Description

GroupM University is op zoek naar een Stagiair Learning and Development. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van het uitzetten van training content, -planning en -uitvoer voor de nieuwe trainingssessies, contacten onderhouden met trainers en de content leveranciers.

Deze plek bied je de unieke kans om binnen heel WPP een goede indruk te krijgen van de organisatie en een mogelijk vervolg voor na je studie.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor o.a. de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Daarnaast worden binnen GroupM verschillende activiteiten centraal aangestuurd en verwerkt, zoals o.a. Digital Data Hub, Business Intelligence, Proces Management, Marketing Intelligence, Trading en Quality Management.

GroupM is een dynamisch, jong en ambitieus bedrijf waar, wereldwijd gezien, met duizenden (Young) Professionals wordt gewerkt voor de mooiste klanten. Zo hebben we in Nederland alleen al honderden collega’s in Amsterdam, Eindhoven en Sittard die werken voor tientallen klanten zoals Unilever, KPN en Netflix.

In ons gloednieuwe onderkomen ‘Amsteldok’ (voorheen Rivierstaete aan de Amstel) werk je op grote hoogte met uitzicht over Amsterdam in een state-of-the-art en inspirerende werkomgeving.

Wat ga je doen?

Tijdens je stage ben je een echte spin in het web die secuur werkt en het overzicht kan bewaken bij verschillende werkzaamheden en deadlines.

Verantwoordelijkheden:

  • Opzetten van nieuwe trainingssessies en contacten onderhouden met de trainers en content leveranciers;
  • Training content uitzetten, reviewen en testen;
  • Beheer van reserveringen van zalen, apparatuur en bezoekersregistratie;
  • Evaluaties opzetten, uitsturen en verwerken
  • Administratieve ondersteuning; zoals het aanmaken van user accounts en het bijhouden van de mail, aanmeldingen van trainingen verwerken, technische ondersteuning en het behandelen van user vragen. Daarnaast houd jij je bezig met het opzetten, uitsturen en verwerken van verschillende evaluaties;
  • Rapporten verwerken en eventueel uitwerken.

 Wat zoeken we?

  • Een stagiair(e) voor 4 of 5 dagen in de week;
  • Je doet een hbo-studie in de richting van hr/marketing/communicatie;
  • Je werkt zelfstandig, pro-actief en probleemoplossend;
  • Je schrijft foutloos Nederlands en Engels;
  • Je bent precies en werkt accuraat;
  • Je bent flexibel, hands-on en schrikt niet van deadlines.

 Wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 3 maanden, start in onderling overleg;
  • Persoonlijke begeleiding om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Een klantportfolio met A-merken waar je blij van wordt en waarvan sommigen tot de grootste adverteerders wereldwijd behoren;
  • Een leuk team bij GroupM University die ook wekelijks een borrel met elkaar drinken;
  • Open communicatie en een goede werksfeer waarin iedereen zichzelf kan zijn;
  • Onderdeel van een groot internationaal netwerk (MediaCom, Wavemaker, Mindshare, GroupM, WPP);
  • Stagevergoeding

Wil jij bij dit toonaangevend bedrijf stagelopen? Klik dan meteen op deze link!

Description

Stagiair Graphic Design met passie voor Social Media per jan/feb 2020

Wat we zoeken

MediaCom zoekt een Graphic Design Stagiair. De Stagiair Graphic Design houdt zich bezig met het vormgeven van campagne uitingen voor de klanten van MBA. Je werkt mee in het creatieve team voor grote merken en doet design werk voor verschillende mediatypes als YouTube, Instagram en Facebook. Daarnaast biedt je ondersteuning bij het vormgeven van presentaties voor klanten.

We zoeken een persoon met een passie voor design. Je bent al een portfolio aan het bouwen bent met je eigen ontwerpen. Je bent opgegroeid met het internet, kent de verschillende social platforms van binnen en buiten en je houdt de reclame- en designwereld goed in de gaten. Je bent bekend met het maken van stopmotions, Gif’s en video.

