Job Description

Start date: as soon as possible

There is a possibility to combine this internship with your thesis.

In this role, you have the opportunity to

Candidate challenge will be to support the team in this dynamic environment, which will require speed of execution, multitasking and adapting to change quickly where required.

You are responsible for

  • Own the performance tracker, global and per market; coordinate and analyze data using multiple tools, share learnings, suggest improvement actions, and deliver business reviews as required
  • Aid and support development of market growth plans including analysis and illustration of business initiatives and objectives
  • Support and execute key projects such as local product launches, process optimization, and global business transformation
  • Coordinate and co-develop marketing support materials, such as presentations, internal communications materials and retail training materials
  • Tracking of global competition, market developments and trends across multiple product categories
  • Capturing key actions from meetings with global markets and driving resolution with task owners
  • Ad hoc requirements to support marketing activities

You are a part of

The Beauty Business Development & Marketing team – located in the headquarters in Amsterdam, the Netherlands – is focused on building a new global business through deep understanding of consumer needs and innovative activation strategies within PHILIP personal health. Key drivers for growth are breakthrough, game changing propositions, in-store excellence, new distribution channels, social media and 360° activation campaigns.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University Bachelor in Sciences/Master in Sciences WO (Bsc./Msc.) in Marketing Communications, Business Administration, (International) Business Management, Business Economics, Management Sciences, Marketing.
  • demonstrated success in project management; ability to collect, track, and summarize information; timely and courteous follow up with global and local teams; team player; ability to anticipate and plan ahead
  • Fluent in English
  • You are a self-starter with the ability to learn quickly and work within a rapidly changing environment
  • Interested in beauty/skincare and product propositions for a female audience

In return, we offer you

As a junior member of the business development/product marketing team you will get a perfect view of what it’s like to work in the global headquarters of a large international organization such as Philips. You’ll be working in one of the most dynamic business segments, so you’ll have a steep learning curve.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum. Our people experience a variety of unexpected moments when their lives and careers come together in meaningful ways. Learn more by watching this video.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there,you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Caught your interest for this exciting vacancy? Click here!

Content & PR Specialist

Salaris: Marktconform
Locatie: Amsterdam
Consultant: Romy Griffioen
JobRef: 998652/001
Datum online: 27 januari 2020

Als content & PR specialist bij Robert Walters houd jij je bezig met verhalen vertellen. Je vindt het heerlijk om te schrijven: artikelen over de arbeidsmarkt, een whitepaper over de toekomst van recruitment, of een script voor een employer branding video: jij schudt de teksten zo uit je mouw. In deze baan is het jouw missie om de zichtbaarheid van recruitmentorganisaties Robert Walters en Walters People te vergroten.

Je maakt content die interessant is voor professionals die werkzaam zijn in de vakgebieden waarbinnen wij werven, zoals finance, legal, HR en IT. Je gaat het gesprek aan met onze recruitment consultants, en vertaalt hun kennis naar een interessant verhaal dat lekker wegleest.

Met jouw content wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken. Je gaat op zoek naar nieuwsmedia, blogs en vakbladen om onze content bij onder de aandacht te brengen. Zo help je Robert Walters en Walters People zich te profileren als opinieleider op het gebied van werving en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt. Het afgelopen jaar hebben we successen geboekt bij het FD, de Financiële Telegraaf en BNR, maar ook (online) vakmedia zijn voor ons belangrijk.

Wat je gaat doen:

  • Je houdt relevante ontwikkelingen binnen onze expertises in de gaten, doet onderzoek en bedenkt ideeën voor nieuwe content. Artikelen, video’s, podcasts, the floor is yours… we zijn altijd in voor iets nieuws!
  • Je schrijft teksten voor artikelen, persberichten, social media en andere onderdelen van de marketingmix
  • Samen met ons design team maak je flyers, brochures, en whitepapers
  • Je stelt samen met de junior marketeer een content kalender op en zorgt dat al onze disciplines hierin vertegenwoordigd worden
  • Je stelt perslijsten op en onderhoudt het contact met relevante media
  • Je maakt onze website beter vindbaar in Google door middel van SEO optimalisatie
  • Je gebruikt Google Analytics om erachter te komen wat werkt, en waar nieuwe kansen liggen

Wie ben jij?

