Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

About Glocalities

Glocalities International B.V. is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients with sustainable international growth.

Why Glocalities is unique

Glocalities holds a unique position in global market research, possessing in-depth knowledge, cross-cultural data, and web-based tools allowing us to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in key economies worldwide. We serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 7 months

Contact details

Are you a result driven team player with positive energy? And are you enthusiastic about this internship at Glocalities?

Please send your resume and application to: working@glocalities.com.

For questions about the internship, contact Martijn Lampert (research director Glocalities) by telephone +31 20 589 8383.

Ben jij van nature nieuwsgierig en heb je misschien zelfs al enige ervaring met (markt)onderzoek? Schrik jij niet terug van het gelijktijdig opzetten en uitvoeren van meerdere onderzoeksprojecten en de deadlines die horen bij ons vak? Én heb jij ervaring met of interesse in de sectoren FMCG, Durables en retail? Zoek niet langer naar een leuke baan, want deze functie is voor jou!

In ons team krijg je volop de kans om jezelf te ontwikkelen als onderzoeker en als professional. De projecten waar je aan werkt zijn gevarieerd en uitdagend: van een onderzoek naar biologisch vlees, tot een onderzoek over elektrische fietsen. En dit is slechts een impressie!

Wat ga je precies doen?

Jouw werk ondersteunt de strategische keuzes die onze opdrachtgevers maken op basis van onze inzichten en adviezen. Je bent betrokken bij alle activiteiten tijdens het opzetten en uitvoeren van onderzoek: vragenlijsten maken, coördineren van veldwerk, analyseren, interpreteren en rapporteren van onderzoeksdata, het maken en geven van presentaties en begeleiden van workshops. Jij bewaakt de voortgang en kwaliteit van onderzoeksprojecten, onderhoudt intern en extern het contact over het verloop van jouw onderzoeken en ondersteunt (senior) research consultants tijdens het uitbrengen van nieuwe onderzoeksvoorstellen.
 

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde relevante master, bijvoorbeeld in de sociale wetenschap, marketing of economie/bedrijfskunde.
  • We zoeken een junior voor deze functie, dus je hoeft niet heel ervaren te zijn. We komen altijd graag in contact met ervaren vakgenoten, dus als je meer ervaring hebt stuur dan vooral je CV in!
  • Je heb kennis van kwantitatieve onderzoekstechnieken en -methoden (je kunt deze vaardigheden on the job verder ontwikkelen).
  • Je kent (enigszins) de weg in Excel en SPSSkennis van Python, R en/of Power BI is een pré.
  • Je bent analytisch sterk, initiatiefrijk en leergierig.
  • Je hebt een aanstekelijk enthousiasme en draagt bij aan een goede werksfeer.

Wat bieden wij?

Naast de open en informele bedrijfscultuur, goede werksfeer en ons enthousiaste team bieden wij:

  • Een fulltime dienstverband van 40 uur, startdatum zo snel mogelijk.
  • De mogelijkheden om je kernkwaliteiten ten volste in te zetten voor onze opdrachtgevers.
  • Een omgeving waar initiatief alle ruimte krijgt en waar het nemen van verantwoordelijkheid hoog wordt gewaardeerd.
  • Volop ruimte om te investeren in je professionele en persoonlijke ontwikkeling.
  • De dynamiek en energie die horen bij het vak van marktonderzoek.
  • Een resultaatgericht team waar collegialiteit, humor en gezelligheid de boventoon voeren
  • Een prachtige werklocatie aan de rand van de Jordaan.

Motivaction vindt het daarnaast belangrijk dat jij je blijvend kunt ontwikkelen en je eigen succes bepaalt. Daarom bieden we je onder meer veel opleidings- en trainingsmogelijkheden, een winstdelingsregeling, reiskosten-, telefoon- en internetkostenvergoeding en 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

Vragen?

We hebben nog veel meer te vertellen. Wil je meer horen over deze vacature? Neem dan contact op met Clasine van der Wal (teamleider) op 06 163 280 39 of Damiano Pieters (hr-manager) op 06 280 951 39. Liever direct solliciteren? Natuurlijk! Stuur je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Bij Motivaction zijn we elke dag bezig met uitzoeken wat mensen drijft door middel van onderzoek. Door de jaren heen hebben we daarom het geluk om met een zeer gevarieerde klantenkring te kunnen werken: van de overheid tot de publieke omroep of bijvoorbeeld het FD. De ene keer analyseren we welke verpakkingen goed werken bij een supermarktproduct, de andere keer achterhalen we hoe bewoners van een gemeente denken over een beleidsverandering. Genoeg variatie dus!  

Hier kom jij kijken:  wij zijn op zoek naar enthousiaste collega’s om ons te ondersteunen bij het onderzoek.

Over de functie  

Als notulist ga je op verschillende manieren helpen bij het verzamelen of het verwerken van onderzoeksgegevens. De ene keer doe je dit door opgenomen interviews te transcriberen en de andere keer zit je (digitaal) bij een kwalitatief onderzoek om live te notuleren. Snel kunnen typen is dus een vereiste! Als de omstandigheden het toelaten komt het ook voor dat je enquêtes afneemt op locatie. Je werkt veelal zelfstandig, maar onderhoudt ook nauw contact met de projectleiders van de desbetreffende onderzoeken. Jij zorgt ervoor dat de antwoorden die onze respondenten gegeven goed vastgelegd worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren.