MediaCom

MediaCom is een van de grootste mediabureaus van de wereld én Nederland. Wij helpen merken te groeien met de inzet van media en content. Ons succes begint bij onze ‘People First, Better Results’ filosofie. De klant, de werknemer, de consument, mensen staan bij ons altijd centraal. MediaCom werkt voor prachtige merken als Adidas, Mars, Shell, Sony, ABN AMRO, H&M, Ikea, Tele2 en Volkswagen.

MediaCom Beyond Advertising (MBA) is het geïntegreerde content label van MediaCom. Voor de klanten van MediaCom verzorgt MBA o.a. (branded) content campagnes (Van strategie, concept, creatie tot distributie), social media content, influencer marketing en YouTube content.

In het MBA team hebben wij plek voor een gedreven Stagiair Graphic Design.

Wat biedt MediaCom?

Bij MediaCom werk je in een groot team van media- en marketing professionals voor grote merken. Je krijgt de kans om bij een van de grootste mediabureaus van Nederland jouw design skills te laten zien. Binnen het creatieve team werk je intensief samen om content campagnes vorm te geven. Je zult veel leren over alle stappen tussen conceptontwikkeling en het live gaan van de campagnes.

Taken en verantwoordelijkheden

Taken

  • Opmaak en design van content voor diverse contentcampagnes
  • Meedenken over creatieve concepten
  • Design van social media uitingen in diverse vormen (denk aan video, Gif, Meme, afbeeldingen)
  • Ondersteunen bij het vormgeven van powerpoint presentaties ten behoeve van concept presentaties

Wat zoeken wij 

  • Je hebt een creatieve mindset
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste design trends in social media
  • Je werkt makkelijk met Adobe Photoshop, Illustrator, Indesign, video editing software
  • Je bent enthousiast en pro-actief werkhouding

Wat wij bieden

  • Een uitdagende stageplek voor minimaal 4 maanden, startdatum per januari of februari 2020;
  • Persoonlijke begeleiding en ruimte om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Fantastische merken om voor te werken (o.a. Playstation, Specsavers, Subway)
  • Werken in een informele sfeer in een prachtige locatie aan de Amstel met leuke collega’s in Amsterdam;
  • Werken in een internationale organisatie met collega’s van verschillende disciplines;
  • Goede stagevergoeding (€450 euro bruto bij full-time stage).

Interesse?

Klik op deze link voor meer info en om je aan te melden!

Description

Vind jij het leuk om met je neus in de data te zitten en slimme analyses en tools te maken? Wil jij alles leren over de media, buitenreclame en de rol die dataverwerking daarin speelt? Dan zijn wij misschien wel op zoek naar jou! Kinetic is al jaren een plek waar ambitieuze young professionals zich kunnen ontwikkelen om uiteindelijk door te groeien in een dynamisch mediabedrijf.

De functie

Als Stagiair(e) Data & Tools sta je midden in de organisatie en midden in het Data & Tools Team. Je werkt nauw samen met het team wat verantwoordelijk is voor de Digital Transformation van Kinetic. Als stagiair(e) ben je betrokken bij verschillende processen en projecten binnen het Data & Tools team. Deze processen en projecten bestaan onder andere uit het bouwen van dashboards en tools voor collega’s en klanten, het coördineren van grootschalige onderzoeken en het verwerken en analyseren van de data die hier uit komt.

De organisatie

Kinetic is het grootste wereldwijde mediabureau (onderdeel van WPP) dat begrijpt hoe je moet communiceren met mensen in beweging. Wij analyseren, plannen en kopen alle vormen van reclame in voor de doelgroep buitenshuis. Daarnaast richt Kinetic zich op creativiteit, innovatie en onderzoek binnen Out of Home media.

