Kun je iets vertellen over je (studie)achtergrond?
Na twee jaar op mijn HBO opleiding Communicatie was ik toe aan wat meer uitdaging. Ik besloot om over te stappen naar Communicatiewetenschappen aan de UvA, waar ik afgelopen zomer mijn bachelor behaald heb. In september ben ik begonnen aan mijn master Management, Economic and Consumer Studies aan Wageningen University and Research. Geen voor de hand liggende keuze om tijdens een bestuursjaar in Amsterdam te doen, maar gelukkig kan ik het prima combineren!

Hoe ben je bij MAA gekomen?
Van een aantal vrienden hoorde ik veel over de events en commissies van de MAA. Vervolgens werd ik gecontact via LinkedIn en na een gezellig koffietje wist ik meteen dat de MAA ook iets voor mij was!
Waarom ben je bij MAA gegaan?
Het is leuk om in de eindfase van je studie in contact te komen met het bedrijfsleven. Ik heb dit jaar gebruikt om me, naast het ontwikkelen van mijn management skills, goed te kunnen oriënteren op wat ik nu eigenlijk wil na mijn afstuderen.
Kan je ons vertellen over jouw rol binnen MAA?
Ik vervul één van de twee External Relations posities binnen het MAA bestuur. In mijn functie houd ik me vooral bezig met het opbouwen en onderhouden van relaties met onze partners. Daarnaast benader ik ook nieuwe bedrijven om te onderhandelen over een waardevolle samenwerking. Deze samenwerkingen heeft de MAA nodig om zo acquisitie op te halen, waardoor we gedurende het jaar vier grote events kunnen organiseren. Naast deze taken coördineer ik ook twee commissies die allebei een event organiseren. Een veelzijdige functie dus!

Wat zijn jouw leukste bestuurstaken?
Het leuke aan mijn functie vind ik dat ik ook echt bij bedrijven op bezoek ga en zo mee kan proeven van de sfeer in de verschillende kantoren. Van startup tot groot kantoor aan de Zuidas, we hebben van alles gezien dit jaar!

Wat heb je tot nu toe geleerd door deel te nemen aan MAA?
Door het begeleiden van de commissies heb ik geleerd om effectief en op een natuurlijke manier leiding te geven aan een groep. Daarnaast heeft mijn functie er aan bijgedragen dat ik op een vlotte en professionele manier heb leren onderhandelen. Natuurlijk heeft de MAA ook bijgedragen aan mijn oriëntatie op de arbeidsmarkt, ik weet na dit jaar een stuk beter wat ik zoek en wil in een baan.

Wat vind je het meest waardevol aan MAA ervaring?
Naast alle persoonlijke skills die ik opgedaan heb vanuit mijn functie, vind ik het netwerk dat ik hier aan over gehouden heb heel waardevol. Niet alleen mijn netwerk binnen de bedrijven waar ik contact mee gehad heb, maar zeker ook het netwerk met alle commissie- en MAA leden. Het is een groep vol gedisciplineerde en enthousiaste studenten die allemaal gedreven zijn om iets extra’s te ondernemen naast studie.
Hoe is het om MAA met je studie te combineren?
Wanneer je iets echt wil, is naar mijn mening alles te combineren. Ik wilde heel graag een specifieke master in Wageningen volgen, maar ook het MAA bestuur doen. In het begin was het eventjes zoeken hoe ik dit het beste kon combineren, maar met een flexibele houding en het af en toe volgen van online colleges op afstand, lukt het me om mijn master nominaal te blijven volgen naast mijn functie binnen het bestuur.
Wat was tot nu toe het leukste moment van het afgelopen jaar?
De Careers Beyond Borders trip waarmee we vijf dagen in Berlijn geweest zijn! Samen met een groep van ongeveer 25 studenten hebben we bedrijven bezocht en de stad ontdekt. Absoluut het hoogtepunt van dit jaar!
Zou je het nog een keer doen als het kon?
Jazeker! Ik zou een bestuursjaar bij de MAA aan iedereen willen aanraden!
Hoe ziet de toekomst er voor jou uit na MAA?
Momenteel ben ik nog druk bezig met mijn tweejarige master die ik in 2021 af rond. Daarna hoop ik een leuk traineeship te vinden in de FMCG sector.
Lijkt deze functie iets voor jou? Solliciteer dan nu door je CV, motivatiebrief (ENG/NL) en je resultaten van de 16 personalities personality test te mailen naar career-officer@ma-amsterdam.nl. Geef in je sollicitatie 2 functies aan waar je interesse in hebt! De sollicitaties vinden plaats van 20 april t/m 1 mei en het nieuwe bestuur wordt op 1 mei bekend gemaakt!