Beschrijving van het bedrijf

Wat je bij ons doet heeft impact. JACOBS DOUWE EGBERTS is een internationale speler op het gebied van koffie en thee. In Nederland dragen ruim 2.100 collega’s bij aan het succes van toonaangevende merken zoals Douwe Egberts, Senseo, L’OR en Pickwick. Wat je hier doet, wordt opgemerkt en heeft impact. Dat zie je terug in onze organisatie, onze merken én in jouw eigen ontwikkeling. Benieuwd naar hoe jij impact kan maken? Ervaar het zelf en schrijf je in voor onze JDE Masterclass op 16 mei 2019.

Functieomschrijving

Wat kun je verwachten?

Tijdens de JDE Masterclass dompelen we je onder in de wereld van koffie en thee en maak je uitgebreid kennis met de mensen achter onze merken. Je gaat samen met een team aan de slag met een echte case van JACOBS DOUWE EGBERTS, waarbij je uiteraard de nodige professionele ondersteuning krijgt. Aan het eind van de dag krijg je de kans om jouw impact te laten zien, door de uitkomst aan het Management Team te presenteren. Natuurlijk zorgen we ook voor een rondleiding door de Koffiebranderij en diverse workshops.

Na deze dag hopen we natuurlijk dat je onze passie voor koffie en thee deelt. Mocht de klik wederzijds zijn, dan gaan we kijken of je bij ons concreet aan de slag kunt in bijvoorbeeld een stage of startpositie.

Functie-eisen

Wie zoeken we?

We hebben plaats voor 20 ambitieuze laatstejaars masterstudenten die er klaar voor zijn om impact te maken. Ben jij er één van? Belangrijk is dat je in staat bent kansen te vertalen naar realistische plannen en de ambitie hebt om ze waar te maken. Verder zoeken we teamplayers die initiatief tonen, creatief zijn en plannen helder uiteen kunnen zetten. We staan daarbij voor elke studierichting open, zolang je maar in het laatste jaar van je masterstudie zit.

Extra informatie

Herken je jezelf hierin? Schrijf je dan nu in. Je kunt je tot 8 april aanmelden. De telefonische voorselectie zal plaatsvinden tussen 15 april en 30 april. Een online capaciteitentest maakt ook onderdeel uit van de selectieprocedure.

 

Ervaringen van eerdere deelnemers

Charlie Zinken, Junior Brand Manager

‘’Bijna een jaar geleden schreef ik mij in voor de Masterclass. Ik meldde me aan ter oriëntatie, ik wilde graag eens weten hoe dat eraan toe ging in de FMCG-sector. Tijdens de Masterclass heb ik het bedrijf vanuit diverse perspectieven mogen aanschouwen en kreeg ik de kans om uitgebreid met verschillende collega’s te praten. Na wederzijdse positieve evaluatie mocht ik verder het sollicitatietraject in waar uitgebreid gekeken werd naar mijn kwaliteiten en wensen met als resultaat een uitdagende baan als Junior Brand Manager! Nu mag ik me dagelijks bezighouden met het versterken van het Douwe Egberts merk in de categorie Ice Coffee!’’

Cecile Kerstens, Assistant Field Sales

“Tijdens de Masterclass kreeg ik een idee van de cultuur binnen JDE en dat voelde goed! De dag geeft je daarnaast een goed beeld van de verschillende merken, afdelingen, werkzaamheden en je wordt ondergedompeld in de wereld van koffie en thee.

Na afloop van de Masterclass bleef ik in contact met JDE voor het vinden van een passende functie binnen het bedrijf. Zodoende ben ik gestart als Field Sales Assistant waarbij mijn team en ik dagelijks streven naar de beste executie voor onze producten in alle supermarkten in Nederland. Hiervoor werk ik samen met verschillende afdelingen zoals marketing en sales, maar ook met externe partners. Een diverse functie met korte en lange termijn visie, structurele en projectmatige werkzaamheden én interne en externe samenwerkingen, iets wat goed bij mij past!”

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Jacobs Douwe Egberts (JDE) Professional, met het hoofdkantoor in Utrecht, is het onderdeel van JDE dat zich richt op de b2b-markt. Met andere woorden: wij zijn de expert op het gebied van koffie en thee die buitenshuis/out-of-home gedronken wordt. Denk hierbij aan het drinken van koffie en thee binnen de vliegtuigen van KLM, op de kantoren van Shell, op bezoek bij het Rijksmuseum of binnen de koffiecorner van jouw universiteit.