Profiel

Ben jij ambitieus, heb je affiniteit met data en cijfers en ben je een echte teamplayer? Dan zijn wij op zoek naar jou!
– HBO/WO student: interesse in media, onderzoek en data-analyse is een vereiste
– Goede beheersing van Nederlands en Engels
– Communicatiekracht
– Flexibiliteit
– Kennis van MS Office, met name van Excel
– Ervaring met SQL en PowerBi is een pré

Taken

Je zult het Data & Tools team ondersteunen met de volgende taken en projecten:
– Wekelijkse kwaliteitscontroles van de campagnes: planningen en rapportages maken voor inspecties, analyses maken op de resultaten, het aansturen van inspecteurs
– Logistieke taken en data analyse van een grootschalig onderzoek naar zichtbaarheid van campagnes
– Het up-to-date houden van campagnedata in de centrale database
– Het bouwen van dashboards met overzichten van campagne evaluaties en kwaliteitscontroles

Wij bieden:

Binnen Kinetic krijg je de mogelijkheid om veel te leren en je analytische vaardigheden te verbeteren. Je kan werkervaring opdoen in een dynamische, jonge omgeving en je zult vooral ook veel plezier hebben. Daarnaast bieden wij een vergoeding van €450,- bruto p.m. (fulltime) en is de duur van de stage in overleg.

Lijkt het je leuk om bij dit toonaangevende bedrijf aan de slag te gaan als stagiair? Klik dan op deze link!

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible, but no later than Q3 2020

Duration: 6 months

We are looking for 2 students that will join our team:

  • One role related to Marketing of Change Management services
  • One role related to Internal Change Management practices

In both positions, we are not able to support a thesis assignment. It is for this reason that we require a 40 hours per week availability to work on the projects.

In this role, you have the opportunity

To play a key role in supporting the value proposition process for change management. You will interact with multiple different stakeholders such as the members of the change management practice, marketing colleagues, and Philips people who are closely working with our customers (e.g. account managers, Philips consultants, solution owners, etc).

You are responsible for:

Role: Marketing of Change Management services:

  • Ensuring the new value proposition process is being followed;
  • Applying your marketing knowledge to the process;
  • Orchestrating the continuous improvement cycle for the required materials.

Role: Internal Change Management practices:

  • Supporting strategic initiatives to further develop Philips in their change management capabilities
  • Running the continuous improvement cycle for change management materials
  • Orchestrating the targeted workshop training plan for 2020
  • Preparing for and supporting Change Management community and practice call/meetings

You are a part of

Business Transformation where all large worldwide programs are being designed, set-up and managed. Within BT, you are part of the Change Management Practice which currently exists of four people connected with a large change management community globally.

You will be working at our head office in Amsterdam.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience:

For the Marketing of Change Management services role:

  • Studying towards your University Bachelor or Master in Sciences degree in the field of Marketing

For the Internal Change Management practices role:

  • Studying towards your University Bachelor or Master in Sciences degree in the field of Business Administration, (International) Business Management, Psychology or Sociology

Remaining profile skills:

  • Good knowledge of English language both verbally and written
  • Analytical thinker, ability to swap between the bigger picture and the details
  • Self-starter, not afraid to look for information and reach out to new people
  • Ideally good power point and excel skills
  • Ideally some knowledge / experience with change management

In return, we offer you the opportunity to

Learn from the experts and build a good understanding of marketing processes, change management and the world of healthcare.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Are you interested and want to learn more about this vacancy? Click here!

Job Description

Start date: We prefer students able to start no later than Q3 2020.

Duration: 6 months. Students able to extend to 9 months are preferred.

This Internship Assignment is not subject to combine with your graduation or thesis. We require a 40 hours per week presence to work on this internship assignment.

In this role, you have the opportunity to

Work at the forefront of agile consumer learning as part of the Marketing Insights & Analytics Team of Philips. You will work on the execution of digital & social experiments that contribute to the validation and optimization of minimal viable propositions in our Ventures & Solutions.