Herken jij je in de onderstaande vaardigheden? 

  • Notuleren
  • Transcriberen van een interview en het coderen van de antwoorden
  • Vragenlijsten invoeren en ervoor zorgen dat deze kloppen
  • Enquêteren (online en op locatie, zodra dit weer kan!)

 

Ben jij onze ideale kandidaat?  

Onze nieuwe collega werkt secuur en zelfstandig, is communicatief vaardig en proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO denkniveau, liefst tweede of derdejaars student
  • Ben je minimaal 12 uur per week beschikbaar
  • Heb je affiniteit met (markt)onderzoek
  • Is ervaring met onderzoekswerkzaamheden een mooie pré, maar niet verplicht

Wat krijg je ervoor terug?  

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen
  • Een werkomgeving met veel kans om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit er motivaction in jouw toekomst? 

Wij doen onderzoek naar de ontwikkelingen in de maatschappij en dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking. Daarom streven wij naar diversiteit binnen ons team. Door een divers samengestelde organisatie zijn wij beter in staat om sociale vraagstukken in onze samenleving te analyseren en hierop te adviseren.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie neem contact op met Damiano Pieters via 020 58 98 382. Stuur je sollicitatiebrief met cv per e-mail naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Wij zijn op zoek naar een student of parttimer die ons team Data Consultancy kan helpen met codeerwerk. Ben jij een HBO- of WO-student(e) die relevante werkervaring op wil doen met data-analyse en geïnteresseerd is in onderzoek? Of heb je affiniteit met onderzoek en ben je op zoek naar een flexibele parttimefunctie? Dan is deze functie perfect voor jou!

 

Het team

Binnen Motivaction houdt het Data Consultancy team zich bezig met al het online onderzoek. De codeurs, waar jij ook bij gaat horen, zijn verantwoordelijk voor het coderen van de open vragen binnen deze onderzoeken. Je komt te werken in een jong en gezellig team met een informele werksfeer, in het centrum van Amsterdam.

 

Over de functie

Als codeur werk je zelfstandig binnen het codeerteam, maar heb je veel contact met de projectleiders van onderzoeken waar je mee bezig bent. Jij zorgt ervoor dat de (open) antwoorden die onze respondenten in online onderzoek hebben gegeven handig ingedeeld kunnen worden, zodat de onderzoekers de resultaten kunnen analyseren en cijfers kunnen duiden. Een rol met veel verantwoordelijkheid waarin je aan uiteenlopende onderzoeken werkt!

 

Wat wij vragen:

Om onze nieuwe collega te worden is het belangrijk dat je secuur en zelfstandig werkt, communicatief bent en proactief ingesteld. Daarnaast:

  • Heb je HBO/WO-denkniveau, het liefst ben je tweede of derdejaars student
  • Ben je minimaal 16 uur beschikbaar
  • Heb je interesse in (markt)onderzoek

 

Wat wij bieden:

  • Een oproepcontract waarmee je flexibel je dagen in kunt delen
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden en veel kans om jezelf te ontwikkelen
  • Een hecht team waarin je kunt samenwerken met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

Heb je vragen over deze functie? Neem dan contact op met Kristin van de Poel via +31 20 58 98 383. Stuur om te solliciteren je cv en motivatie naar sollicitatie@motivaction.nl.

 

Meer informatie over werken bij Motivaction? Klik hier!

Passie voor onderzoek en communicatie? En wil je weten hoe wij onze communicatie strategieën optimaliseren voor de grootste adverteerders van Nederland met de nieuwste onderzoeken? Lees dan verder.

Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science voor een periode van 5 maanden.

Over MediaCom

Bij MediaCom leven wij volgens het principe ‘People First, Better Results’. Door goed te begrijpen hoe consumenten zich bewegen, ons te verdiepen in verschillende categorieën en grip te hebben op effecten van communicatie leveren wij groei voor onze klanten. Dat doen we als team waarbij de ontwikkeling van talent bij MediaCom een zeer belangrijk component is van onze ‘People First’ cultuur.

Op deze wijze is MediaCom als ‘best prepared agency’ klaar voor elke uitdaging!

MediaCom Business Science

Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met diverse vormen van marketing- en communicatieonderzoek voor onze klanten. Dat varieert van merkpositionering tot reclame-effectonderzoek tot doelgroeponderzoek tot voorspellingen van de campagne impact, op basis van modellen. Met de grote hoeveelheid kennis die we hebben vervullen we bovendien een belangrijke adviesfunctie voor het hele bureau en zijn we een belangrijke partner voor onze strategie afdeling.