Functieomschrijving

Het product marketing team volgt de trends in de markt en vertaalt deze door naar nieuwe producten, verpakkingen en concepten. Daarnaast is het product marketing team ook verantwoordelijk om de marketing middelen te ontwikkelen om innovaties tot een succes te maken. Dit heeft betrekking op koffie, thee, cross-sell, machines en services voor alle kanalen waar JDE actief is. Het Product Marketing team heeft als belangrijkste doel de koffie & thee merken te bouwen binnen de buitenshuis markt en een relevant en eigentijds assortiment aan te bieden aan de grote hoeveelheid klanten die deze markt kent.

Voor het Product Marketing team Coffee, Thee & Cross-Selling zijn we op zoek naar een stagiair(e) die met veel enthousiasme en energie het team komt versterken. Dit is jouw kans om opgedane marketingkennis te gebruiken en te verbeteren in de praktijk. We zullen je uitdagen op verschillende marketingvlakken, variërend van het (door)ontwikkelen en onderhouden van het assortiment en het meewerken aan een marketingplan, tot het ontwikkelen van marketing materialen en het begeleiden van innovatieprojecten.

Kortom: genoeg om te leren!

 

Wat je gaat doen

  • Algemene marketingondersteuning voor de koffiemerken Douwe Egberts, L’OR, en Piazza D’Oro, Laurentis en op het theemerk Pickwick;
  • Algemene marketingondersteuning voor de cross-sell categorie (zoals bekers, melk, suiker) van onze koffie-en theemerken;
  • Onderhouden en (door)ontwikkelen van het product assortiment;
  • Ontwikkelen van marketing materialen en een bijdrage leveren aan het totale marketingplan;
  • Coördineren van (sub)projecten;
  • Afstemmen van vraagstukken met channel-marketing, sales en de internationale marketingafdeling;
  • Ondersteuning van het Product Marketing team Coffee en Thee in de daily business.

Het betreft een meeloopstage per eind juli 2019 (startdatum in overleg), voor een periode à zes maanden à 40 uur per week.

Functie-eisen

  • HBO/WO: bij voorkeur Marketing, Voedingswetenschappen, Consumer Sciences,  Commerciële Economie of Hotelmanagement;
  • Ambitieus;
  • Grote mate van zelfstandigheid;
  • Je neemt initiatief en bent verantwoordelijkheid;
  • Hands-on mentaliteit en creatief;
  • Oplossingsgericht denkvermogen;
  • Projectmanagementvaardigheden zoals planning;
  • Affiniteit met duurzaamheid is een pré;
  • Affiniteit met gezondheid is een pré

Extra informatie

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Daarnaast kom je in een jong team met een gemiddelde leeftijd van 30. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs/afstudeerders. De startdatum is per eind juli 2019 (precieze datum is in overleg) en voor een periode van zes maanden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO of WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

Enthousiast?
Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Laura van de Wijdeven, bereikbaar op +31 (0)6 11341316. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je hier reageren.

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Doe jij een studie in de richting van (Digitale) Media, Marketing, Informatie en/of Communicatie en ben jij op zoek naar een uitdagende Online Marketing stage? Kom dan stage lopen bij het digital marketing team van Jacobs Douwe Egberts Retail!

Functieomschrijving

Informatie over de afdeling

Jacobs Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Pickwick, SENSEO® en L’OR espresso, gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo’n 70 professionals werkzaam.

We bieden een veelzijdige stage in de (online) wereld van Koffie & Thee, waarbij je in korte tijd veel kunt leren op het gebied van content marketing, online campagnes, social media, SEO en webanalyses. Je komt te werken in een jong team met een open en informele sfeer, waardoor er ruimte is voor eigen initiatieven.

We zijn per september 2019 op zoek naar een stagiair voor een periode van 6 maanden. Het gaat om een meewerkstage.

 

Wat je gaat doen

  • Optimaliseren van onze website content (Content Management Systeem);
  • Ondersteuning bij de inzet van online kanalen (o.a. SEA, e-mailmarketing, online video);
  • Ondersteuning bij de inzet van social media (Facebook/Instagram);
  • Ontwikkelen van online marketing rapportages;
  • Meelopen met projecten op het gebied van online marketing van het digital marketing team.

Functie-eisen

Jouw profiel

  • HBO-/WO-opleiding en affiniteit met online marketing;
  • Teamplayer;
  • Ondernemend en proactief;
  • In staat zelfstandig projecten uit te voeren;
  • Aandacht voor detail en goede executie;
  • Pragmatisch en resultaatgericht;
  • Goede analytische vaardigheden;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden in NL en EN;
  • Ervaring met Google Analytics, Photoshop, CMS en HTML is een pré.

Extra informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van €450,- (HBO) of €500,- (WO) per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO- of WO-instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

 

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Elfi Voorhuis, Junior Digital Specialist, bereikbaar op +31 6 42 99 45 02. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct hier reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving

Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Kanis & Gunnink, Van Nelle, SENSEO®, L’OR en Pickwick gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo’n 70 professionals werkzaam.