You are responsible for

  • Supporting the Digital & Social Experimentation Leads in their day-to-day activities
  • Executing experiments set-out by the Experimenters (AB testing, optimizations, manage campaigns)
  • Create briefings for designers and developers (to support the creation of digital experiments).
  • Support on creating (digital) advertising for social media, search and other digital channels.
  • Analyze and report on advertising, audiences and behavior.
  • In addition, you will support the Insight Accelerators on consumer insight projects in Ventures & Solutions.

You are a part of

The Global Marketing Insights & Analytics team within Philips Personal Health based in the Head Quarters in Amsterdam. You will support the Insight Accelerator Team. Your focus will cover the whole of Personal Health (divided into different Business Units).

You will be working at our head office in Amsterdam.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University Bachelor or Master in Marketing, Communication and/or Economics.
  • Strong command on MS Office (Excel and PowerPoint),
  • Great analytical skills and Interested in market research, data analysis, competitive analysis, and consumer research
  • Digital savvy, good understanding of social media.
  • Experienced or interested in AB testing, growth hacking and online advertising.
  • Some experience in desk research (preferred)
  • Fluent English communication both verbal and in writing
  • Excellent networking / social skills and Team player

In return, we offer you

The unique opportunity to gain experience with global market and consumer analytics, innovation and strategy building on a wide range of topics. In addition, on the job learning in an agile environment by working closely with to experienced Experiment Leads, under the supervision of the Team Lead Insight Accelerator.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Are you up for a challenge and do you want to do an exciting internship at Philips? Then be sure to click here for more info!

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible but no later than Q3 2020

Duration: 6 months. We do prefer students able to extend up to 12 months

We are open to discuss your thesis subject as long as it will be in line with the internship responsibilities as described. We are flexible in your availability up to 32-40 hours per week.

In this role, you have the opportunity to

Gain a perfect insight into the world of global marketing and product development while being the team main point of contact for data driven projects. You will be familiar with a variety of marketing tools and processes while your own way of thinking and working style is also strongly encouraged. You will also participate in workshops and training sessions, which will help you deepen your marketing knowledge and understand how a multinational company stays competitive in a challenging global environment.

You are responsible for

  • Supporting for selected projects in Product Development including analysis on consumer and market data, and coordinating selected areas of the project
  • Manage team weekly dashboard by maintaining and update weekly business result
  • Competitor Analysis to support key innovation projects for Male Grooming products (Hair clippers, nose trimmers, Body groomers and OneBlade)
  • Market research for business intelligence information and data, do data analysis for our targeted segment/business category
  • Analyzing portfolio performance and suggest counteractions together with the marketing and business development team
  • Managing data and data models to incorporate into business planning projects
  • Supporting in the creation and follow up of value added promotions
  • Managing online effectiveness and content; Improving creation of and setup for online content, analyzing how and where we can improve

You are a part of

A dedicated Marketing Team in the category of Male Grooming within Philips Health Tech, which consists of electronic male grooming appliances. Philips is a global leader in this category. The upstream marketing team (Consumer Marketing Managers) is responsible for full proposition development, starting with consumer insight generation, all the way to product development, market launch and life cycle management.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University in Applied Sciences or University in Sciences Bachelor or Master in next studies: Business Administration, Business Economics, Business Management, Business Analytics or Marketing
  • Strong analytical skills; Proactive and solution oriented.
  • Advanced Excel/MS Office skills;
  • An analyst with a structured mindset, who is comfortable with numbers and has an eye for accurate details
  • Good communication and interpersonal skills to inspire and convey the messages in a convincing manner with people of different seniority and backgrounds.
  • Able to work in a complex international matrix organization. Hands-on mentality, good in managing projects.
  • Fluent in oral and written English

In return, we offer you

An opportunity to get strong exposure to an innovative and consumer oriented company in Amsterdam. A working and learning experience to be part of a team of passionate International Marketing Managers working with consumer products. You will be in a challenging role where you can make a real impact.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Notes

Required documents in order for us to continue with your application:

  • Resume

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university.

Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Are you interested in this internship? For more info, click here!