Description

Voel je je thuis in een dynamische, commerciële en internationale werkomgeving? Heb je een bovengemiddelde interesse in mensen en krijg je een ‘kick’ van het vinden van het beste talent voor onze organisatie? GroupM zoekt per direct een Junior Recruiter.

GroupM

GroupM is een dochter van WPP, WPP bekend als het wereldwijde advertising conglomeraat. GroupM voert activiteiten uit voor de mediabureaus Wavemaker, MediaCom en Mindshare. Dit betreft enerzijds ondersteunende activiteiten (Shared Services) en anderzijds dient GroupM als platform om nieuwe diensten op te starten en aan te bieden aan de interne mediabureaus.

Het HR team

Het HR team ondersteunt de organisatie bij het realiseren van haar strategie en doelstellingen. Hierin worden de uitdagende vraagstukken met betrekking tot in-, door en uitstroom opgepakt en aangepakt. Het HR team wordt gevormd door de HR Manager, een aantal HR Adviseurs, Sr. Recruiter, HR Assistants en Payroll Consultants.

Wat ga je doen?

  • Je ondersteunt de Sr. Recruiter op administratief gebied: interviews inplannen, vacatures adverteren, online assessments uitsturen etc.;
  • Het screenen van de kandidaten die reageren op de vacatures;
  • Het vastleggen van alle mutaties en handelingen in het applicants tracking systeem (ATS);
  • Je begeleidt het interview proces waarin je nauw contact houdt met lijnmanagers en de nieuwe talenten;
  • Je zit bovenop het proces met betrekking tot feedback naar kandidaten zodat we snel kunnen schakelen;
  • Je organiseert inhousedagen voor MSc studenten en onderhoud contacten met diverse studieverenigingen;
  • Je helpt de Sr. Recruiter met het schrijven van wervende functieprofielen.

Wie ben jij?

  • HBO of WO werk- en denkniveau, met minimaal een bachelor diploma op zak;
  • Je bent bij voorkeur werkzaamof hebt stage gelopen in een internationale, dynamische en/of pragmatische organisatie.
  • Je bent nieuwsgierig en innovatief en werkt gemakkelijk met social media, als onderdeel van de wervingsstrategie;
  • Je werkt nauwkeurig en vindt het leuk om data te verzamelen en te analyseren.
  • Je bent integer, betrouwbaar en hebt een open houding.
  • Je bent een prettige, enthousiaste collega om mee samen te werken, en weet op een handige manier collega’s na te jagen.
  • Je bent flexibel en kunt je makkelijk aanpassen aan veranderende prioriteiten.
  • Je spreekt en schrijft goed in zowel het Nederlands als het Engels.

Wij bieden

  • Wij bieden je een uitdagende baan aan binnen het grootste bureaunetwerk van de wereld, waar met de beste mensen in de markt wordt gewerkt naar de oplossingen van de toekomst voor onze klanten in een snel veranderende (digitale) mediawereld;
  • Goede begeleiding van ervaren HR & recruitment collega’s;
  • Een inspirerende werkplek in Amsterdam;
  • Een marktconform arbeidsvoorwaardenpakket;
  • Open communicatie en een goede werksfeer, waarin iedereen zichzelf kan zijn;

We werken met betrokken en enthousiaste collega’s en met de beste business partners, creatieve bureaus en exploitanten in de markt.

Interesse? 

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik op de button ‘apply’ onderaan deze vacature en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Contact

We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible, but no later than August or September 2019

Duration: 5-6 months

This is a 32-40 hours per week project, which is not suitable to combine it with your graduation/thesis.

In this role, you have the opportunity

To use your knowledge in a large, global transformation program and learn from experience what it takes to engage people in such a journey.

You are responsible for:

  • Create and activate engaging communication messages, tools and assets that are part of the existing internal communication plan. Examples: social posts, newsletters, videos, slide decks and intranet articles.
  • Prepare communication events such as webcasts and (team) meetings. This includes organizational activities as well as co-creating compelling content.
  • Brief creative agencies (with support of the communications manager).
  • Maintain/Manage our communication channels like our community group, intranet page and SharePoint folder.