Voor de afdeling Shopper Marketing (onderdeel van Douwe Egberts Retail Nederland in Utrecht) zijn we vanaf de zomer (startdatum in overleg) op zoek naar een fulltime stagiair voor een periode van 5-6 maanden. Je zal nauw samenwerken met je Shopper Marketing team, Marketing, Sales en met externe creatieve bureaus.

 

Wat je gaat doen

  • Ontwikkelen van activatie materialen voor op de winkelvloer (displays en POS) voor landelijke campagnes en introducties;
  • Ontwikkelen van materialen voor tailormade activaties bij klanten;
  • Ontwikkelen van advertenties voor retailer- en trade magazines;
  • Organiseren van demonstraties op de winkelvloer;
  • Organiseren van beurzen;
  • Operationele ondersteuning bieden aan de Shopper Marketing Activation Specialist;
  • Evalueren van de activaties (impact shopgedrag en ROI).

Functie-eisen

Jouw profiel

  • Je bent een 3e/4e jaars HBO student, bij voorkeur in de richting van een marketing gerelateerde studie;
  • Je hebt ambitie om in (Shopper) Marketing (FMCG) te gaan werken;
  • Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt zelfstandig werken en bent proactief;
  • Je bent ondernemend en resultaatgericht;
  • Je bent een teamplayer;
  • Je beheerst MS Office, met name Excel en PowerPoint;
  • Je bent 5-6 maanden beschikbaar.

Extra informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs/afstudeerders.  Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

 

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Carmen Schuitvlot, Shopper Marketing Activation Specialist, via +31 6 15 87 87 52Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je hier reageren.

Beschrijving van het bedrijf

Bij JACOBS DOUWE EGBERTS kan óók jij impact hebben, net als al onze ruim 12.000 gepassioneerde werknemers die actief zijn in meer dan 100 landen. Wij zijn er trots op dat we samen met hen iedere dag een rol mogen spelen in de levens van miljoenen mensen met onder andere onze sterke merken als Douwe Egberts, L’OR, Senseo, Pickwick, Piazza D’Oro, Jacobs, Tassimo, Moccona, Kenco, Pilao en Gevali. De impact die onze werknemers hebben op de organisatie, de merken en zichzelf, draagt bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”. Kortom: Wat jij bij ons doet heeft impact.

Functieomschrijving

Informatie over de afdeling

Jacobs Douwe Egberts Retail is de verkooporganisatie voor de merken Douwe Egberts, Pickwick, SENSEO® en L’OR espresso, gericht op het supermarktkanaal. Binnen deze unit zijn zo’n 70 professionals werkzaam.

 

Wat je gaat doen

Voor de afdeling Shopper Marketing zijn we per september 2019 op zoek naar een fulltime stagiair voor een periode van 5-6 maanden. De afdeling Shopper Marketing houdt zich bezig met de ontwikkeling van de categorieën koffie en thee vanuit ‘shopper’ perspectief. Het ontwikkelen van een categorievisie, schapadvies voor retailers, communicatie naar onze handelspartners, analyseren van de koffie- en theemarkt en doorvertalen van marketing initiatieven naar de winkelvloer zijn voorbeelden van taken van de Shopper Marketing afdeling. In deze stage zul je ondersteuning geven aan de Category Manager door middel van het tracken en analyseren van de producten en het coördineren van instore activaties. Tevens zul je operationele ondersteuning bieden aan het totale shopper marketing team.

Functie-eisen

Jouw profiel

  • Je bent een 3e/4e jaars HBO of WO student, bij voorkeur in de richting van een marketing gerelateerde studie;
  • Je hebt ambitie om in Shopper Marketing & Sales (FMCG) te gaan werken;
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden;
  • Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt zelfstandig werken en bent proactief;
  • Je bent ondernemend en resultaatgericht;
  • Je bent een teamplayer;
  • Je beheerst MS Office, met name Excel en PowerPoint;
  • Je bent 5-6 maanden fulltime beschikbaar.

Extra informatie

We bieden

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard Jacobs Douwe Egberts vergoeding voor stagiairs/afstudeerders van of €500,- per maand. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO of WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

 

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Inge van Heumen, Shopper Marketing Category Manager Albert Heijn, bereikbaar op +31 610114045. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je direct hier reageren. We ontvangen graag je CV en motivatiebrief.

Beschrijving van het bedrijf

Johann Jacobs en Egbert Douwes wisten niet waar de reis hen zou brengen, ze hadden alleen de visie dat iedereen de koffie verdient waar hij of zij van houdt. En dat is waar we nu nog steeds voor staan.

