskennis van Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Nauwkeurig
  • Proactief en ondernemend
  • Enthousiast
  • Zelfstandig

Wij bieden:

  • Open communicatie en een gezellige informele werksfeer, met veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden
  • Een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste onderzoeksbureaus, business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt
  • Marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • Een mooi kantoor met eigen Mediacom kroeg, Skylounge en restaurant aan de Amstel

Contact:
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

 

Wavemaker zoekt een Stagiair Research

Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie- en mediastrategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? Wavemaker is op zoek naar een Stagiair Research voor de afdeling Analytics & Insights voor een periode van 5 maanden.

Wie zijn wij?

Wavemaker is een media- en creative content bureau. Met onze expertise op het gebied van media, content en technologie werken wij dagelijks samen met onze klanten aan diverse mediastrategieën en tactische uitwerking in offline en online kanalen, digitale creatie, conceptontwikkeling en influencer marketing. Wij werken samen met sterke merken zoals VodafoneZiggo, FrieslandCampina, Zalando, IKEA, Mentos, Netflix en Toyota.

Wavemaker is onderdeel van GroupM, de mediatak van WPP. In hartje Amsterdam zitten wij (in normale tijden) in het Amsteldok campus, de nieuwe creatieve en sociale hub voor alle WPP collega’s. Gewoon om beter geïntegreerd werk te maken voor onze klanten. Wavemaker heeft op de 5e etage een relaxte, comfortabele werkomgeving met fantastisch uitzicht over de stad en daarnaast worden in het pand inspirerende activiteiten georganiseerd, zoals workshops, lezingen en sport.

Het Analytics & Insights-team van Wavemaker houdt zich bezig met verschillende vormen van onderzoek: van reclame-effectonderzoek tot merkonderzoek en onderzoek naar mediagedrag. We zijn daarmee de adviseurs voor de rest van de organisatie, en een partner voor het Strategie-team.

Over de stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden in het onderzoeksteam van Wavemaker in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het verwerken, analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders worden uitgevoerd en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. Wavemaker heeft de beschikking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wie zoeken wij:

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint, daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.;
  • Analytisch sterk;
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Communicatief sterk;
  • Pro-actief en ondernemend;
  • Stressbestendig;
  • Passie voor media.

Wat wij je bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage);
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per augustus of september 2022;
  • Een klantportfolio met enkele van de grootste merken ter wereld;
  • Een open en prettige werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Een internationale, inspirerende omgeving waar je samenwerkt met ambitieuze collega’s;
  • Een groot nationaal en internationaal netwerk (Wavemaker, GroupM, WPP);
  • Opleiding ‘learning on the job’ door de diversiteit aan klantvraagstukken maar ook door trainingen binnen Wavemaker, GroupM en Greenhouse.

Nieuwsgierig geworden?

Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie en wij nemen contact met je op!

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

Ready…set…action! Je staat klaar voor jouw online presentatie. In je handen heb je presentatiekaartjes. Je haalt één keer diep adem en begint te vertellen over het onderzoek dat je hebt uitgevoerd. Twee weken lang heb je online een groep respondenten gevolgd en hun klantreis in kaart gebracht. De citaten en anekdotes komen soepel je mond uit. De opdrachtgever is blij en jij denkt: wat heb ik toch een leuke baan! Ook iets voor jou? Lees dan verder.

Ben jij een energieke en creatieve research professional, die zelfstandig is maar ook goed in teamverband kan werken? En ben jij een interviewtalent die analytisch sterk is, makkelijk de rode draad ontdekt en dit vervolgens scherp op papier zet? Als jij hier jezelf in herkent, dan is deze vacature misschien wel op je lijf geschreven! .

 

Jouw werkweek als kwalitatief researcher bestaat onder meer uit:

  • Onderzoeksprojecten coördineren van begin tot eind. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar vleesvervangers of het belang van duurzaamheid bij het doen van boodschappen tot het ontwikkelen van persona’s van klussers. En dit is slechts een impressie!
  • Het opstellen en afstemmen van de onderzoeksopzet met het team en de opdrachtgever.
  • Het ontwikkelen van gespreksrichtlijnen en activity guides.
  • Modereren van interviews, groepsdiscussies en e-Safari’s (online kwalitatief onderzoek).
  • Analyseren, rapporteren en presenteren van de onderzoeksresultaten, inclusief het geven van een passend advies waarmee onze opdrachtgevers direct aan de slag kunnen.
  • Het (mede) organiseren en begeleiden van workshops.
  • Meedenken over en meewerken aan het ontwikkelen van innovaties op het gebied van kwalitatief onderzoek.

 

Jij bent onze ideale collega als:

  • Schrijven je tweede natuur is en je het leuk vindt om het verhaal achter de resultaten te vertellen en deze insights om te zetten naar concreet advies.
  • Je kennis hebt over en affiniteit hebt met de sectoren FMCG, durables en retail.
  • Je een relevante universitaire master hebt afgerond, bijvoorbeeld (sociale) psychologie, sociologie, communicatiewetenschap, bedrijfskunde, , marketing of een andere relevante master.
  • Je aantoonbaar relevante werkervaring hebt (1-3 jaar), bijvoorbeeld in kwalitatief marktonderzoek, marketing of in een van de sectoren waar ons team zich op richt. Ervaring met het zelf uitvoeren van kwalitatief onderzoek is een pre.
  • Je een flexibele werkinstelling hebt en het teambelang vooropstelt. Dit betekent onder meer dat je niet terugschrikt van zeer regelmatig veldwerk op doordeweekse avonden (om single interviews en focusgroepen uit te voeren).

