Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie strategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science voor een periode van 5 maanden.

Over MediaCom

Bij MediaCom leven wij volgens het principe ‘People First, Better Results’. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component is van onze ‘People First’ cultuur.

Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging!

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van merkpositionering tot reclame-effectonderzoek tot doelgroeponderzoek tot voorspellingen van de campagne impact, op basis van modellen. Met de grote hoeveelheid kennis die we hebben vervullen we bovendien een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en zijn we een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

De stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de research afdeling van MediaCom op een toepasbare manier in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders uitgevoerd worden en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. MediaCom heeft de beschiking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wat zoeken we?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.
  • Analytisch sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Pro-actief en ondernemend
  • Stressbestendig
  • Passie voor media

Wat wij bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage)
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per september 2021
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
  • Groot nationaal netwerk
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Alleen sollicitaties via de website worden in behandeling genomen.
Klik hier om naar de website te gaan en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring in het (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren media, telecom en leisure? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. Als junior researcher ga je onder meer werken voor de grote mediabedrijven en telecomproviders van Nederland. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar het verbeteren van een bestaand programmaformat, een pretest van een reclamecampagne, een positioneringsonderzoek van een nieuwe streamingdienst tot een onderzoek over diversiteit en inclusiviteit in talkshows. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.

Wat vragen wij?

  • Je hebt maximaal 1 jaar werkervaring in een professionele omgeving en minimaal een afgeronde relevante WO-opleiding, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pre.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum uiterlijk 1 september
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Jeroen Senster (Principal Research Consultant) op (0)6 112 909 67 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!

Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie- en mediastrategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? Wavemaker is op zoek naar een Stagiair Research voor de afdeling Analytics & Insights voor een periode van 5 maanden.

Wie zijn wij?

Wavemaker is een media- en creative content bureau. Met onze expertise op het gebied van media, content en technologie werken wij dagelijks samen met onze klanten aan diverse mediastrategieën en tactische uitwerking in offline en online kanalen, digitale creatie, conceptontwikkeling en influencer marketing. Wij werken samen met sterke merken zoals VodafoneZiggo, FrieslandCampina, Zalando, IKEA, Mentos, Netflix en Toyota.

Wavemaker is onderdeel van GroupM, de mediatak van WPP. In hartje Amsterdam zitten wij (in normale tijden) in het Amsteldok campus, de nieuwe creatieve en sociale hub voor alle WPP collega’s. Gewoon om beter geïntegreerd werk te maken voor onze klanten. Wavemaker heeft op de 5e etage een relaxte, comfortabele werkomgeving met fantastisch uitzicht over de stad en daarnaast worden in het pand inspirerende activiteiten georganiseerd, zoals workshops, lezingen en sport.

Het Analytics & Insights-team van Wavemaker houdt zich bezig met verschillende vormen van onderzoek: van reclame-effectonderzoek tot merkonderzoek en onderzoek naar mediagedrag. We zijn daarmee de adviseurs voor de rest van de organisatie, en een partner voor het Strategie-team.

Over de stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden in het onderzoeksteam van Wavemaker in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het verwerken, analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders uitgevoerd worden en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. Wavemaker heeft de beschikking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wie zoeken wij:

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint, daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.
  • Analytisch sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Pro-actief en ondernemend
  • Stressbestendig
  • Passie voor media

Wat wij je bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage)
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per direct of per september 2021
  • Een klantportfolio met enkele van de grootste merken ter wereld
  • Een open en prettige werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
  • Een internationale, inspirerende omgeving waar je samenwerkt met ambitieuze collega’s
  • Een groot nationaal en internationaal netwerk (Wavemaker, GroupM, WPP)
  • Opleiding ‘learning on the job’ door de diversiteit aan klantvraagstukken maar ook door trainingen binnen Wavemaker, GroupM en Greenhouse;

Nieuwsgierig geworden?

Stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie en wij nemen contact met je op!

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik dan hier!

GroupM (MediaCom, Wavemaker and Mindshare) is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.

 

Motivaction weet wat mensen drijft. Sinds 1984 achterhalen we dit door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Via kwalitatief onderzoek gaan we met burgers en consumenten in gesprek over alledaagse en minder alledaagse onderwerpen. Ons team werft respondenten voor zowel zakelijk- als consumentenonderzoek. Voor de kwaliteit van het onderzoek is het van groot belang dat jij als projectmedewerker de juiste mensen uitnodigt.

Over de functie 

We bieden een uitdagende functie, waarbij je samen met de projectmanager verantwoordelijk bent voor het selectieproces van respondenten. Hierbij werk je ook nauw samen met kwalitatief onderzoekers. Daarnaast schuif je aan bij de interviews om notulen te schrijven, zodat de onderzoeker de volgende dag al gelijk, met behulp van jouw notulen, de resultaten kan uitwerken om een terugkoppeling aan de klant geven. Bij de start van het selectieproces ga je samen met de projectmanager en de kwalitatief onderzoeker in gesprek om de doelgroep af te stemmen. De ene keer zijn jullie op zoek naar respondenten met jonge kinderen woonachtig buit de Randstad en de andere keer gaan jullie op zoek naar zorgprofessionals of ICT-managers.

In samenwerking met de projectmanager maak je een plan om deze doelgroep te vinden en te enthousiasmeren voor deelname aan het onderzoek. Per selectie verschilt de opzet, soms werf je respondenten via onze M-Select database en soms werf je respondenten met behulp van onze social media accounts. Vervolgens zorgen jullie dat het nodige aantal respondenten op tijd gevonden is en handel je alle administratie af.

Jouw werkzaamheden op een rij

  • Werven en selecteren van respondenten voor intern kwalitatief onderzoek Motivaction
  • Werven en selecteren van respondenten van externe opdrachtgevers van M-Select
  • Het ondersteunen van de projectmanager bij het opzetten van vragenlijsten, steekproeven en mailings
  • Notuleren bij -momenteel voornamelijk- online focusgroepen en single-interviews
  • Het maken en plaatsen van social media-posts en het aanleveren van content voor de M-select nieuwsbrief

 

Ben jij onze ideale kandidaat?

Als projectmedewerker houd je ervan om processen soepel te laten verlopen, beschik je over een goede dosis mensenkennis en ben je communicatief vaardig. Daarnaast:

  • Ben je tussen de 32 en 40 uur beschikbaar
  • Kun je goed werken onder druk en kom je met creatieve oplossingen
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Heb je HBO/WO werk- en denkniveau
  • Ervaring bij een callcenter of met projectmanagement is een pré!

 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een oproepcontract
  • Een werkplek waarin je jouw communicatieve vaardigheden optimaal kunt inzetten
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden tot projectmanager en veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit Motivaction in jouw toekomst?

Voor vragen over de inhoud van de functie en onze manier van werken kun je contact opnemen met Amber Porsius (Teamleider M-Select) via 020 589 83 83. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan vóór 22 februari een brief met cv naar managementM-select@motivaction.nl! klik hier voor de vacature op de website.

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

About Glocalities

Glocalities International B.V. is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients with sustainable international growth.

Why Glocalities is unique

 

Glocalities holds a unique position in global market research, possessing in-depth knowledge, cross-cultural data, and web-based tools allowing us to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in key economies worldwide. We serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 7 months

Contact details

Are you a result driven team player with positive energy? And are you enthusiastic about this internship at Glocalities?

Please send your resume and application to: working@glocalities.com.

For questions about the internship, contact Martijn Lampert (research director Glocalities) by telephone +31 20 589 8383.