  • Je hebt een afgeronde bachelor- of masteropleiding in de richting van communicatie, marketing of journalistiek
  • Je hebt ervaring met het schrijven van content en vindt het leuk om af te wisselen tussen een zakelijke (Robert Walters) en informele (Walters People) tone of voice
  • Je werkt nauwkeurig en jouw Nederlands is 100% foutloos
  • Omdat Robert Walters in 30 landen actief is heb je veel contact met je internationale collega’s. Teksten schrijven in het Engels is voor jou geen probleem
  • Je houdt van doorpakken, stapt gemakkelijk op mensen af en bent niet bang om fouten te maken
  • Je hebt een ownership-mentaliteit: je pakt zelfstandig dingen op en als je problemen tegenkomt zoek je naar een oplossing
  • Je vindt het leuk om in de cijfers te duiken om te kijken wat werkt en waar kansen liggen. Wij helpen je graag op weg met de tools die we daarvoor tot onze beschikking hebben

Wat kunnen wij jou bieden?

  • Een fulltime baan (40 uur, maar 4 dagen is ook mogelijk) met uitzicht op een vast contract.
  • Een marktconform salaris met bonus, laptop en telefoon
  • Een inspirerende werkomgeving met enthousiaste mensen, een verzorgde lunch en vrijdagmiddagborrel
  • Een kantoor op de bruisende Zuidas, op slechts 1 minuut lopen van station Amsterdam Zuid
  • Veel zelfstandigheid en vrijheid in taken, maar tegelijkertijd een hecht team van drie andere marketeers om mee samen te werken
  • Veel ruimte voor eigen inbreng: we staan altijd open voor nieuwe ideeën
  • En niet te vergeten, we zijn dit jaar voor de derde keer uitgeroepen tot een Great Place to Work!

We kijken uit naar jouw sollicitatie, en willen je vragen direct een door jou geschreven tekst mee te sturen in de vorm van een blog, persbericht of website artikel. Interesse? Solliciteer direct!

Sales and Consultancy Traineeship

Salaris: Marktconform
Locatie: Amsterdam
Consultant: Romy Griffioen
JobRef: 815102/001
Datum online: 10 januari 2020

Ben jij toe aan een uitdagende functie? Heb jij je HBO Bachelor of Master afgerond en ben je geïnteresseerd in Sales and Consultancy, dan zijn wij op zoek naar jou! Voor ons kantoor in Amsterdam zoeken wij aanstormende talenten die ambitieus en commercieel zijn ingesteld en gedreven zijn om tot de top te komen.

Dit komt doordat Walters People ontzettend aan het groeien is. Binnen de organisatie zijn wij op zoek naar Consultants ter uitbreiding van onze teams. De organisatie bestaat uit verschillende divisies (Finance, Banking & Financial Services, Management Support, Supply Chain, IT, Sales & Marketing). Wij kijken tijdens het sollicitatieproces welke divisie het beste bij je past!

Wat bieden wij? Een dynamische werkomgeving, ambitieuze collega en een uitdagende carrière-ladder die afgesteld wordt op jouw persoonlijke ontwikkelingen.

Dus werk jij graag in een resultaatgerichte en energieke organisatie? Vind jij persoonlijke groei en het leveren van kwaliteit net zo belangrijk als dat wij dat vinden? Reageer dan snel, want in april starten wij weer met onze traineeship Sales & Consultancy!

Taken en verantwoordelijkheden

  • Acquireren en managen van opdrachten bij bestaande en nieuwe relaties
  • Ontwikkelen en onderhouden van het klanten- en kandidatennetwerk
  • In overleg met onze opdrachtgevers vaststellen van de recruitmentstrategie
  • Selecteren, interviewen, beoordelen en begeleiden van kandidaten gedurende het recruitmentproces

Skills en opleiding

  • Afgeronde HBO of in de afstudeerfase
  • Pré ervaring in een commerciële omgeving (mag ook tijdens bijbaan of stage)
  • Sterke communicatieve en commerciële vaardigheden
  • Ambitie, gedreven en de wil om succesvol te zijn
  • Resultaatgericht
  • Je spreekt vloeiend Nederlands en Engels

Aanbod

  • Marktconform salaris
  • Aantrekkelijke bonusregeling
  • Fulltime baan met uitzicht op vast dienstverband
  • Sales & Consultancy traineeship
  • Opleidingsmogelijkheden in combinatie met jouw carríère

Walters People

Walters People investeert in haar consultants door intensieve training en begeleiding. Walters People heeft een uniek Traineeship, waarin ervaring samenkomt om nieuwe consultants zo snel mogelijk vertrouwd te maken met dit fantastische vakgebied.

De keuze voor de functie van Recruitment Consultant bij Walters People impliceert hard werken, daar staat veel tegenover. Je ontmoet interessante mensen, bouwt en beheerd je eigen klantenportefeuille en werkt zelfstandig in een team met gemotiveerde, enthousiaste collega

Denk jij, die persoon ben ik, reageer dan direct!

