Motivaction weet wat mensen drijft. Sinds 1984 achterhalen we dit door middel van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Via kwalitatief onderzoek gaan we met burgers en consumenten in gesprek over alledaagse en minder alledaagse onderwerpen. Ons team werft respondenten voor zowel zakelijk- als consumentenonderzoek. Voor de kwaliteit van het onderzoek is het van groot belang dat jij als projectmedewerker de juiste mensen uitnodigt.

Over de functie 

We bieden een uitdagende functie, waarbij je samen met de projectmanager verantwoordelijk bent voor het selectieproces van respondenten. Hierbij werk je ook nauw samen met kwalitatief onderzoekers. Daarnaast schuif je aan bij de interviews om notulen te schrijven, zodat de onderzoeker de volgende dag al gelijk, met behulp van jouw notulen, de resultaten kan uitwerken om een terugkoppeling aan de klant geven. Bij de start van het selectieproces ga je samen met de projectmanager en de kwalitatief onderzoeker in gesprek om de doelgroep af te stemmen. De ene keer zijn jullie op zoek naar respondenten met jonge kinderen woonachtig buit de Randstad en de andere keer gaan jullie op zoek naar zorgprofessionals of ICT-managers.

In samenwerking met de projectmanager maak je een plan om deze doelgroep te vinden en te enthousiasmeren voor deelname aan het onderzoek. Per selectie verschilt de opzet, soms werf je respondenten via onze M-Select database en soms werf je respondenten met behulp van onze social media accounts. Vervolgens zorgen jullie dat het nodige aantal respondenten op tijd gevonden is en handel je alle administratie af.

Jouw werkzaamheden op een rij

  • Werven en selecteren van respondenten voor intern kwalitatief onderzoek Motivaction
  • Werven en selecteren van respondenten van externe opdrachtgevers van M-Select
  • Het ondersteunen van de projectmanager bij het opzetten van vragenlijsten, steekproeven en mailings
  • Notuleren bij -momenteel voornamelijk- online focusgroepen en single-interviews
  • Het maken en plaatsen van social media-posts en het aanleveren van content voor de M-select nieuwsbrief

 

Ben jij onze ideale kandidaat?

Als projectmedewerker houd je ervan om processen soepel te laten verlopen, beschik je over een goede dosis mensenkennis en ben je communicatief vaardig. Daarnaast:

  • Ben je tussen de 32 en 40 uur beschikbaar
  • Kun je goed werken onder druk en kom je met creatieve oplossingen
  • Heb je een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Heb je HBO/WO werk- en denkniveau
  • Ervaring bij een callcenter of met projectmanagement is een pré!

 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een oproepcontract
  • Een werkplek waarin je jouw communicatieve vaardigheden optimaal kunt inzetten
  • Een werkomgeving met doorgroeimogelijkheden tot projectmanager en veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen
  • Samenwerken in een hecht team met gedreven collega’s en ervaren onderzoek-experts, die graag hun kennis delen

 

Zit Motivaction in jouw toekomst?

Voor vragen over de inhoud van de functie en onze manier van werken kun je contact opnemen met Amber Porsius (Teamleider M-Select) via 020 589 83 83. Ben je geïnteresseerd? Stuur dan vóór 22 februari een brief met cv naar managementM-select@motivaction.nl! klik hier voor de vacature op de website.

Do you aspire to understand the disruptive change that is going on around the world and would you like to create a better marketing future for international brands that want to think global, yet act local? Would you like to put your international research and marketing skills to the test? Then join our team!

About Glocalities

Glocalities International B.V. is an Amsterdam-based research and consultancy agency with cutting-edge expertise in targeting and values segmentation. We are an agile, flexible and hi-tech market research company that assists its clients with sustainable international growth.

Why Glocalities is unique

 

Glocalities holds a unique position in global market research, possessing in-depth knowledge, cross-cultural data, and web-based tools allowing us to unlock, identify, profile and persuade target groups via effective marketing in key economies worldwide. We serve high-level clients and premium brands in a multitude of sectors (e.g. FMCG, charity, durables, finance and the public sector). Since 2014 we have assisted premium multinationals to expand their business in more than 30 countries around the globe.

Activities

  • Creating presentations, proposals, reports, and articles in English together with the team
  • Supporting marketing-related activities
  • Brainstorming about approach and planning
  • Analyzing data and making diagrams
  • Supporting sales activities with desk research
  • Helping with social activities
  • Writing reports and presentations
  • Visualizing findings and results
  • Drawing conclusions and writing survey summaries
  • Creating visually attractive reports

Profile and Qualifications

  • Currently enrolled in a Master’s program or recently graduated (max. 6 months ago) with a Master’s degree in: International business studies, social sciences (Sociology, Social Geography, Psychology), Marketing, or Communication Science
  • Knowledge of segmentation, marketing and/or relevant marketing trends
  • Self-starter with a hands-on attitude and the ability to work autonomously
  • Outgoing and creative personality
  • International background and international orientation
  • Highly proficient in spoken and written English
  • Basic Dutch communication skills (ideally basic/ intermediate business Dutch)
  • Experienced with Excel, PowerPoint, and SPSS
  • You have to be eligible to work in the Netherlands for at least 7 months

Contact details

Are you a result driven team player with positive energy? And are you enthusiastic about this internship at Glocalities?

Please send your resume and application to: working@glocalities.com.

For questions about the internship, contact Martijn Lampert (research director Glocalities) by telephone +31 20 589 8383.