 

What’s in it for you?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur met arbeidsvoorwaarden die in de onderzoeksbranche marktconform-plus zijn. Een winstdelingsregeling, reiskosten- en onkostenvergoeding, telefoonkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

 

 

Vragen?

In ons team doen we stellen wij onze klanten in staat om hun producten en reclameuitngen zo goed mogelijk aan te laten sluiten op hundoelgroep. Dit kunnen wij het beste als we zelf een goede afspiegeling zijn van de samenleving.

We hebben nog veel meer te vertellen. Ga naar onze website. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Glocalities is a cutting edge values-based research program. Every day the world’s most recognised commercial brands, charities and governments use Glocalities’ data and software tools to uncover deep audience insights, opening up large areas of untapped potentialand contributing to a more sustainable future. Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.  

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

Our intern:

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 6 months

Your working environment

The Glocalities team consists of 12 people and is expanding. Our culture is international, diverse and dynamic. Our employees vary from fresh graduates to senior professionals in the business. Due to the nature of our company, we communicate primarily in English.

We offer our International Market Research Intern:

 

  • A contract of 6 months or longer, start date preferably as soon as possible (40 hours per week)
  • A stimulating environment where we encourage you to take initiative and have ownership of your projects
  • Compensation: € 450,- per month for a Masters student (for recent graduates the compensation is € 600,- per month)

You will work within the vibrant  city center of Amsterdam and additionally we offer flexible work from home possibilities. You’ll also be offered a personal development ‘buddy’ that will enable you to make the most of this opportunity. We offer you the possibility to stand out and make a difference. The world of research and data analytics is changing rapidly, and Glocalities wants to lead the change!

Are you interested?

Visit our website for more information about what we do. If you are confident about becoming a valuable member of our team, apply right away!

Please match your CV closely to the job description. In your cover letter, introduce yourself briefly and then tell us why you are interested in both this internship and working at Glocalities. Subsequently, tell us how you will be adding value to our team by highlighting your relevant skills and experience.

Lastly, always include your availability period (e.g January 2022 – July 2022).

Please send your resume and cover letter to working@glocalities.com and contact d.pieters@glocalities.com for more details and questions.

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring met (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren FMCG, Durables en retail? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar biologisch vlees, tot een onderzoek over elektrische fietsen. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.
 

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde relevante master, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • We zoeken een junior voor deze functie, dus je hoeft niet heel ervaren te zijn. We komen altijd graag in contact met ervaren vakgenoten, dus als je meer ervaring hebt stuur dan vooral je CV in!
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pré.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum zo snel mogelijk.
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers.
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd.
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling.
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek.
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan.

Motivaction vindt het daarnaast belangrijk dat jij je blijvend kunt ontwikkelen en je eigen succes bepaalt. Daarom bieden we je onder meer veel opleidings- en trainingsmogelijkheden, een winstdelingsregeling, reiskosten-, telefoon- en internetkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Bij Motivaction zijn we elke dag bezig met uitzoeken wat mensen drijft door middel van onderzoek. Door de jaren heen hebben we daarom het geluk om met een zeer gevarieerde klantenkring te kunnen werken: van de overheid tot de publieke omroep of bijvoorbeeld het FD. De ene keer analyseren we welke verpakkingen goed werken bij een supermarktproduct, de andere keer achterhalen we hoe bewoners van een gemeente denken over een beleidsverandering. Genoeg variatie dus!  

Hier kom jij kijken:  wij zijn op zoek naar enthousiaste collega’s om ons te ondersteunen bij het onderzoek.

Over de functie  

Als notulist ga je op verschillende manieren helpen bij het verzamelen of het verwerken van onderzoeksgegevens. De ene keer doe je dit door opgenomen interviews te transcriberen en de andere keer zit je (digitaal) bij een kwalitatief onderzoek om live te notuleren. Snel kunnen typen is dus een vereiste! Als de omstandigheden het toelaten komt het ook voor dat je enquêtes afneemt op locatie. Je werkt veelal zelfstandig, maar onderhoudt ook nauw contact met de projectleiders van de desbetreffende onderzoeken. Jij zorgt ervoor dat de antwoorden die onze respondenten gegeven goed vastgelegd worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren.

Herken jij je in de onderstaande vaardigheden? 

  • Notuleren
  • Transcriberen van een interview en het coderen van de antwoorden
  • Vragenlijsten invoeren en ervoor zorgen dat deze kloppen
  • Enquêteren (online en op locatie, zodra dit weer kan!)

 

Ben jij onze ideale kandidaat?  

Onze nieuwe collega werkt secuur en zelfstandig, is communicatief vaardig en proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO denkniveau, liefst tweede of derdejaars student
  • Ben je minimaal 12 uur per week beschikbaar
  • Heb je affiniteit met (markt)onderzoek
  • Is ervaring met onderzoekswerkzaamheden een mooie pré, maar niet verplicht

Wat krijg je ervoor terug?  

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen
  • Een werkomgeving met veel kans om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit er motivaction in jouw toekomst? 

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie neem contact op met Damiano Pieters via 020 58 98 382. Stuur je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!