De stage

De onderzoeksmethoden, die tijdens een studie aan bod komen, worden op de research afdeling van MediaCom op een toepasbare manier in de praktijk gebracht. Het gaat om een stage waarin je met een groot aantal verschillende projecten te maken krijgt en waarin je een ondersteunende rol hebt bij het analyseren en interpreteren van data en bij het maken van presentaties voor onze klanten. Daarin werk je nauw samen met de mensen van de onderzoeksafdeling, maar ook met mensen die verantwoordelijk zijn voor de mediastrategie en mediaplanning. Je krijgt hierdoor een breed beeld van hoe de communicatiewereld in de praktijk werkt, wat voor soort onderzoeksprojecten er door adverteerders uitgevoerd worden en hoe wij onze klanten adviseren in hun communicatiestrategie en -planning. Naast het meewerken op de afdeling is er ook ruimte om te werken aan een afstudeer- of stageopdracht. MediaCom heeft de beschiking over diverse tools, interessante databases en onderzoeksresultaten, waardoor het altijd mogelijk is om een geschikte en actuele afstudeerdopdracht te bedenken die aansluit bij de studie en bij jouw en onze wensen.

Wat zoeken we?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandige, proactieve bachelor of master student die veel affiniteit heeft met het doen van kwantitatief onderzoek. Er wordt van je verwacht dat je bekwaam bent in het werken met Excel en PowerPoint en daarnaast is kennis van SPSS een pré. We zoeken iemand die minimaal 4 dagen per week beschikbaar is.

  • WO opleiding; studierichting communicatiewetenschap, media en cultuur etc.
  • Analytisch sterk
  • Gebruikerskennis van Microsoft Office, vooral vaardig met Excel en PowerPoint
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift
  • Communicatief sterk
  • Pro-actief en ondernemend
  • Stressbestendig
  • Passie voor media

Wat wij bieden:

  • Een stagevergoeding van € 450,- bruto per maand (bij een fulltime stage)
  • Startdatum in overleg, bij voorkeur per februari 2022
  • We hebben een schitterend klantportfolio met enkele van de grootste klanten ter wereld
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn
  • Groot internationaal netwerk (MediaCom, GroupM, WPP)
  • Groot nationaal netwerk
  • We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en uitgevers in de markt

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Alleen sollicitaties via de website worden in behandeling genomen.
Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

 

Vind jij het leuk om met je neus in de data te zitten en slimme analyses en tools te maken? Wil jij alles leren over de media, buitenreclame en de rol die dataverwerking daarin speelt? Dan zijn wij misschien wel op zoek naar jou! Kinetic is al jaren een plek waar ambitieuze young professionals zich kunnen ontwikkelen om uiteindelijk door te groeien in een dynamisch mediabedrijf.

De functie
Als Stagiair(e) Data & Tools sta je midden in de organisatie en midden in het Data & Tools Team. Je werkt nauw samen met het team wat verantwoordelijk is voor de Digital Transformation van Kinetic. Als stagiair(e) ben je betrokken bij verschillende processen en projecten binnen het Data & Tools team. Deze processen en projecten bestaan onder andere uit het bouwen van dashboards en tools voor collega’s en klanten, het coördineren van grootschalige onderzoeken en het verwerken en analyseren van de data die hier uit komt.

De organisatie
Kinetic is het grootste wereldwijde mediabureau (onderdeel van WPP) dat begrijpt hoe je moet communiceren met mensen in beweging. Wij analyseren, plannen en kopen alle vormen van reclame in voor de doelgroep buitenshuis. Daarnaast richt Kinetic zich op creativiteit, innovatie en onderzoek binnen Out of Home media.

Profiel
Ben jij ambitieus, heb je affiniteit met data en cijfers en ben je een echte teamplayer? Dan zijn wij op zoek naar jou!
– HBO/WO student: interesse in media, onderzoek en data-analyse is een vereiste
– Goede beheersing van Nederlands en Engels
– Communicatiekracht
– Flexibiliteit
– Kennis van MS Office, met name van Excel
– Ervaring met SQL en PowerBi is een pré

Taken
Je zult het Data & Tools team ondersteunen met de volgende taken en projecten:
– Wekelijkse kwaliteitscontroles van de campagnes: planningen en rapportages maken voor inspecties, analyses maken op de resultaten, het aansturen van inspecteurs
– Logistieke taken en data analyse van een grootschalig onderzoek naar zichtbaarheid van campagnes
– Het up-to-date houden van campagnedata in de centrale database
– Het bouwen van dashboards met overzichten van campagne evaluaties en kwaliteitscontroles

Wij bieden:
Binnen Kinetic krijg je de mogelijkheid om veel te leren en je analytische vaardigheden te verbeteren. Je kan werkervaring opdoen in een dynamische, jonge omgeving en je zult vooral ook veel plezier hebben. Daarnaast bieden wij een vergoeding van €450,- bruto p.m. (fulltime) en is de duur bij voorkeur minimaal 5 maanden.

Solliciteren?
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op voor een gesprek per Teams.

GroupM is an equal opportunity employer. We view everyone as an individual and we understand that inclusion is more than just diversity – it’s about belonging. We celebrate the fact that everyone is unique and that’s what makes us so good at what we do. We pride ourselves on being a company that embraces difference and truly represents the global clients we work with.