You are a part of

Business Transformation where all large worldwide programs are being designed, set-up and managed. Within BT, you are part of the Solutions Transformation program. In this program, we have a Change & Communications team that currently exists of three change experts and one communications manager.

You will be working at our Head Office in Amsterdam.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience:

  • Currently studying towards your Bachelor or Master in one of next degrees: Business Administration, (International) Business Management, Communications
  • Good knowledge of English language both verbally and written
  • Self-starter: not afraid to look for information and reach out to colleagues on all levels
  • Creative profile: shares new ideas, takes lay out into account and can draft short copy
  • Basic knowledge of Microsoft Office: Outlook, PowerPoint and Excel. Adobe Acrobat is pre

In return, we offer you the opportunity to

Work for a global company with a beautiful and important mission. You will be able to network and learn from lots of people with different backgrounds and expertise. You will work in a team where your proactivity and ideas will be appreciated.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions. Click here for more information.

Notes

Required documents in order for us to continue with your application:

  • Resume

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university.

Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience.

Job Description

Start date: We prefer students able to start as soon as possible, no later than August or September 2019.

Duration: 6-12 months

We require 40 hours per week support, which causes this assignment, is not suitable to perform your thesis.

In this role, you have the opportunity

To play a key role in building the important Change Management capabilities further in the organization and connecting the Change Management community to stimulate knowledge sharing and lessons learned.

You are responsible for:

• Orchestrating the targeted workshop/training plan

• Preparing for and follow-up on Change Management community calls / meetings

• Building on the created maturity scan to measure appliance in key programs

• Orchestrating the continuous improvement cycle for CM materials to ensure standardization

You are a part of

The Business Transformation where all large worldwide programs are being designed, set-up and managed. Within Business Transformation, you are part of the Change Management Practice, which currently exists of two people connected with a large change management community globally.

You will be working at our Head Office in Amsterdam.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience:

  • Studying towards your University degree in Bachelor in Sciences or Master in Sciences in next study directions:  Business Administration, Business Management, Psychology or Sociology
  • Good knowledge of English language both verbally and written
  • Analytical thinker, ability to swap between the bigger picture and the details
  • Self-starter, not afraid to look for information and reach out to new people
  • Ideally good power point and excel skills and some knowledge / experience with change management

In return, we offer you the opportunity to

Learn from the experts and build a good understanding of transformation/change management for large-scale global programs (affecting > 15.000 people worldwide). A skill/experience that will be beneficial for many future roles and situations.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Notes

Required documents in order for us to continue with your application:

  • Resume

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university.

Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience. Click here for more information.

Job Description

Start date: August/September 2019

Duration: 5-6 months

Depending on your subject, we are open to discuss in supporting you with your graduation/thesis. In this combination, we do want to offer you 1 day per week to work on your graduation/thesis research.

In this role, you have the opportunity to

Gain insights in consumer decision journeys and discover how shopper marketing works on converting the shopper by focusing on key purchase barriers as well as key purchase drivers. You will collaborate with a Trade shopper marketer to drive traffic, awareness and conversion at our key retailers like Bol.com, Coolblue, MediaMarkt, Blokker etc.

You are responsible for

  • Analyzing previous actions, current sales and market situation, exploring opportunities and getting the basics right for online- and offline success to help us to grow the business.
  • Creating innovative activation plans for our products and customers and maintaining the activation calendar per key customer
  • Analyzing and improving our shopper claims in retail and tracking activations on its presence and effectiveness (qualitative and quantitative)
  • Preparing upcoming activations and online banner campaigns
  • Analyzing tailor made activations

You are a part of

The Trade Shopper Marketing team that is part of the Personal Health Benelux organization. You will report to a Trade Shopper Marketing manager and team up with other interns with marketing or sales assignments.

You will be working at the Benelux Office in Eindhoven.