Lees meer over een recruitment carrière bij Walters People op www.walterspeople.nl/pushfurther.html

Recruitment Consultant Finance

Salaris: Marktconform
Locatie: Amsterdam
Consultant: Romy Griffioen
JobRef: 408918/001
Datum online: 21 januari 2020

Ben jij gedreven, ambitieus, sales minded, commercieel en heb jij de wil om carrière te maken? Ben jij net afgestudeerd en heb jij je HBO of WO diploma binnen of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Dan ben je bij Walters People op het juiste adres!

In de rol van Finance Consultant bemiddel jij Finance specialisten. Jij stelt de meest geschikte professionals voor en daarmee voorzie jij in de dringende behoefte van de klant.. Je bouwt als consultant je eigen netwerk aan zowel klant als kandidaat zijde op. Om dit te bewerkstelligen starten onze consultants met een intensief opleidingsprogramma in vorm van een Traineeship!

Binnen Finance ben je verantwoordelijk voor posities zoals: accounting, assistent control, junior analist, crediteuren, debiteuren enzovoort.

Vanwege aanhoudende groei binnen onze organisatie zijn wij op zoek naar gedreven consultants ter uitbreiding van onze teams. Dus werk jij graag in een dynamische en resultaatgerichte organisatie en vind jij persoonlijke doorgroei en het leveren van kwaliteit net zo belangrijk als ons? Reageer dan snel!

Taken en verantwoordelijkheden

  • Acquireren en managen van opdrachten bij bestaande en nieuwe relaties
  • Ontwikkelen en onderhouden van het klanten- en kandidatennetwerk
  • In overleg met onze opdrachtgevers vaststellen van de recruitmentstrategie
  • Selecteren , interviewen, beoordelen en begeleidden van kandidaten gedurende het recruitmentproces
  • Skills en opleiding

Skills en opleiding

  • Afgeronde HBO of academische opleiding
  • Pré minimaal 1 jaar ervaring in een commerciële omgeving
  • Competenties: ambitieus, gedreven, servicegericht en de wil om succesvol te zijn
  • Sterke communicatieve en commerciële vaardigheden
  • Resultaatgericht

Aanbod

  • Marktconform salaris
  • Aantrekkelijke bonusregeling
  • Incentives (Nationaal en Internationaal)
  • Traineeship
  • Doorgroeimogelijkheden
  • Fulltime (40 uur werkweek)

Walters People

Walters People investeert in haar consultants door intensieve training en begeleiding. Walters People heeft een uniek Traineeship, waarin ervaring samenkomt om nieuwe consultants zo snel mogelijk vertrouwd te maken met dit fantastische vakgebied.

De keuze voor de functie van Recruitment Consultant bij Walters People impliceert hard werken, daar staat veel tegenover. Je ontmoet interessante mensen, bouwt en beheerd je eigen klantenportefeuille en werkt zelfstandig in een team met gemotiveerde, enthousiaste collega’s die allen het beste uit zichzelf willen halen. Wij onderscheiden ons in het niveau en talent van onze mensen. Onze cultuur is er een van ‘afspraak is afspraak’, naast de focus op resultaat is er ruimte voor humor. Behaalde resultaten zullen worden beloond met bonussen en andere incentives.

Denk jij, die persoon ben ik, reageer dan direct!

Lees meer over een recruitment carrière bij Walters People op www.walterspeople.nl/pushfurther.html

Recruitment Consultant Management Support

Salaris: Marktconform
Locatie: Amsterdam
Consultant: Romy Griffioen
JobRef: 406121/001
Datum online: 10 januari 2020

Ben jij commercieel, resultaatgericht, gedreven en zit ondernemerschap bij jou in het bloed? Krijg jij een kick bij het vinden van de perfecte match: de ideale kandidaat voor onze opdrachtgever en de meest passende job voor onze kandidaat, dan ben ik op zoek naar jou!

Als recruitment consultant Management Support bouwt je een eigen aan zowel klant als kandidaat zijde op. Binnen het specialisme Management Support ben je verantwoordelijk voor posities zoals: management assistentes; office Managers, secretaresses, receptionistes enzovoort. Je bemiddelt op zowel tijdelijke als vaste posities bij verschillende organisaties.

Vanwege groei binnen onze organisatie zijn wij op zoek naar gedreven consultants ter uitbreiding van ons Management Support team. Dus werk jij graag in een dynamische organisatie waar fun, teamspirit, persoonlijke ontwikkeling en work hard play hard de keywords zijn, reageer dan snel!