JACOBS DOUWE EGBERTS geeft vorm aan de toekomst van koffie. Als bedrijf dat zich uitsluitend op koffie- en theeproducten richt, zijn we er trots op dat we iedere dag een rol spelen in de levens van miljoenen mensen. Onze merken zijn onder andere: Jacobs, Tassimo, Moccona, Senseo, L’OR, Douwe Egberts, Pickwick, Kenco, Pilao en Gevalia. Een team van ruim 12.000 ondernemende en gepassioneerde koffie kampioenen, aanwezig in meer dan 80 landen, dragen bij aan onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup”.

 

Koffiefabriek Utrecht

De stage zal plaatsvinden in de koffiebranderij in Utrecht, binnen één of meerdere afdelingen. De fabriek is waar het allemaal gebeurt: hier komen de koffiebonen binnen en worden ze gebrand, gemengd en gemalen waarna de koffie wordt verpakt. Het is een omgeving waar altijd wat gebeurt!

Functieomschrijving

Ben jij nieuwsgierig naar de laatste ontwikkelingen op het gebied van Talent Acquisition en Employer Branding? Wil je impact hebben door de beste stagiairs te werven voor een diversiteit aan afdelingen? Ben je op zoek naar een uitdagende stage waarbij je veel verantwoordelijkheden krijgt? Lees dan snel verder!

Als stagiair Talent Acquistion ga jij ons helpen met het verder ontwikkelen van de campusrecruitment strategie. Jij bent immers onze doelgroep! Waar zijn bijna afgestudeerde talentvolle HBO en WO starters te vinden en hoe bereiken wij ze? Wat zijn de nieuwste online trends? Wat vinden ze belangrijk in hun oriëntatieproces om een baan te vinden? Daarnaast vragen we je om mee te denken naar een oplossing voor de grote vraag naar stagiairs binnen Jacobs Douwe Egberts (JDE). Hoe bereiken we deze doelgroep? Wat vindt deze doelgroep belangrijk in een stage? Vragen die jij als student bij uitstek kunt beantwoorden!

We verwachten van jou dat je hands-on en proactief aan de slag gaat. Je maakt plannen, presenteert deze aan het team en werkt ze verder uit. Onder jouw verantwoordelijkheid komen onder andere: de organisatie van Inhousedagen, het zorgen voor aanwezigheid van onze organisatie bij studie- en studentenverenigingen, het bedenken en aanleveren van relevante (online) content voor arbeidsmarktcommunicatie, de werving en selectie van stagiairs en wat jij zelf verder nog bedenkt natuurlijk! Kortom, we vragen om een nieuwsgierige en creatieve instelling en geven jou daartoe ook de ruimte.

Je wordt als stagiair volledig opgenomen in ons Talent Acquisition & Development team, maar je zult daarnaast ook veel contact hebben met andere afdelingen binnen JDE. Daarnaast hebben wij een actief netwerk van stagiairs die onder andere elke maand netwerkborrels organiseren, waar jij een leidende rol in speelt.

Functie-eisen

  • Je zit in je laatste fase van je HBO- of WO-opleiding op het gebied van HR Management, Communicatie, Marketing of een andere passende studie;
  • Je beheerst Nederlands perfect, zeker in geschrift. Engels is een pre;
  • Je bent enthousiast, nieuwsgierig en een tikkeltje brutaal. Je bent niet bang om op mensen af te stappen, zelfstandig en beschikt over een flinke dosis humor;
  • Je vindt het leuk om dingen te organiseren en tot in de puntjes te verzorgen;
  • Tot slot heb je natuurlijk interesse in de arbeidsmarkt en de FMCG sector en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op social media gebied.

 

Extra informatie

Als je bij ons werkt, maak je impact in een dynamische en ambitieuze omgeving. We werken als team, vieren successen en steunen elkaar. Onze medewerkers werken met een diversiteit aan gelijkgestemde collega’s in een innovatieve omgeving. Iedereen is erop gericht om te doen wat juist is – overal ter wereld. Wat je hier doet, wordt opgemerkt.

Voor deze stage geldt een standaard JACOBS DOUWE EGBERTS vergoeding voor stagiairs van 450 euro (HBO-ers) of 500 euro (WO-ers) per maand, op basis van een fulltime werkweek. De stageperiode is per juni 2019 en voor een periode van minimaal 3 maanden, al kan hier in overleg van afgeweken worden. Om in aanmerking te komen voor deze stage moet je gedurende de volledige stage ingeschreven staan bij een HBO of WO instelling. Een online capaciteitentest maakt deel uit van de selectieprocedure.

 

Enthousiast?

Voor meer informatie over deze stage kun je contact opnemen met Femke Reinders (Intern Talent Acquisition) op +31 (0)6 1587 7258. Ben je geïnteresseerd in deze stage, dan kun je hier reageren.