To succeed in this role, you should have the following skills and experience

  • Currently studying towards your University of Applied Sciences Bachelor or University Master in Sciences degree in: Business Administration, Business Management, Marketing
  • Analytical skills
  • An experienced user of Microsoft Excel and PowerPoint
  • Good communication skills; efficient and hands-on attitudes; able to handle deadlines
  • Fluent in oral and written in both Dutch and English

In return, we offer you

Opportunity to get familiar with (online) marketing planning for all touchpoints and learn how to optimize bannering, POS materials, blogsposts, SEA and SEO. You can combine this internship with your graduation/thesis for 1 day per week.

Why should you join Philips?

Working at Philips is more than a job. It’s a calling to create a healthier society through meaningful work, focused on improving 3 billion lives a year by delivering innovative solutions across the health continuum.

To find out more about what it’s like working for Philips at a personal level, visit the Working at Philips page on our career website, where you can read stories from our employee blog. Once there, you can also learn about our recruitment process, or find answers to some of the frequently asked questions.

Notes

Required documents in order for us to continue with your application:

  • Resume

Please note that in order to be considered for an internship, you need to be registered as a student during the entire internship period. Formal documentation of which may be requested at any time. Students from outside the EU need to fill in an NUFFIC agreement, which needs to be signed by the student and the university.

Please note that the contents of our regular internship assignments are not suitable for professionals (and/or MBA students) with professional work experience. Click here for more information.

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving

Informatie over de afdeling

Jacobs Douwe Egberts Professional (JDEP), met het hoofdkantoor in Utrecht, is leverancier van koffie- en theeconcepten in de buitenshuis markt (business-to-business): van merken, apparatuur en ingrediënten tot accessoires en dienstverlening. JDEP heeft een leidende marktpositie en levert aan de horeca, bedrijven en zorg- en onderwijsinstellingen. Vanuit onze rijke traditie, kennis en ondernemerschap zijn wij een strategische partner voor onze klanten en denken wij op creatieve en innovatieve wijze met hen mee over unieke koffie- en theeconcepten.

De afdeling Operations is met +/- 600 mensen verantwoordelijk voor de klantgerichte ondersteuning van het totale verkoopproces van de commerciële units van JDEP NL en de serviceactiviteiten van JDEP NL.

Operations bestaat uit drie afdelingen:

  • Planning en fulfillment
  • Business Enabling
  • Buitendienst voor service, installatie en verzorging van apparatuur

Binnen Finance Operations zijn we op zoek naar een enthousiaste kandidaat voor een meeloopstage. Gedurende deze stage maak je, met een divers takenpakket, deel uit van het Finance Operations team, een zeer dynamisch en betrokken team. Daarnaast zal je eigen taken en verantwoordelijkheden krijgen. Ook een eigen project zal hier onderdeel van uitmaken. Het is een uitgelezen kans om kennis te maken met Finance Operations binnen de FMCG sector! Bovendien biedt deze functie enorm veel kansen om jezelf te ontwikkelen en vaardigheden bij te leren. (Vanzelfsprekend, maar niet onbelangrijk, kun je onbeperkt genieten van ons brede koffie en thee assortiment.)

Wat je gaat doen

  • Meewerken tijdens het maken van maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen. Hierdoor leer je de Financial Reporting basics die handig zijn voor iedere toekomstige Finance functie;
  • Eigen analyses maken ter ondersteuning van het Finance Operations team;
  • Een eigen project opzetten ten behoeve van procesoptimalisatie binnen de werkzaamheden van het Finance Operations team;
  • De optimalisatie en opvolging van internal control mechanismen;
  • Kennis maken met verschillende Finance functies binnen JDEP NL zodat je een goed beeld krijgt van wat werken binnen Finance inhoudt.

Functie-eisen

Jouw profiel

  • Je volgt een HBO/WO opleiding in de richting bedrijfskunde / bedrijfseconomie / finance;
  • Je kunt goed zelfstandig en nauwkeurig analyseren en werken;
  • Je bent ambitieus, je wilt graag goede carrière stappen maken;
  • Je bent communicatief ijzersterk; in zowel Nederlands als Engels;
  • Je beschikt over een can-do mentaliteit;
  • Je bent leergierig en enthousiast;
  • Je hebt affiniteit met de FMCG branche (en hebt een passie voor koffie).