Taken en verantwoordelijkheden

  • Business Analyse: Je analyseert de inhoudelijke uitdagingen van onze opdrachtgevers en vertaalt deze naar commerciële plannen
  • Acquisitie: Je bouwt zelfstandig relaties op met zowel nieuwe als bestaande opdrachtgevers en professionals (360 graden)
  • Ontwikkelen en onderhouden van het klanten- en kandidatennetwerk
  • In overleg met onze opdrachtgevers vaststellen van de recruitmentstrategie
  • Selecteren, interviewen, beoordelen en begeleiden van kandidaten gedurende het recruitmentproces

Skills en opleiding

  • Afgeronde HBO of academische opleiding
  • Pré minimaal 1 jaar ervaring in een commerciëele omgeving (pré in recruitment ervaring of ervaring in arbeidsbemiddeling
  • Ambitieus, gedreven en de wil om succesvol te zijn
  • Sterke communicatieve en commerciële vaardigheden
  • Servicegericht en empathisch vermogen
  • Resultaatgericht

Aanbod

  • Markconformsalaris
  • Aantrekkelijke bonusregeling
  • Fulltime baan (40 uur)
  • Traineeship
  • Doorgroeimogelijkheden

Walters People

Walters People investeert in haar consultants door intensieve training en begeleiding. Walters People heeft een unieke Traineeship, waarin ervaring samenkomt om nieuwe consultants zo snel mogelijk vertrouwd te maken met dit fantastische vakgebied.

De keuze voor de functie van Recruitment Consultant bij Walters People impliceert hard werken, daar staat veel tegenover. Je ontmoet interessante mensen, bouwt en beheerd je eigen klantenportefeuille en werkt zelfstandig in een team met gemotiveerde, enthousiaste collega’s die allen het beste uit zichzelf willen halen. Wij onderscheiden ons in het niveau en talent van onze mensen. Onze cultuur is er een van ‘afspraak is afspraak’, naast de focus op resultaat is er ruimte voor humor. Behaalde resultaten zullen worden beloond met bonussen en andere incentives.

Benieuwd naar de mogelijkheden, dan kom ik graag met je in contact!

Lees meer over een recruitment carrière bij Walters People op www.walterspeople.nl/pushfurther.html 
Of solliciteer direct!

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible but no later than Q2 2020

Duration: 6 months. We do prefer students able to extend up to 12 months

We are open to discuss your thesis subject as long as it will be in line with the internship responsibilities as described. We are flexible in your availability up to 32-40 hours per week.

In this role, you have the opportunity to

Gain a perfect insight into the world of global marketing and product development. You will be familiar with a variety of marketing tools and processes while your own way of thinking and working style is also strongly encouraged. You will also participate in workshops and training sessions, which will help you deepen your marketing knowledge and understand how a multinational company stays competitive in a challenging global environment.

You are responsible for

  • Supporting for selected projects in Product Development including analysis on consumer and market data, and coordinating selected areas of the project
  • Competitor Analysis to support key innovation projects for Male Grooming products (Hair clippers, nose trimmers, Body groomers and OneBlade)
  • Supporting on Product Launch Plans (trade presentations, launch activities, online activities…)
  • Analyzing Online portfolio and suggest counteractions together with the Market intelligence team
  • Supporting in the creation and follow up of value added promotions
  • Managing online effectiveness and content; Improving creation of and setup for online content, analyzing how and where we can improve

You are a part of

A dedicated Marketing Team in the category of Male Grooming within Philips Health Tech, which consists of electronic male grooming appliances. Philips is a global leader in this category. The upstream marketing team (Consumer Marketing Managers) is responsible for full proposition development, starting with consumer insight generation, all the way to product development, market launch and life cycle management.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University in Applied Sciences or University in Sciences Bachelor or Master in next studies: Business Administration, Business Economics, Business Management or Marketing
  • Strong analytical skills; excellent knowledge of MS office.
  • Passion for marketing.
  • Proactive and solution oriented.
  • Good communication and interpersonal skills to inspire and convey the messages in a convincing manner with people of different seniority and backgrounds.
  • Able to work in a complex international matrix organization. Hands-on mentality, good in managing projects.

In return, we offer you

An opportunity to get strong exposure to an innovative and consumer oriented company in Amsterdam. A working and learning experience to be part of a team of passionate International Marketing Managers working with consumer products. You will be in a challenging role where you can make a real impact.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Notes

Required documents in order for us to continue with your application:

  • Resume

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university.

Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Want to know more? Click here!