Extra informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs/afstudeerders. De stage periode start per 1 juli 2019 en is voor een periode van 6 maanden. De startdatum is flexibel dus in overleg zouden we deze kunnen aanpassen.

Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO of WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Floris van der Geest, Finance Manager Operations, bereikbaar op 030 29 72 097 . Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je online reageren.

Description

Je bent net of bijna afgestudeerd aan de universiteit en helemaal klaar voor de praktijk. GroupM is op zoek naar iemand met passie voor digitale media die zich snel kan en wil ontwikkelen. Iemand die de beste wil worden in het vak.

Over GroupM

GroupM is wereldwijd de nummer één investeringsgroep op het gebied van media. We vinden en creëren altijd het juiste publiek voor onze klanten, dat we zo effectief en efficiënt mogelijk verbinden aan het merk. Bovendien hebben we alle middelen in huis om de gewenste marketinguitkomsten te behalen. Om dit te realiseren werkt GroupM samen met de mediabureaus Wavemaker, Mindshare en MediaCom. Tot onze klanten behoren Netflix, Vodafone, Unilever, Volvo en FrieslandCampina.

Dankzij de ruimte en de verantwoordelijkheid die je al vanaf de eerste dag bij ons krijgt is GroupM al jarenlang een plek waar ambitieuze starters kunnen laten zien waar ze toe in staat zijn.

Wat houdt het werk in?

Als Digital Campaign manager ben je verantwoordelijk voor de volledige procesgang van online social-, native-, banner- en videocampagnes; van opzet, optimalisatie tot eindevaluatie. Ook vertaal je jouw kennis over producten en systemen naar concrete campagnestrategieën. In samenwerking met jouw collega’s zorg jij voor een optimaal verloop van de campagnes en ben je verantwoordelijk voor het opstellen van rapportages.

Wat verwachten wij van jou?

Vanaf dag één draai je mee in het business team. Je vraagt jouw collega’s de oren van de kop en komt tijdens potjes tafeltennis tot innovatieve, slimme ideeën. Je laat je brein de vrije loop en hebt er geen problemen mee om de handen uit de mouwen te steken. Je bent iemand die het verschil wil maken.

Hoe ziet het team eruit?

Je gaat aan de slag in een team vol digitaal specialisten. Van uitvoerend tot strategisch. Het team bestaat uit professionals waarin iedereen nauw met elkaar samenwerkt, met als uiteindelijk doel: een optimale dienstverlening naar de klant toe.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden een perfecte start van jouw loopbaan in de digitale wereld. Een mooie uitdaging met goede doorgroeimogelijkheden. Er wordt veel aandacht besteed aan training waardoor jij je optimaal kan ontwikkelen als professional. Aan de functie zijn een mooi salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden verbonden.

In anderhalf jaar leer je alles op het gebied van programmatic advertising. Na 1.5 jaar is het mogelijk om vanuit de Campaign manager rol je door te ontwikkelen tot Specialist of door te groeien naar een bredere media advies rol bij een van de mediabureaus.

Wat zijn de vereisten?

  • (Bijna/net) WO master afgerond richting (digitale) communicatie/marketing
  • Maximaal 1 tot 2 jaar werkervaring
  • Passie voor de digitale wereld en de technologie erachter
  • Kennis over data (vergaring, opslag en verwerking)
  • Kennis van HTML is een pré

Dit klinkt als mijn baan!
We nodigen je graag uit om te solliciteren. Klik hier voor meer informatie en stuur ons je cv en je persoonlijke motivatie. Ben jij degene die ons versterkt in het realiseren van onze ambities? Dan maken we graag kennis met je: we bellen je voor een eerste kennismaking en/of nodigen je uit op ons hoofdkantoor in Amsterdam.